FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 25 zář 2018, 15:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: jaký motor v maree?
PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 16:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 2010, 01:00
Příspěvky: 14
Bydliště: Pardubice, Chotěboř
Ahoj všem fiaťákům,
už se nějakou chvilku porozhlížím po serverech s nabídkami vozů a nevím jaký motor v maree bych měl chtít a kterému se radši vyhnout. Zdejší různé topicy jsem četl, ale nic moc mi to nedalo. Chtěl jsem tedy požádat, jestli by mi někdo mohl udělat nějaké srovnání a poradit mi, co bych měl hledat.

Najezdím odhadem kolem 10-15 tisíc kilometrů za rok. Mám tipo v benzínu, ale před ním jsem měl i TD. Ale vzhledem k tomu, že chci určitě weekenda, tak bych do toho asi radši naftu.

Ještě se předem omlouvám, jestli jsem to hodil do špatné sekce, a že ptám jako každej druhej lamer, kterej má zájem o mareu... :)
díky za pomoc

_________________
TIPO 1.6 DOHC 90hp (149.C2.046) - r.v. 1989, motor 1992 :arrow: Killer on The Road :twisted: Performance & tuning :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 16:33 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2009, 01:00
Příspěvky: 545
Bydliště: Brno 604953234, Levice 0902156524
Ja by som ti doporucil pozriet vela inzeratov a vyberat podla stavu a ceny.
Ja som pozeral hlavne po 1,9 ale bola dobra ponuka tak mam 2,4 a mam pocit ze ma badatelne vecsie prevadzkove naklady ako by mala 1,9 ale kedze som 1,9tku nemal, tak neber moju informaciu ako objektivnu.

_________________
FMW JTD130
JTD110, TD125, TD100


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 16:51 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4625
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Toto téma se tady moc řešilo ale co vím tak asi nikdy v samostatném vlákně.

Očekávej, že prakticky všichni ti budou doporučovat právě tu motorizaci co mají oni...

Začnu u sebe. :-)

Marušky už jsou velmi stará auta a mají hodně za sebou, takže životnost motoru a náklady na jeho údržbu se stávají vzhledem k ceně celého vozu značnou položkou. Pokusím se shrnout svůj nahled na to jaký motor kupovat u takto starých aut:

Diesel:
plusy:
+ nižší spotřeba
+ pro toho kdo je zvyklý na diesely vhodný průběh točivého momentu a chování motoru
+ nižší hluk ve vysokých rychlostech

mínusy
- vyšší pořizovací cena
- diesely mají v průměru více najeto než benzíny - čili vyšší opotřebení
- dražší opravy
- problematické starty v zimě (nebo výměna žhavičů) viz aktuálně se vynořivší vlákna...
- možné problémy s čerpadlem a vstřiky
- náklady na výměnu váh vzduchu (zejména u TD)
- vyšší opotřebení přední nápravy (větší váha) nicméně při cenách ND vcelku zanedbatelné
- vyšší povinné ručení (jak kde - pojišťovny už dávají sazby i dle výkonu)

Benzín
plusy:
+ obvykle méně najeto
+ nižší pořizovací cena, nebo za stejné peníze lépe vybavené, nebo mladší auto
+ méně nákladné a jednodušší opravy
+ nižší poviné ručení
+ kultivovanější chod

mínusy
- vyšší spotřeba
- nevhodné na tahání velkých nákladů (italské benzíny pořádně ožívají až ve vysokých otáčkách)
- nižší cena při následném prodeji (vzhledem k věku našich aut už to není tak výrazné)


Jinak ti doporučuji podívat se na vlákna kde se řeší problémy a poruchy motorů - jejich obsah a vlastně i délka ti mohou lecos napovědět.

Já osobně bych při plánovaném projezdu 15-20tis ročně diesela nebral. Nižší náklady na palivo by mi nevynahradily větší starosti s dieselem. Pokud tě motory baví a umíš si na autě udělat či diagnostikovat lecos sám, tak tento argument neber.

Kolegové ti zde určitě vypíší jaké případné problémy můžeš očekávat u jakých motorů. Začnu opět u sebe - tedy benzínové 1,6:

1,6 benzín - nejčastější závady:

termostat - oprava cca 150 (za renaulťácký termouš) - 1.200 za originální. Porucha termostatu nemá vliv na pojízdnost vozidla
kolísání otáček volnoběhu - trápí hodně mareáků (mě naštěstí ne) a málokomu se podařilo vyřešit. Nicméně nemá to vliv na pojízdnost vozidla
cukání studeného motoru - též složitěji řešitelné - nicméně nemá vliv na pojízdnost vozidla
vstřikovače - vstřikovače mají jistou životnost a po jejím uplynutí končí - výměna je u 1,6 obtížná (u 1,8 naopak v pohodě)
spotřeba - já jezdím za cca 7,5 l. Mnozí ale atakují i desítku. Nakolik je to špatným termostatem či způsobem jízdy neumím posoudit.

Toť v rychlosti vše.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Naposledy upravil Adyn dne 11 úno 2010, 00:07, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2010, 16:57 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4625
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Jo a abych nezapoměl. Narozdíl od Brava v máree žádný průserový motor není. (U brav je neštěstí 1,4 - která se dávala do marejek snad je v itálii ale ty u nás na trhu prakticky nejsou a, co vím, tak ji ani nikdo z klubu nemá)

Čili když bys objevil krásné zachovalé auto za dobrou cenu tak s žádným z našich motorů to nebude průserová koupě. :!:

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 11:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 2010, 01:00
Příspěvky: 14
Bydliště: Pardubice, Chotěboř
No čekal jsem, že se mi ozve více lidí, ale nevadí...
Zatím jsem na něco, co by mě opravdu oslovilo, nenarazil. Nebo narazil, ale za moc peněz.
Vážně nevim jaký motor, opravy aut si dělám doma sám, nedávám auta do servisu, tak se toho moc nebojim, že by se musela řešit nějaká ta muška. S nimi se u takových aut se stářím přes deset let musí prostě počítat.

_________________
TIPO 1.6 DOHC 90hp (149.C2.046) - r.v. 1989, motor 1992 :arrow: Killer on The Road :twisted: Performance & tuning :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 12:02 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2008, 00:00
Příspěvky: 413
Bydliště: Nitra,SK +421949264370
Motor: 1.6 16V
Adyn ti to krásne rozpísal a moj názor je taký istý ako jeho.mám tiež 1.6 a najazdím ročne do 20 tis. km. jazdím hlavne kratšie trasy.sice som už pokukoval po 2.4 JTD ale pre moje jazdenie by to bolo čo sa nakladov na udržbu týka určite drahšie-opravy si robím doma,pokial netreba servis..tak zatial ostavam verný benzínu.výber motora je na každého zvážení.každý si chváli to svoje :)

_________________
Hyundai i30 cw 1.6 cvvt Sleek Silver / 2016
Suzuki Swift 1.2 Violet /2015
ex Fiat Stilo MultiWagon 1.6 16V Active / 2005 NR-191GK
ex Fiat Marea 1.6 16V / 1998 xenóny 4300 °K :-(
ex Mitsubishi Colt 1.5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 12:05 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 2996
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
prejdi si sekciu MOTOR ... tam sa dočítaš o plusoch a mínusoch našich motorov najviac ... takže aj tu platí heslo Vladimíra Iljiča Marejkina :lol: : ... čítať, čítať, čítať ...
Ja si neviem predstaviť, že by som jazdil na zapaľovači (benziňáku) ... zvykol som si na nenáročnosť a spoľahlivosť motorov TD JTD :wink:

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco - RED GUN
Ex Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 Silver Hornet - odovzdaná mamke
... nemám patent na to, aby som sa do všetkého montoval - the Simps


Naposledy upravil noskaj dne 18 úno 2010, 12:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 12:07 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2009, 01:00
Příspěvky: 545
Bydliště: Brno 604953234, Levice 0902156524
Čítal si staršie diskusie ? Je tam toho dosť.
Musíš byť rozhodnutý či naftu alebo zapaľovač.
Ako písal Adyn tak v Marienkach žiadny troublemaker nieje. Takže ta nemáme pred čím varovať.
90% Smraďochov bude mať nalietané milión km.
Ja som proste zapečený dechtař, tak som bol už dávno pred kúpov som mal vybraný druh paliva. A priznám sa že tou JTD130 som si asi vykompenzoval slabučký motor ktorý malo moje Tipo 1.7D, ktoré malo 44koňí z toho asi 20 zdochnutých a často som zaním tahal príves.
A myslím si že za rovnaké peniaze kúpiš zapalovač v lepšom stave ako naftu.
Pokiaľ nie si rozhodnutý pre konkrétnu motorizáciu tak ti radím obehaj čo najviac inzerátov, a niečo ti už len do oka padne.

_________________
FMW JTD130
JTD110, TD125, TD100


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 12:25 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2008, 00:00
Příspěvky: 413
Bydliště: Nitra,SK +421949264370
Motor: 1.6 16V
Tak trochu podpichnem naftových kolegov:
výrok jedného mojho kolegu znel takto:

Nafta patrí do traktora,
plyn do šporáku a autá jazdia na benzín.


:hotovej :hotovej

nie že ma teraz ukamenujete

_________________
Hyundai i30 cw 1.6 cvvt Sleek Silver / 2016
Suzuki Swift 1.2 Violet /2015
ex Fiat Stilo MultiWagon 1.6 16V Active / 2005 NR-191GK
ex Fiat Marea 1.6 16V / 1998 xenóny 4300 °K :-(
ex Mitsubishi Colt 1.5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 13:13 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 2996
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
:hotovej :doutnik aj to je názor ... takže ja som vlastne JéZéĎák s JéTéDéčkom :lol:

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco - RED GUN
Ex Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 Silver Hornet - odovzdaná mamke
... nemám patent na to, aby som sa do všetkého montoval - the Simps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 13:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2008, 00:00
Příspěvky: 413
Bydliště: Nitra,SK +421949264370
Motor: 1.6 16V
Za komančou byť JéZéĎák bola pocta nie. :D :hotovej

_________________
Hyundai i30 cw 1.6 cvvt Sleek Silver / 2016
Suzuki Swift 1.2 Violet /2015
ex Fiat Stilo MultiWagon 1.6 16V Active / 2005 NR-191GK
ex Fiat Marea 1.6 16V / 1998 xenóny 4300 °K :-(
ex Mitsubishi Colt 1.5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 15:02 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 2010, 01:00
Příspěvky: 14
Bydliště: Pardubice, Chotěboř
No tak sekce motor je obsáhlá, lecos jsem přečetl, problémy jsou různé u benzínů i dieselů. Benzíny jsou čidla teplot a další řídící členy, u TD jsou to zase váhy vzduchu, čerpadla nebo turba (či jejich ovládání)...

Jel jsem v maree 1.6 16V a zdála se mi to docela lemra líná, nedovedu si představit, že byhc za to dal náš vlek plnej třeba nábytku, to bych kopce vyjel asi dvojkou s problémy. Kamarád zase chtěl kupovat 1.8 16V a prej se to od 1.6 skoro neliší, tak mě spíš odradil. Zase jít do 2.0 20V se mi zdá jako nesmysl, protože to už bude brát dost benzínu, ty italské benzínové motory nejsou zrovna 2x úsporné :roll:
Teď hodně v práci jezdím služební fábií 1.9TDI 83kW a 77kW a ty motory jedou na můj vkus velmi pěkně (rozmezí 2-4 tis. otáček), spotřeba je tam do 7,5L na sto, když s tím člověk jede trochu víc jako prase a šlape tomu na krk. Proto jsem si řekl, že spíš mareu 1.9 turbo kamna a je mi asi jedno, jestli TD100 nebo JTD105, ty V5 2,4 asi taky pojedou solidně, ale to je pro mě zbytečně velkej obsah a jak by řekli jinde, je to pro mě hodněválec :lol:
Proto jsem se obrátil na vás, kteří těmito vozy jezdíte, s prosbou, jestli by jste mi poradili.

_________________
TIPO 1.6 DOHC 90hp (149.C2.046) - r.v. 1989, motor 1992 :arrow: Killer on The Road :twisted: Performance & tuning :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 15:04 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 2010, 01:00
Příspěvky: 14
Bydliště: Pardubice, Chotěboř
Jo a s JeZeDáky opatrně, patřím mezi ně :lol:

_________________
TIPO 1.6 DOHC 90hp (149.C2.046) - r.v. 1989, motor 1992 :arrow: Killer on The Road :twisted: Performance & tuning :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 15:59 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2008, 00:00
Příspěvky: 413
Bydliště: Nitra,SK +421949264370
Motor: 1.6 16V
1.6 je lemra líná len do 3 ot. potom sa ti už jazdí inakšie.určite lepšia jazda ako s Fordom C-Max 1.6 74kW jeden bol v rodine ale už šiel do sveta.

_________________
Hyundai i30 cw 1.6 cvvt Sleek Silver / 2016
Suzuki Swift 1.2 Violet /2015
ex Fiat Stilo MultiWagon 1.6 16V Active / 2005 NR-191GK
ex Fiat Marea 1.6 16V / 1998 xenóny 4300 °K :-(
ex Mitsubishi Colt 1.5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2010, 17:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 led 2010, 01:00
Příspěvky: 14
Bydliště: Pardubice, Chotěboř
no já to vim, mám itala, tak vim jak jede motor od 4 tisíc, ale jak taky pěkně žere a ještě když by to bylo trochu naložený, to by byla spotřeba 12 na sto jako nic...

_________________
TIPO 1.6 DOHC 90hp (149.C2.046) - r.v. 1989, motor 1992 :arrow: Killer on The Road :twisted: Performance & tuning :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz