Od zacatku. V r. 2015 jsem poridil zene ojetou Pandu( vyrobena 13.12.2003) jako nahradu za havarovanou(vyrobena koncem 2009).Ta mela kastli pomuchlanou odevsad,ale motor jen 33t. a v cajku.Proto ta ojeta se shanela v zachovale plecharine,a na stavu motoru prilis neseslo,pocitalo se s jeho vymenou v budoucnu. No,letos sotva prolezla emisema,spojka poklouzavala a celkove uz se chovala prichciple(270t. na tachu cca).Tak jsem to nechal konecne prehodit,od poloos vejs komplet.Motor,co sel ven,nebyl puvodni,prodavajici ho pry nekdy 2012 menil. Pri koupi jsem lustroval velke TP,prave kuli prehozeni,kod motoru stejnej,krom veku,a blbin jako jinak resene chlazeni,mensi prumer svicek, vse se zdalo stejne. Prehodily se remenice,drzaky,pac Panda ma klimu a novej motor ji nemel. Vsecko funguje,start na brnk...asi do 2000 ot.Pak se zacina dusit az cukat,neda vykon,jako auto se spatnym predstihem. Menilo se ze stareho nakonec asi vse,civky kabely,cidla,vstriky,kat,atd atd.Postupne zustala nevymenena jenom RJ V Pande vyrobene na konci roku 2003 je RJ IAW 5AF,az podezrele citelne papirove nalepky.Pokud jsem dohledal vse spravne,tato jednotka se do Pandy davala nejdriv v r. 2006 do verze Natural Power,od roku 2008 do verze Eco. V Puntu byla v Natural power od 2003,totez ve verzi Punto s automatem. A tak si zacinam myslet,ze tahle RJ neni ta,se kterou auto bylo vyrobeno. Motor,co se daval do auta,ridila RJ IAF 4AF,a domnivam se,ze puvodne,pred vymenou motoru byvalym majitelem,by mela byt dle roku vyroby i v tomto aute. Nedokazu ale nijak zjistit,zda tomu tak skutecne bylo,Eper mi v tom nepomohl,i pres VIN uvadi obe moznosti.A taky jsem laik.
Nema nekdo nejaky tip,jak bych si to mohl overit?RJ bych musel nechat prehodit i s kompletni kabelazi,a mit jistotu,ze puvodne tam byla,by bylo fakt dobry. Mam k dispozici VIN,puvodni cislo motoru,fotky oznaceni obou RJ.Mohl bych zkusit zjistit cislo motoru,co sel ven,pokud by to k necemu bylo. Dalsi teoretickou moznosti,by byla uprava map v RJ k dosazni provozuschopneho stavu (v plynu byla a zase bude,doufam) na benzin a potazmo dalsi emise v budoucnu. Jenze i kdyby to slo,mozna to bude takovej ranec,ze ekonomicky to nema smysl.
Puvodne sem to chtel dat do hospody,ale tohle se muze nakonec smazat komplet,at to dopadne jakkoliv. Dik za cokoliv predem.
_________________ Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim) Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3
|