FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 19 bře 2024, 13:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zhasne při podřazení motor 1,6 16v
PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 15:57 
Offline
Člen klubu

Registrován: 28 srp 2017, 11:32
Příspěvky: 5
Motor: 1,6 16v
Mám problém se zhasínání motoru. Dělá mi to když jedu z kopce na zařazený stupeň / nestojím na plynu / a při podřazení mi motor zhasne do kopce pod plynem mi to nedělá , ale potom v pohodě nastartuji. Když dám při řazení meziplyn , nebo pomalu sešlápnu spojku tak to nezdechne . Je to hnusný pocit když ti to zdechne v 70tce z kopce a musí se na nastartování zastavit. Když jsem jel s mechanikem tak mi to ani po 20 km jak naschvál neudělalo a na diagnostice to nic nepsalo . Měl jste někdo stejnou závadu a jak se dá odstranit ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 zář 2017, 16:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4922
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Doporučuji pročistit klapku. Resp. člen volnoběhu.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

ex Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 zář 2017, 17:08 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
akorat nechapu proc bych musel k nastartovani zastavit. :lol: :lol:

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 zář 2017, 09:59 
Offline
Člen klubu

Registrován: 28 srp 2017, 11:32
Příspěvky: 5
Motor: 1,6 16v
Náhoda je sviňa, ale co když otočím klíček abych znovu nastartoval a zamkne se mi volant ? V malé rychlosti jsem to udělal ,ale ve větší z kopce a ještě ve tmě radši zastavím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 zář 2017, 07:03 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
se ti nezamkne neboj :wink:

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 zář 2017, 15:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1240
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
Volant se zamkne při vytažení klíčku ze spínačky.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 črc 2018, 17:29 
Offline
Člen klubu

Registrován: 29 bře 2016, 23:48
Příspěvky: 3
Motor: 1.6 16V
Doporučuji pročistit klapku. Resp. člen volnoběhu.


Adyne, prosím, mohl bys být konkrétnější?

Stalo se mě to už taky, při dlouhém klesání na zařazenou 5tku bez plynu s dojezdem ke křižovatce naráz motor zhasnul, z kontrolek se rozsvítily mazání a baterie.

Nastartovat po chvíli šel a dál jel bez problémů.

Máš na mysli vyčistit škrtící klapku sání vzduchu a vyměnit ten krokový motorek stavěče volnoběhu?

Díky předem!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 črc 2018, 20:30 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4922
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Ahoj. Nevím jak moc konkrétnější mám být. Prostě demontuj škrtící klapku a pořádně ji vyčisti (acetonem). Hlavně se věnuj bypassu volnoběhu.

Je to záležitost na pár minut.

Doporučuji taky zkontrolovat a případně vyměnit svíčky - NGK BKR6EKC nebo BKR5EZ (snad jsem to napsal dobře)

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

ex Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 pro 2018, 12:52 
Offline
Člen klubu

Registrován: 17 čer 2010, 00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Háj ve Slezsku
Motor: 1,6 16V
Ahoj,
já mám obdobný problém. Když je auto studené, vydrží nějakou dobu nechcípnout, jenže když už je motor zahřátý, tak pak má někdy tendenci na volnoběh chcípnout.

Samozřejmě se to nikdy nestane, když je zařazena rychlost. Můžete mi poradit co případně zkontrolovat a vyčistit? V součástkách se přímo nevyznám, ale pokud je možné pomocí nějakých fotek zobrazit co zkontrolovat (demontovat), byl bych rád.

V minulosti mi mechanik měnil volnoběžný regulační ventil, přívod vzduchu:
Kód:
https://www.automobilovedily24.cz/era/2474428

Nevíte kde by mohl být problém? Jestli nějaké čidlo nebo se nějaká klapka zasekává nebo hadička někde netěsní?

Díky za případné rady.

_________________
Fiat Marea Weekend 1.6 16V 76 kW / 103 HP (1997)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2018, 20:57 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4922
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Začal bych vyčištěním škrtící klapky.
Pak teprve bych řešil dál.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

ex Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 pro 2018, 18:10 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2403
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
ak vies ako funguje riadenie volnobehu......
po starte sa nastavi volnobeh v zavislosti od teploty chl. kvapaliny, na to sluzi krokovy motorcek ktorym sa prepusta vzduch na obtoku skrtiacej klapky, rj nastavuje kroky hore alebo dole podla nameranych otacok.
riadiaca jednotka ale nevie v akej pozicii sa nachadza motorcek, nema ziadnu spatnu vazbu, ona len pocita kroky , pulzy ktore posiela do motorceku. preto musi byt motorcek mechanicky v potiadku.
pri pridani plynu ked sa otvori klapka mechanisky od pedalu rj hned posle otvaracie pulzy na motorcek, tym sa pripravi na bezskokovy prechod pri brzdeni motorom, alebo len ubratiu plynu pedalom.

diagnostikou sa da preverit ci je motorcek mechanicky v poriadku, testom akcnych clenov.
demontovat klapku a sledovat ako sa presuva piestik motorceka, mal by sa vysuvat a zasuvat plynule a nie prilis hlucne.

samozrejma cistota je dolezita, inak je mnozstvo vzduchu obmedzene necistotou znizenym prierezom .
:doutnik

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal-darovany za 280€
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak
MB B180 čierna perleť


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 led 2019, 03:00 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Asi bych se vyhnul potopeni klapky do acetonu,ci polevani.Rozpulit kanystr,treba od smesi odstriku,a v nem mit lazen a mudlat stetcem.A vic si toho nastudovat,ceho se pri tomto procesu vyvarovat.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz