FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 17 črc 2018, 00:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hydroštely
PříspěvekNapsal: 11 pro 2012, 10:58 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2011, 01:00
Příspěvky: 55
Bydliště: Plzeň
Motor: 1,8 16V HLX
Ahoj, tak se po delší době ozývám znovu. Jak nám loni marejka klepala, opravář vyčistil a bylo cca rok OK. Teď to teda v září čistil znovu a zkusil tam dát hustější olej. Hups, po dvou měsících to klepe hrozně a teď navíc začal dost poblikávat olej.
Opravář radí ty ventily vyměnit (cca 12 tisíc), ale popravdě moc neví co s tím. On vždycky jen koupí nějakou čistící sadu, vypustí olej, vyčistí to to a dá nový olej.
Vím, že jste na srazu radili nějaký olej s aditivem, že by snad mohl ucpat nějaké nerovnosti či co .. moc tomu nerozumím, ale on neví ani kde něco takového sehnat.
Poradíte kde ten olej sehnat nebo nějaký jiný postup?
Díky

.. se zase nepřipojuje podpis .. tak zkusím edit ..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 11 pro 2012, 11:04 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2011, 01:00
Příspěvky: 55
Bydliště: Plzeň
Motor: 1,8 16V HLX
Tak edit to nespapal .. teď už by to mělo být .. a mám to i v barvě auta .. skoro :-)

_________________
Plzeň, Fiat Marea Weekend HLX 1,8 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2012, 09:46 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2011, 01:00
Příspěvky: 55
Bydliště: Plzeň
Motor: 1,8 16V HLX
Jsem včera kupovala olej, teď je tam Castrol, ale ten na shellce neměli, tak jsem vzala litr shellovýho. Je tam 15W 40, pumpař se na něj teda tvářil jakože shit .. tedy ne kvalitou, ale typ oleje.
Mno, manžel dnes musí do Prahy, snad to marejka zvládne ..

_________________
Plzeň, Fiat Marea Weekend HLX 1,8 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 18 pro 2012, 04:18 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1618
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
kocuja píše:
Zdravím přátelé,
dnes jsem pro ilustraci pořídil zvukový záznam motoru. 1. ukázka je první raní start, 2. ukázka start po jízdě plně zahřátého motoru.
http://www.ulozto.cz/12849268/studeny-wav
http://www.ulozto.cz/12849270/teply-wav


Tak ten teplej-wav,to je presne moje marea za studena,na benzin.Po prepnuti na LPG trochu ztichne.Ale ani tepla nezni jako jine marce 1.8,co jsem slysel.Liju Selenii,jen 4 litry(misto 4.3) a dolejvat nemusim behem 15-18t. km.do vymeny.Celkem 180t.,na LPG 120t.Bejvala tissi.Mozna ji to mazani benzinem trochu chybi.Holt se ukaze casem.

_________________
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka
LPG Magic2 od HL Propan
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: "traktorová" 1,8 16V ze srazu ...
PříspěvekNapsal: 18 pro 2012, 19:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 kvě 2010, 00:00
Příspěvky: 1042
Bydliště: Už Praha
Motor: EX Marea Weekend 2.4 JTD
Misazap píše:
Jsem včera kupovala olej, teď je tam Castrol, ale ten na shellce neměli, tak jsem vzala litr shellovýho. Je tam 15W 40, pumpař se na něj teda tvářil jakože shit .. tedy ne kvalitou, ale typ oleje.
Mno, manžel dnes musí do Prahy, snad to marejka zvládne ..

Míšo, zajeď s tím k mému opraváři do Tymákova. Má zlatý ruce a bude vědět co s tím. Více pošlu v sz

Odesláno z mého GT-I9300 pomocí Tapatalk 2

_________________
Fiat Croma 2005, 1.9 JTD/110 KW EX Marea Weekend 2.4 JTD HLX 9/1999 96KW + xenony 6000, červený interiér Fotky Mařenky, fotky Mařky na ND 2.0 108 kw zde. Stáhnout manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2012, 13:43 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 22 lis 2009, 01:00
Příspěvky: 13
mam tan samy problem stale klepe stale klepe.neřeším to,až vyletí ojnica nabo píst pak možná.sice už netahá jako dřív ale 190km/h to ještě udělá to je pak to správné peklo pro motor.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2013, 16:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2011, 01:00
Příspěvky: 55
Bydliště: Plzeň
Motor: 1,8 16V HLX
Tak se jen ozývám jak to vypadá a co jsme zatím podnikli .. do Tymákova jsem zajela, tak to zkouknul a doporučil nalít do oleje čistící směs, koupila jsem to normálně v obchodě pro auta, čistící směs do oleje pro vodní hnízda .. cena necelých 200 za plešnu. Má se to lít do nového oleje a jezdit s tím .. Pak, a to je u klapajících ventilů hodně důležité, udržovat množství oleje v maximu, to pomohlo dost. No a teď ten olej vyměníme a naleje se tam castrol s molikou (píšu jak jsem to slyšela) má to být ten olej s mikro částičkama kovu.
No a uvidí se co na to ventilky.
Akorát teď doma trochu nezvládáme a bohužel se nedostavíme na sraz na slovensko, mrzí mě to, docela jsem se těšila :-(.

_________________
Plzeň, Fiat Marea Weekend HLX 1,8 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 09 črc 2013, 22:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2007, 01:00
Příspěvky: 89
Bydliště: Jihlava
Motor: 1.8 16V
Při poslechu nahrávek se mi vybavil můj starý motor 1.8. Bylo to přidřené na klikovém hřídeli na třetím ojničním ložisku. Protože by přebrus kliky a nová kluzná ložiska stál cca 20 tisíc, dal jsem nový motor....
Závada vznikla tím, že auto nestartovalo. Zkoušelo se startovat během dvou dnů snad tisíckrát, než se našla závada v imobilizéru. Nespálený benzín se dostal do oleje, ten se naředil a blbě to mazalo. Přidřelo se ojniční ložisko.
Doporučuji sundat olejovou vanu a kouknout se na ojnice zespoda, vzít rukou, pomlet. (Stejně průběžně měníte olej, tak se to sfoukne při jednom). Pokud některá cvaká, schánějte motor... :zed

_________________
Muzikantova Marejka tmavomodrá 1.8 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Klepanie hydroštelov - 1,6
PříspěvekNapsal: 10 črc 2017, 09:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 črc 2007, 00:00
Příspěvky: 64
Bydliště: LEVICE
Ahojte - už asi rok a pol ma trápili cvakajúce hydroštely na 1,6-ke. Pri studenom motore po naštartovaní bolo ticho - žiadne cvakanie/klepanie. Ale ako sa olej zohrial, už pri maličkom pridaní to začalo klepať. Najviac pri pridaní z nízkych otáčok. Používam Seleniu.
Tak som si povedal DOSŤ. Investícia do nových zdvihátok je vcelku drahá - preto sa ešte ukazovala jedna možnosť - a to je prísada do oleja pre hydroštely. Kúpil som to narýchlo v miestnom obchode Auto-v-kelly. Volá sa to ProTec P2131 HLC. Pred naliatím prípravku do motora bolo treba vybrať 3,5 dcl oleja aby po doliatí tej plechovky bola rovnaká hladina olejovej náplne. Vytiahol som ho pomocou infúznej hadičky z lekárne za 0,8€ a striekačky - cez otvor meracej tyčky.
Pred jazdou nalial ten ProTec do oleja a tadá ... Po prejdení asi 100 km bolo badať, že hydroštely stišujú svoj cvakot a po 150-190 km to stíchlo tuším úplne. A subjektívne sa javí, že motor kus lepšie ťahá od nízkych otáčok a menej žerie.
Takže kto má tento problém - cvakanie hydroštelov na benzínových maruškách ZA TEPLA, teda pri zohriatom motore a po pridaní plynu z nízkych otáčok, skúste tento prípravok.


Přílohy:
Poznámka: Len pre poriadok - takto vyzerá ten prípravok.
hydraulic_lifter_care.jpg
hydraulic_lifter_care.jpg [ 24.22 KiB | Zobrazeno 729 krát ]

_________________
Weekend 1,6 16V SX stormblue 98 klíma a šecko
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz