FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 23 zář 2019, 23:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: svítí kontrolka mazání na volnoběh
PříspěvekNapsal: 20 črc 2016, 16:02 
Offline
Člen klubu

Registrován: 11 črc 2016, 06:27
Příspěvky: 1
Motor: 1,6 16V
Zdravím všechny,


u Marei 1,6 16V (1998) najeto cca 175 000 km mám problém se svítící kontrolkou mazání na volnoběh při teplém motoru. Pokud je motor studený tak je vše OK. Ohřeje se po cca 10Km a začne na volnoběh svítit kontrolka mazání . Vyměnili jsme čidlo, olej, olejový filtr, pročistili sítko, vanu, nic nepomohlo. Následně jsme vyměnily olejové čerpadlo. Při studeném motoru má být údajně tlak mezi 3,5 až 5,5. Nové čerpadlo dává 5, ale jak se motor ohřeje ,tlak klesne a začne svítit kontrolka mazání na volnoběh. Při zvýšení otáček zhasne.
Motor má zcela klidný chod a ani na vaně nebyly žádné známky o nějakém problému.
Prosím o radu nebo zkušenost s podobným problémem.

díky moc
Míra


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 črc 2016, 17:07 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2385
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
Pri 180 t km by to nemalo robiť.
Skúsil by som iný hustejší olej na vyššie teploty.

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal-darovany za 280€
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak
MB B180 čierna perleť


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 črc 2016, 18:08 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 812
Bydliště: Hronec, Slovensko 0903733022
A si si istý že má len 175 tis. km?

_________________
Weekend 1.6 16v, SX, r.v.99, Bianco banchisa,
"Ital proste chytí za srdce a pak mu člověk odpustí lecos"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 zář 2019, 11:10 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 172
Bydliště: Jihomoravský kraj
Dobrý den, uplně ten stejný problém s identickým motorem, po ujetí cca 5 km v těchto vedrech začne problikávat kontrolka mazání (pouze volnoběh), následně zůstane svítit. do cca 1100 ot.
Předem díky za radu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 zář 2019, 20:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 1477
Bydliště: Nitra,+421907754110
Motor: 1,9 JTD 105
Zmerať tlak, alebo skúsiť rovno vymeniť snímač

_________________
Weekend 1.9 JTD 105 SX rv.00 - 130 PS
Stilo 1,9 JTD 115 PS rv.03 otcove
RENAULT Mégane III rv.09 1.6 manželkine
motorka Honda CBR 600F4i rv.2004 110 PS
Renault Mégane III 1.6 rv. 2009 81kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 zář 2019, 21:08 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 172
Bydliště: Jihomoravský kraj
Vyřešeno, ko snímač :) propouštěl olej durch.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019, 11:46 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4662
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Mě přesně tohle teď potkalo na jedné z mých mařek.
Začalo to z ničeho nic - prostě najednou vidím, že svítím na volnoběh. Ha - krapet to žere olej, tak doleju. Samozřejmě nepomohlo. Čím je olej teplejší, tím je vyšší počet otáček kdy to zhasne. Někdy až přes dva tisíce otáček...

V jiných vláknech k tomuto problému většinou výměna čidla nepomohla. No zkusit to můžu...

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019, 15:38 
Offline
Člen klubu

Registrován: 10 črc 2012, 13:18
Příspěvky: 172
Bydliště: Jihomoravský kraj
Čidlo stálo 34 kč takže nebylo co řešit, olej neubyl nějak rapidně ale nejvíc to teklo na volnoběh jak se zvýší otáčky tak čidlo už nepropustí. ale pokud to zhasne od 2k ot. tak bude spíš problém jinde :-/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 zář 2019, 18:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4662
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Furt teoreticky špekuluji čím to může být.
Logicky (po studiu chytrých knih) usuzuji na 3 možnosti:

- přepouštěcí ventil je pootevřený (znečištěný)
- olejové čerpadlo není v pohodě (větší vůle...) - 1.6. mají olejové čerpadlo přímo ve vaně...
- špatný ten snímač tlaku oleje

Snímač můžu cvičně prohodit se snímačem z druhé mařky - tam nebude problém.

Osobně tipuji na ten přepoušťák.

Napadá vás ještě něco jiného? Na co se případně zaměřit při diagnostice?

P.S.: Snímač tlaku je to čidlo přímo u olejového filtru? Podle chytré knihy se má nacházet výše na bloku motoru...

Předem díky za rady.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz