Mám dotaz na Fiata Marea Weekend 1,8 16V. Auto máme z roku 1997, má najeto 152000 km, provádíme výměnu náplní dle udání výrobce jak se má. Problém je v motoru a sice, že když chci jet trochu rychleji a roztahuji např. 3. rychlostní stupeň, tak je na motoru vidět jak se mu nechce do otáček. Na Hradecké výpadovce na Svitavy v Brně u Globusu mě dojíždějí slabší Fabie a auto pořádně nejede, navíc se mi zdá, že má vyšší spotřebu. Když jsme ji v roce 2004 kupovali, tak jela jak báseň. Kolem 4000 ot/min. bylo cítit takový nakopnutí jako je cítit jako u dieselu (VW Passat 1,9 TDI PD, 96 kW co má můj otec). Včera mi ráno při jízdě do práce vytekla voda z motoru přes odvzdušňovací šroub na chladiči. Namontoval jsem nový, večer auto projel, vše OK. Ale dnes ráno se situace opakovala. Auto jsme odtáhli na laně domů a teď se dohadujeme co s motorem. Přemýšlíme o výměně motoru z Brava ročník 2000 - 83 kW, najeto má 220000 km, nebo o výměně motoru z Fiata Coupe - 98 kW nebo Barchetty, a nebo přejít na motor ze Stila 1,8 16V - 98 kW i s řídící jednotkou. Poradˇte nám prosím jaké řešení byste volili vy, jaká jsou úskalí na co by si měl člověk dát pozor? Také bojuji s myšlenkou osadit motor 2,0 20V 5 válec i s řídící jednotkou, poloosami, převodovkou a výfuky. Na You Tube jsem viděl i vložený motor 2 litr s turbem z Fiata Coupe do kombíkové Marey (162 kW). Auta kvůli této závadě bych se nerad zbavoval, jelikož do této doby nebyly s ním žádné velké problémy, jezdím s ním na tuningové srazy, kde je ozdobou srazů. Lukáš Hejč Lelekovice 731804580
|