FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 11:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Marea VS Stilo
PříspěvekNapsal: 21 čer 2017, 13:47 
Offline
Člen klubu

Registrován: 21 čer 2017, 00:56
Příspěvky: 5
Motor: 1.6. 16V
Zdravím všechny zde na fóru s následujícím dotazem (dotazy)

MOžná mě budete za vlasy vláčet, že to sem nepatří, ale přijde mi to jako nejaktivnější vlákno co jsem od fiatu viděl.

Rád bych se zeptal, zda je totožný motor Fiat Marea 1.6 16v a Stilo 1.6 16v (6/03) jde mi nejen o to, že na spoustu dotazů zde najdu odpověd, ikdyž je mi jasné, že motory asi úplně identické nebudou.

Druhý dotaz je ohledně chodu motoru. Koupil jsem již druhé stilo (přidchozí najeto úctihodných 325tis.) opět v 1.6 16v LPG STAG4 a motor má oproti mému původnímu stilo hrozně hrubý chod. Na volnoběh mám pocit, že jedu v dieselu a v tahu má takový "turbínový" zvuk, pokud bych to měl srovnat, tak je to rozhodně divné. Dále za studená něco klepe na pravé straně, v těchto vedrech cca po půl minutce ztichne, ale přijde mi to jako klepání vývěvy na V70 2.5TDI .... No jsem z toho malinko na měkko. Dnes jedu pro nové svíčky, olej má najeto 5tis a rozvody 30tis zpátky( celkem najeto 155tis). Motor jinak táhne jak má, ikdyž za studena občas při rozjíždění cukne při přeřazování (rychle padají otáčky) Budu rád za každý postřeh. A ještě jedna věc mě napadá, předchozímu majiteli auto několikrát spadlo do nouzového režimu a jelo na 3 válce, za mě zatím nic, prý pouze na LPG a po opětovném nastartování vše ok:(

Díky moc. S.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Marea VS Stilo
PříspěvekNapsal: 21 čer 2017, 14:51 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4922
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Do Marey se postupně dávaly tři verze motorů 1,6:
- 1581 ccm s hliníkovým sáním - cca do roku 1998
- 1581 ccm s plastovým sáním - cca od 1999 (jakýsi "mezityp" se původním blokem motoru ale už novými snímači a přípravou paliva)
- 1596 ccm s plastovým sáním a lambdou na paroží - cca od 2000. Na první pohled vypadá stejně jako předchozí typ. Tento motor (alespoň co vím) se pak dával zároveň do Stila, Multipel apod. Ale do jakého roku nevím. Důležité je sledovat typ motoru a typ řidící jednotky.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

ex Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Marea VS Stilo
PříspěvekNapsal: 25 čer 2017, 13:44 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
No,asi bych pohledal odbornika na LPG.I kdyz tvrdis,stejne model,motor,LPG, udrzba mohla byt jina,a serizeni LPG take.S LPG sice mam dobre zkusenosti,ale "kvalifikovany a znaly" servis mi take slusne zavaril.A pak musi bud hledat clovek sam,nebo jinde..prvni velky boj byla praskla hadice sani,a falesnej vzduch,dalsi zoxidovane konektory fastonu na LPG ventilu u reduktoru,pak pri repasi/vymene vstriku LPG dali mensi trysky nez byly,a nadavkem k tomu neprovedli serizeni LPG(Magic2 potreboval pro serizeni druhe externi cidlo tlaku LPG,docasne zapojene v systemu),a hodnoty v RJ LPG byly nechany stare(nactene serizovaci mapy).A auto melo najeto o 200t. km vic.
Hledani noveho servisu dopadlo dobre.Mapy se smazaly uplne,BA se nacetlo znovu,LPG ne,behem asi 2 hodin prevrtal vstriky LPG, sesteloval rucne (i bez map provoz) tak slusne,ze v naslednem provozu LPG nerozhodi autoadaptace,bezproblemove starty,nepada to behem provozu zpet do benzinu,zere to jeste o malo min,volnobeh nulove problemy.Jedinej zly efekt je mensi pruznost motoru,nejde tak ochotne do zateze jako driv.No ale v 270t.,no co bych chtel.Proste ze sekvencniho je neco min,ale vic nez monovstrik.Jezdi ,nedela problemy,a presne to jsem chtel.At si zavodi jini.Teda,za studena a na benzin mam zvuk dost rachtaveho naftaku,po ohrati a v LPG rezimu je to o hodne lepsi.Ale to bylo uz nekdy od 150t.

Otazkou take je,jak se nouzovy rezim navrzenej pro benzin srovna s plynem,dobou odevreni vstriku,atd...Nemusely to bejt 3 valce,jen obtizne stravitelna smes,auto se traslo a hovno jelo.
Je tu i tema okolo LPG.Obecne vhodne postupy jsou stale platne-U plynaku cerstvej benzin,resetovat autoadaptace,par dni jezdit na benzin,a pak skusit zase s plynem.
Kdyz se problemy neobjevi hned,ale v ramci tydnu,hledal bych pomoc LPG odbornika,neco bude chtit seridit.Hodne stesti.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Marea VS Stilo
PříspěvekNapsal: 29 čer 2017, 00:19 
Offline
Člen klubu

Registrován: 21 čer 2017, 00:56
Příspěvky: 5
Motor: 1.6. 16V
Pánové,

oběma moc děkuji za to, že jste si udělali čas a pomohli mi alespoň takto, řešit prozatím banální problémy. Je to spíše ladění při všech těch problémech které se tu dozvím, auto přes všechno jezdí a nevykazuje žádné chcípání ani chyby elektroniky. Za studena (na benzín) občas vždy jen 1x vyletí trochu otáčky a občas na volnoběh za tepla kolísají, udělám svíčky olej filtry a uvidíme. CO mě momentálně nejvíce děsí je klápání za studena, které už slyším i za tepla :/, moje předchozí štílo mělo jak jsem psal 325 tis. a motor jako myška. Takže tady je asi něco špatně. Jinak jezdím za 8 litrů plynu a kromě pražských jelit, díky kterým přibývá jeden šrám za druhým si vlastně nemám nač stěžovat.

Co se servisu týče, je v okolí Berouna někdo kdo dělá Fiaty a je seriózní ?

Prima večer. S.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Marea VS Stilo
PříspěvekNapsal: 17 pro 2017, 02:17 
Offline
Člen klubu

Registrován: 18 led 2016, 21:22
Příspěvky: 15
Motor: 1,6/16V
Rozdíl motorů marea 1581 a 1596 je obrovský

Nový motor 1596ccm má oproti 1581 (ať už plast nebo hliník sání ): menší vrtání , větší zdvih , kratší ojnice ,jinou kliku, menší průměr pístní čep ,jiné časování vačky , jinou řj , jinou spojkovou lamelu( jemnější zuby) jiné spojkové ložisko a přítlačák , jiné výfukové svody , kat přímo na svodech a 2lambdy a EURO 3.. jiné parametry- 145/144Nm , snažili se to celé i výkon posunout do nižších otáček - spotřeba a emise asi

marea někde od roku 2000/9měsíc má taky ten novější motor 1596ccm a k němu mimo jiné ještě řazení lanky místo starého způsobu táhlem


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz