FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 19 čer 2018, 23:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nejčastější závady
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009, 22:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 1428
Bydliště: vizovice
zkouším sepsat ty závady,které už zde mají řešení,a noví mareáci se na ně ptají,a udělat si takovou hitparádu závad.

zkusil sem pár profláklích sepsat,a budu vděčný,když budete reagovat
(proto je to v diskuzi) ,budete doplnovat,opravovat.
tady je pro začátek:

Nejčastější závady na vozech fiat marea/weekend.

1. slabá ůčinost světlometů.
príčina: Tvar světlometu není nejšťastnější(zvítězil dising nad funkčností)jsou dva druhy světel
(parabola a čočka) ,oba mívají vypálené odrazové plochy(plíšky za žárovkou),

spôsob odstránenia závady : Pomůže oprava(demontáž,rozebrání,vyčištění,popř. otočení plíšků,složení) nebo výměna.

odkazy na vlákno vo fóre
světla (klikni)


2. trvale otevřený termostat.
Naštěstí nehrozí žádné velké škody(horší je zavřený)jen ohřátí agregátu je pomalejší,
topení má zpožděnou účinost, ručička ukazovatelu teploty je trvale níž,než ve středu a při jízdě z kopce, nebo počas dlouhé doby na volnoběh klesá teplota motoru prudce dolů,nemá stabilní polohu.
príčina: zarezlý, vyhřátý, vnitřně poškozen, dlouhou převázkou unaven termostat

spôsob odstránenia závady : Zde pomůže bud výměna(finančně náročná) ,nebo
Vyjmutí původního termostatu z domečku,čímž se stává pouhou přírubou a do hadice
mezi domečkem termostatu a chladičem se vsune TERMOSTAT Z RENAULTU v ceně
cca 250kč.toto řešení je ověřené a hojně používané.

odkazy na vlákno vo fóre
termostat (klikni)

3. nefunkční/nebo naopak stále fungující zadní stěrač.(při dešti,v zimě,atd.)

príčina: Nefunkční---pomíjím pojistky,a spálení motorek. Závada bývá v osičce,která prochází plastovím pouzdrem,a bývá natolik zarezlá a zanesená,že motorek již nepohne stěračem.

Nefunkční stěrač
spôsob odstránenia závady : Pomůže rozebrání(pozor na plastovou krabičku,jsou tam tři připájené plíšky) vysunutí osičky a perfektní vyčičtění, následné promazání a hlavně ucpání vazelinou, tak aby už tato situace nenastala. Osička je kovová, pozdro plastové, na vysunutí použít rychlovarku (plast se roztáhne) potom WD,a naposled hrubé násilí.

Stále jdoucí stěrač
spôsob odstránenia závady : Závada bývá v elektronice, která je přímo na motorku zadního stěrače. Vlhkost napadla tišták,je třeba rozebrat tělo stěrače,(pozor na tři plíšky) přepájet a prohnout plíšky,
Perfektně vysušit tišták,a stříknout tišťák LAKEM.potom bývá klid.(vlhkost má smůlu.)

odkazy na vlákno vo fóre
Z.stěrač (klikni)

4. nefunkční klika pátých dveří.páčka,kterou mačkáte zůstává viset v horní poloze
príčina: Blbne centrál, nejde zavřít kufr. Dočasně pomůže jen vydrápnout páčku směrem dolů. Na vině je voda, která se dostala přes těsnění pod lištou, ze které trčí stěrač.

spôsob odstránenia závady : komplet rozebrání až k zámku,vydání mechanizmu páčky,osa páčky je zarezlá,pružinka na vracení páčky je prasklá.
Vyčistit páčku(osu)dát pružinku,promazat rozhýbat zaplácat vazelinou,složit zpět,
A nalepit noví těsnění,popř. máznout celý okraj lišty silikonem.

odkazy na vlákno vo fóre
klika5dveří (klikni)

5. rány od přední nápravy při přejezdu nerovností.

príčina: Na vině může být více součástí,napíšu je v pořadí pravděpodobnosti.
TYČKY STABILIZÁTORU
ULOŽENÍ STABILIZÁTORU
SILENBLOK RAMENE
HORNÍ ULOŽENÍ TLUMIČ
TLUMIČ

spôsob odstránenia závady : Vše je popsáno v odkazech na vlákno vo fóre

odkazy na vlákno vo fóre
bouchání (klikni)


6. loupající se venkovní kliky

príčina: konstrukční vada,

spôsob odstránenia závady : pomůže jen výměna za nové, popřípadě je oloupat úplně


odkazy na vlákno vo fóre
venk.kliky (klikni)


7. mlžení předního okna

príčina: zanesený pylový filtr,popř. zaseklá klapka vnitřní cirkulace.

spôsob odstránenia závady : Filtr vyměnit,klapka: opravit(bud mechanizmuis ,nebo motorek.)

odkazy na vlákno vo fóre
mlžení (klikni)


8. problém stahování oken+podsvícení tlačítek stahování

příčina:
stahování:dolů jdou obě okna stejně rychle,ale nahoru jedno musím vícekrát zmáčknou,protože se zastaví.

spôsob odstránenia závady : je potřeba sundat tapec,a vše očistit,a promazat.
více...
automaticky jedou obě okna dolů,ale nahoru jen řidičovo--toto není závada.
podsvětlení tlačítek spouštění oken popsáno zde:

odkazy na vlákno vo fóre
motorček sťahovania el. okien (klikni)
Osvětleni tlačitek ovladání oken (klikni)

9. nefungující osvětlení odkládací poličky v palubní desce

b]príčina: [/b] zoxidované kontakty spínače, přepálená žárovka

spôsob odstránenia závady : Žárovka je dobrá a přesto po otevření dvířek odkládací poličky tato nesvítí? (Musí být zapnutá světla).
Postup: Vyjmout žárovku a očistit třeba jemným brusným papírem zaoxidované kontakty, popř. namazat, nakonzervovat. Je to častá "porucha" hlavně Marejek z dovozu.
Osobní zkušenost - žárovka OK. 2x vyměněna a nakonec.... ta oxidace je asi na jakýchkoli kontaktech potvora


odkazy na vlákno vo fóre
osvětlení (klikni)


Poruchy časté u dieslových motorov
Poruchy turbokompresoru bez naklápania lopatiek TD 75, TD 100, JTD 105, JTD 130
Najčastejšie závady
10. Nízka účinnosť turba - veľká vôľa hriadele – presakujúci olej -
príčina:
10.1. deravá, prasknutá, odpojená hadica sania od filtra k turbu, ktorou sa dostávajú nečistoty do sacieho potrubia a obrusujú pohyblivé časti turba
10.2. nefunkčný podtlakový prepúšťací ventil – Wastegate – prasknutá membrána
10.3. deravá hadička podtlaku čo vedúca od tela turba do Wastegate
10.4. „nevydýchané“ turbo, kde po jazde pri veľkom výkone bol motor hneď zastavený a karbón v motorovom oleji sa napečie na axiálnu a radiálnu hriadeľ turba
10.5. veľký priebeh kilometrov = prirodzene opotrebované turbo
10.6. deravý intercooler
10.7. zahrdzavená(zatuhnutá) oska klapky prepúšťania výfukových plynov
10.8. olej v intercooleri
príznaky:
- veľká spotreba, úbytok olejovej náplne motora
- nevýrazný ťah motora
- silné dymenie do biela od 2000 ot/min s poklesom ťahu
- pokles výkonu v každom jazdnom režime
- olej v intercooleri a sacom potrubí
- pískanie, syčanie, hukot vychádzajúci zo sania, turba, intercoolera
spôsob odstránenia závady :
10.1. skontrolovať správne utiahnutie spojov hadíc, praskliny dočasne zaslepiť lepiacou páskou a čo najskôr vymeniť deravú hadicu
10.2. výmena Wastegate za funkčný – nerozoberateľná súčiastka - vymeniť celý kus
10.3. vymeniť 15 cm hadičky - priemer ako prepadová na vstrekoch – utesniť na oboch koncoch svorkami, drôtom, SK páskou
10.4. turbo neopraviteľné v domácich podmienkach – nutná výmena za funkčné
10.5. turbo neopraviteľné v domácich podmienkach – nutná výmena za funkčné
10.6. utesniť, zavariť vzniknutú netesnosť, vymeniť intercooler
10.7. nastriekať WDčkom, alebo prípravkom na uvoľnenie zahrdzavených súčiastok a osku rozhýbať
10.8. vymontovať z vozidla, olej vyliať a vytrieť z intercooleru. Nevyplachovať naftou, benzínom, riedidlom – aj po vysušení a odparení čistiaceho prostriedku môžu zbytkové pary spôsobiť deštrukciu motora
11. Poruchy turbokompresoru s naklápaním lopatiek JTD 110
Okrem závad ktoré sú platné pre turbo bez naklápania lopatiek
príčina:
5.1. zatuhnutá oska natáčania lopatiek turba
5.2. nefunkčný výkonný člen natáčania lopatiek
príznaky: tie isté čo v bode 3.
spôsob odstránenia závady :
11.1. nastriekať WDčkom, alebo prípravkom na uvoľnenie zahrdzavených súčiastok a osku rozhýbať
11.2. premerať hodnoty, prestreknúť kontakty, alebo vymeniť výkonný člen natáčania lopatiek, je priamo ovládaný riadiacou jednotkou
odkazy na vlákno vo fóre
TURBO (klikni)
KOUŘ Z VÝFUKU (klikni)
OLEJ V MOTORU (klikni)
OLEJ V TURBU (klikni)
ZÁMĚNA TURBA (klikni)
TURBO SADA (klikni)
TURBO TLAK 1,9 TD (klikni)
OVLADAČ TLAKU TURBA (klikni)
ZTRÁTA VÝKONU (klikni)
RADA OHLEDNĚ VÝKONU (klikni)
SLABÝ VÝKON MOTORA JTD (klikni)
STRATA VÝKONU MOTORU JTD (klikni)
MALÝ TAH MOTORU JTD (klikni)
EGR vs. KARBON V MOTORU (klikni)
ČIERNY DYM (klikni)

12. Porucha relé smeroviek
príčina: prepálená cievka relé smeroviek
príznaky:
- rýchle blikanie smeroviek
- po dvoch, troch bliknutiach smerovky prestanú svietiť
- nefungujú výstražné smerové svetlá – tlačítko trojuholníka na prístrojovke
- cvrlikanie, rapkanie relé pod volantom
- vypálenie poistky smeroviek
- dym vychádzajúci spoza volantu
spôsob odstránenia závady :
- demontovať plastový kryt pod volantom, zo spodnej strany vytiahnuť relé a vymeniť za nové – náhrada kúpy relé smeroviek z Felície I. je najlacnejšie riešenie
- marei s ťažným zariadením mali relátko s bočným vývodom = 4 kontakty
odkazy na vlákno vo fóre
BLINKRY (klikni)
BLINKRY PŘERUŠOVAČ (klikni)
NEFUNGUJÚ SMEROVKY (klikni)
KDE HLEDAT RELÉ (klikni)

13. Pribrzďovanie kolesa a následné prehrievanie, alebo pískanie – kotúčové aj bubnové brzdy
príčina:
13.1. narušená – nabobtnaná vnútorná stena brzdovej hadičky spájajúcej brzdové trubky v priestore podbehu kolesa, neprepúšťa tlak kvapaliny späť do nádržky a tým pádom dochádza k trvalému dobrzďovaniu kolesa
13.2. poškodený samostav brzdových čelustí
13.3. posunutá, vyskočená, zlomená niektorá pohyblivá súčiastka bŕzd
príznaky:
- prehrievanie kotúčov, bubnov, po štandardnom brzdení
- pískanie vychádzajúce od bŕzd pri rozbiehaní, alebo cúvaní
- pulzujúce hučanie kolies pri stabilnej cestovnej rýchlosti
- modrasté fľaky na kotúčoch
- silné opotrebenie nových brzdových doštičiek a čelustí
- príliš krátka dráha brzdového pedálu po viacnásobnom brzdení
spôsob odstránenia závady :
- 13.1. iba výmena hadičiek za nové
- 13.2. vyčistenie, nastavenie, alebo výmena samostavu v zadných brzdách
- 13.3. rozobrať brzdu, vymeniť poškodený diel- súčiastku za novú
odkazy na vlákno vo fóre
VÝMENA ZADNÉHO BRZDOVÉHO OBLOŽENIA S VALČEKMI (klikni)
PÍSKAJÚCE ZADNÉ BRZDY (klikni)
PÍSKÁNÍ V KOLE (klikni)
ZABLOKOVANÉ KOLO (klikni)
BRZDY OBČES NEBRZDÍ (klikni)
CHRASTÍCI KOLA PŘI BRZDĚNÍ (klikni)
VÝMENA KVAPALINY A ODVZDUŠNENIE BŔZD (klikni)

_________________
fiat stilo multiwagon 1,6 2003(zatím nemá jméno)
1,6w97 silver met.spolehlivá maruš!
tel.NEW ..!!732168450 mitluk1 GPS ...N49.22390' E17.86215'


Naposledy upravil lukasisko dne 07 říj 2009, 22:31, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009, 21:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2006, 00:00
Příspěvky: 514
Bydliště: Sušice (UH), 606 248 745
Motor: 1.6 16V 1999
Poměrně častou závadou jsou svítící kontrolky ABS a ruční brzdy. U mě pomohlo rozkuchat ŘJ a propájet kontakty, někdo to řešil např. výměnou relé.
A možná sem patří i svítící kontrolka airbagů - u mě odstraněno výměnou ŘJ pod sedadlem spolujezdce.

_________________
Hurvin
ex Fiat Marea Weekend 1.6 16V 100SX 1999 švestková metla Blu Way, super kočár a mazel
Ford Focus C-Max 1.6 Ti, 85 kW, 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009, 21:47 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 1428
Bydliště: vizovice
vídíš,a já bych svítící airbag přisoudil většinou kroužku pod volantem.
já s tím ale ještě problémy neměl,ani jedno ani druhé. :D

_________________
fiat stilo multiwagon 1,6 2003(zatím nemá jméno)
1,6w97 silver met.spolehlivá maruš!
tel.NEW ..!!732168450 mitluk1 GPS ...N49.22390' E17.86215'


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Svítí mi pytel :-)
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009, 21:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 12 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 211
Bydliště: Brno
hurvin píše:
...možná sem patří i svítící kontrolka airbagů - u mě odstraněno výměnou ŘJ pod sedadlem spolujezdce.

To máš pravdu, rozsvítil se mi pytel u řidiče :D a po vymazání na diagnostice stačilo během deseti dnů jen se zavrtět na sedadle a svítil znovu... To celé se opakovalo 3x. Tak se chci zeptat: Kolik Tě stála ta výměna ŘJ pod sedadlem?? Slyšel jsem, že někdy pomůže jen vyčistit a promazat zaoxidované konektory k ŘJ pod sedadlem a je to OK. To jsi zkoušel?

_________________
Viceguvernér JM,
Marea Week 1,9 JTD ELX 110, Chip 103 kW=140 PS/260 Nm, All inclusive 4 duchny :),syn-Fiat Stilo 1,9 JTD
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Další závady
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009, 21:59 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 12 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 211
Bydliště: Brno
Jako další poměrně častou závadu vím - NEFUNGUJÍCÍ OSVĚTLENÍ ODKLÁDACÍ POLIČKY V PALUBNÍ DESCE.
Jak na to? Žárovka je dobrá a přesto po otevření dvířek odkládací poličky tato nesvítí? (Musí být zapnutá světla).
Postup: Vyjmout žárovku a očistit třeba jemným brusným papírem zaoxidované kontakty, popř. namazat, nakonzervovat. Je to častá "porucha" hlavně Marejek z dovozu..
Osobní zkušenost - žárovka OK. 2x vyměněna a nakonec.... ta oxidace je asi na jakýchkoli kontaktech potvora... :twisted:

_________________
Viceguvernér JM,
Marea Week 1,9 JTD ELX 110, Chip 103 kW=140 PS/260 Nm, All inclusive 4 duchny :),syn-Fiat Stilo 1,9 JTD
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009, 22:11 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 2995
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
tak ... a zase sa to zvrtlo .... NA ČO JE TOTO VLÁKNO URČENÉ ... určite nie na tláchanie, ktoré si môžete vybaviť aj cez SZ :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

POPROSÍM MODERÁTORA O ODMAZANIE ZBYTOČNÉHO ŽVANENIA

ak k danej problematike máte niečo dôležité, čo je už riešené v inom vlákne, tak bude príspevok takýto:
VÝMENA PEDÁLU SPOJKY (klikni)

ak máte niečo, čo ešte nebolo zverejnené na tomto fóre, spracujte popis závad po vzore lukasiska a prilepte to do tohoto vlákna

.... časom sa výsledky Vašich zistení a spôsobov opráv môžu upraviť do každej sekcie (Motor, Podvozok, Elektronika, ...) zvlášť. Zatiaľ je to len pracovná verzia "dúfam" ktorá bude časom spracovaná na prehľadné odstavce.

VYSTRÍHAJTE SA Vašich všakovykých jj ... nj ... njn ... otázok, pochvalných aj hanlivých komentárov k uvedeným opisom závad.
Ak chcete niekoho doplniť, NECITUJTE CELÉ TEXTY, ale napíšte napr. doplnenie závady riadenia - lukasisko

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco - RED GUN
Ex Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 Silver Hornet - odovzdaná mamke
... nemám patent na to, aby som sa do všetkého montoval - the Simps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říj 2009, 22:30 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 1428
Bydliště: vizovice
ještě doplním,že po nějaké době ,kdy by jsme vychytali tyto nejčestější závady by jsme to nějak uzavřely,nazvaly třeba::: desatero než se začneš ptát::: ,a hodily na hlavní stránku před technické forum tak,aby jsme usnadnily orientaci nováčkům.(toto je můj prvotní zájem)
takže souhlas s noskajem,ale diskuzi jestli to je,nebo není tipycká závada se nebráním,proto jsem to dal do sekce diskuze.takže pokud budete mít pocit,že zde ještě není popsána závada,která postihne dříve či později skoro každou marejku,napište mi o ní,a já ji rád doplním do prvního příspěvku tak,aby jsme to měly pěkně přehledné.
uvedu příklad:myslím si (a to doopravdy) že většina majitelů narazí na to ,že
jim nesvítí podsvícení tlačítek stahování oken ve dveřích.
popíšu závadu,napíšu mužnosti levné a efektivní opravy,a doplním odkaz,kde už je tato oprava podrobně popsána(v tomto případě je to krásně popsáno u kolegů v bravoklubu)

_________________
fiat stilo multiwagon 1,6 2003(zatím nemá jméno)
1,6w97 silver met.spolehlivá maruš!
tel.NEW ..!!732168450 mitluk1 GPS ...N49.22390' E17.86215'


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2009, 08:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2007, 01:00
Příspěvky: 89
Podobnou sekci FAQ mame na brava klubu :)
http://www.fiatbravoklub.com/bravo/technika/ffaq.php

_________________
Fiat Brava 1.8 GT ELX r.v. 1996, fialová metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2009, 14:15 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 2995
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
Poruchy turbokompresoru bez naklápania lopatiek TD 75, TD 100, JTD 105, JTD 130
Najčastejšie závady
1. Nízka účinnosť turba - veľká vôľa hriadele – presakujúci olej -
2. príčina:
2.1. deravá, prasknutá, odpojená hadica sania od filtra k turbu, ktorou sa dostávajú nečistoty do sacieho potrubia a obrusujú pohyblivé časti turba
2.2. nefunkčný podtlakový prepúšťací ventil – Wastegate – prasknutá membrána
2.3. deravá hadička podtlaku čo vedúca od tela turba do Wastegate
2.4. „nevydýchané“ turbo, kde po jazde pri veľkom výkone bol motor hneď zastavený a karbón v motorovom oleji sa napečie na axiálnu a radiálnu hriadeľ turba
2.5. veľký priebeh kilometrov = prirodzene opotrebované turbo
2.6. deravý intercooler
2.7. zahrdzavená(zatuhnutá) oska klapky prepúšťania výfukových plynov
2.8. olej v intercooleri
3. príznaky:
- veľká spotreba, úbytok olejovej náplne motora
- nevýrazný ťah motora
- silné dymenie do biela od 2000 ot/min s poklesom ťahu
- pokles výkonu v každom jazdnom režime
- olej v intercooleri a sacom potrubí
- pískanie, syčanie, hukot vychádzajúci zo sania, turba, intercoolera
4. spôsob odstránenia závady
2.1. skontrolovať správne utiahnutie spojov hadíc, praskliny dočasne zaslepiť lepiacou páskou a čo najskôr vymeniť deravú hadicu
2.2. výmena Wastegate za funkčný – nerozoberateľná súčiastka - vymeniť celý kus
2.3. vymeniť 15 cm hadičky - priemer ako prepadová na vstrekoch – utesniť na oboch koncoch svorkami, drôtom, SK páskou
2.4. turbo neopraviteľné v domácich podmienkach – nutná výmena za funkčné
2.5. turbo neopraviteľné v domácich podmienkach – nutná výmena za funkčné
2.6. utesniť, zavariť vzniknutú netesnosť, vymeniť intercooler
2.7. nastriekať WDčkom, alebo prípravkom na uvoľnenie zahrdzavených súčiastok a osku rozhýbať
2.8. vymontovať z vozidla, olej vyliať a vytrieť z intercooleru. Nevyplachovať naftou, benzínom, riedidlom – aj po vysušení a odparení čistiaceho prostriedku môžu zbytkové pary spôsobiť deštrukciu motora

Poruchy turbokompresoru s naklápaním lopatiek JTD 110
Okrem závad ktoré sú platné pre turbo bez naklápania lopatiek
5. príčina:
5.1. zatuhnutá oska natáčania lopatiek turba
5.2. nefunkčný výkonný člen natáčania lopatiek
6. príznaky: tie isté ako v bode 3.
7. spôsob odstránenia závady
5.1. nastriekať WDčkom, alebo prípravkom na uvoľnenie zahrdzavených súčiastok a osku rozhýbať
5.2. premerať hodnoty, prestreknúť kontakty, alebo vymeniť výkonný člen natáčania lopatiek, je priamo ovládaný riadiacou jednotkou
8. odkazy na vlákno vo fóre
TURBO
KOUŘ Z VÝFUKU
OLEJ V MOTORU
OLEJ V TURBU
ZÁMĚNA TURBA
TURBO SADA
TURBO TLAK 1,9 TD
OVLADAČ TLAKU TURBA
ZTRÁTA VÝKONU
RADA OHLEDNĚ VÝKONU
SLABÝ VÝKON MOTORA JTD
STRATA VÝKONU MOTORU JTD
MALÝ TAH MOTORU JTD
EGR vs. KARBON V MOTORU
ČIERNY DYM
POŠKOZENÍ TURBA
ZÁVADY TURBA

Porucha relé smeroviek
9. príčina:
9.1. prepálená cievka relé smeroviek
10. príznaky:
- rýchle blikanie smeroviek
- po dvoch, troch bliknutiach smerovky prestanú svietiť
- nefungujú výstražné smerové svetlá – tlačítko trojuholníka na prístrojovke
- cvrlikanie, rapkanie relé pod volantom
- vypálenie poistky smeroviek
- dym vychádzajúci spoza volantu
11. spôsob odstránenia závady
- demontovať plastový kryt pod volantom, zo spodnej strany vytiahnuť relé a vymeniť za nové – náhrada kúpy relé smeroviek z Felície I. je najlacnejšie riešenie
- marei s ťažným zariadením mali relátko s bočným vývodom = 4 kontakty
12. odkazy na vlákno vo fóre
BLINKRY
BLINKRY PŘERUŠOVAČ
NEFUNGUJÚ SMEROVKY
KDE HLEDAT RELÉ

Pribrzďovanie kolesa a následné prehrievanie, alebo pískanie – kotúčové aj bubnové brzdy
13. príčina:
13.1. narušená – nabobtnaná vnútorná stena brzdovej hadičky spájajúcej brzdové trubky v priestore podbehu kolesa, neprepúšťa tlak kvapaliny späť do nádržky a tým pádom dochádza k trvalému dobrzďovaniu kolesa
13.2. poškodený samostav brzdových čelustí
13.3. posunutá, vyskočená, zlomená niektorá pohyblivá súčiastka bŕzd
14. príznaky:
- prehrievanie kotúčov, bubnov, po štandardnom brzdení
- pískanie vychádzajúce od bŕzd pri rozbiehaní, alebo cúvaní
- pulzujúce hučanie kolies pri stabilnej cestovnej rýchlosti
- modrasté fľaky na kotúčoch
- silné opotrebenie nových brzdových doštičiek a čelustí
- príliš krátka dráha brzdového pedálu po viacnásobnom brzdení
15. spôsob odstránenia závady
- 13.1. iba výmena hadičiek za nové
- 13.2. vyčistenie, nastavenie, alebo výmena samostavu
- 13.3. rozobrať brzdu, vymeniť poškodený diel- súčiastku za novú
16. odkazy na vlákno vo fóre
VÝMENA ZADNÉHO BRZDOVÉHO OBLOŽENIA S VALČEKMI
PÍSKAJÚCE ZADNÉ BRZDY
PÍSKÁNÍ V KOLE
ZABLOKOVANÉ KOLO
BRZDY OBČES NEBRZDÍ
CHRASTÍCI KOLA PŘI BRZDĚNÍ
VÝMENA KVAPALINY A ODVZDUŠNENIE BŔZD

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco - RED GUN
Ex Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 Silver Hornet - odovzdaná mamke
... nemám patent na to, aby som sa do všetkého montoval - the Simps


Naposledy upravil noskaj dne 07 říj 2009, 07:33, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2009, 21:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 1428
Bydliště: vizovice
dnes doplněno o bod 8 a rozsáhlý bod 9. :wink:

_________________
fiat stilo multiwagon 1,6 2003(zatím nemá jméno)
1,6w97 silver met.spolehlivá maruš!
tel.NEW ..!!732168450 mitluk1 GPS ...N49.22390' E17.86215'


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2009, 06:00 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 31 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1348
Bydliště: Bílovec / Vrchy 603 761458
Motor: 1.9 JTD
noskaj píše:
Poruchy turbokompresoru bez naklápania lopatiek TD 75, TD 100, JTD 110, JTD 130
[/url]


Naklápění lopatek má pouze JTD 110

_________________
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0 TDI 09/2010
MAREA WEEKEND 1.9 JTD ELX 01/2001
FELICIE Magic II 1.6 GLX 01/2001
Čtyřkolka Race 250 Honda 2006
Čtyřkolka 110 automat Číňan 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2009, 07:35 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 2995
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
ano ... máš pravdu ... moja chyba a nepozornosť .... opravené !

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco - RED GUN
Ex Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 Silver Hornet - odovzdaná mamke
... nemám patent na to, aby som sa do všetkého montoval - the Simps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2009, 11:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 18 črc 2006, 00:00
Příspěvky: 374
Bydliště: SR, Prievidza
Motor: marea 1,8 sedan,
ešte by som tam prihodil kolísanie otáčiek

_________________
STRIEBRO, 1.8 ELX, SEDAN nar. ´99
bravo 2008 , 1,9 mjet


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2009, 18:35 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5260
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
tak jestli si toto tema otevre nekdo kdo fiatum neveri tak uz vidim jak to probira v hospode a siri dal ze italy nebrat :lol:

_________________
Lancia Kappa 2,4 TDS
Iveco Daily 35C12
Renault master


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2009, 22:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 1428
Bydliště: vizovice
souhlas,ale raději to risknu,pomoct nováčkům považuju za důležitější.

_________________
fiat stilo multiwagon 1,6 2003(zatím nemá jméno)
1,6w97 silver met.spolehlivá maruš!
tel.NEW ..!!732168450 mitluk1 GPS ...N49.22390' E17.86215'


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz