FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 17 říj 2018, 08:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: "traktorová" 1,8 16V ze srazu ...
PříspěvekNapsal: 16 zář 2011, 08:04 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2011, 01:00
Příspěvky: 55
Bydliště: Plzeň
Motor: 1,8 16V HLX
Ahoj, tak manžel vzal marejku k tomu opraváři tady v Plzni. Ten mu řekl že to může být cokoli, ale že bude postupovat od jednodužšího a levnějšího ... a že to často bývají nějaká vodní hnízda u ventilů (matně si pamatuji že jste něco takového taky označovali ... něco hydro ...) mno, pořídil na to nějaký čistidlo a pomohlo to, neklape. Tak uvidíme jak jí to taky vydrží dlouho ...

Jak je to ještě s tím olejem, hypnotizuju kontrolku při každém startu a jediné co vidím, že zhasne chvilku po nastartování ... žádný blikání (start u studeného motoru), myslím že ho teď ještě neměnil, tak jestli tam dát zase 10W 40, když je to ok, nebo i tak tu 15W. Nebo ten olej s tím aditivem?

Díky za rady.

_________________
Plzeň, Fiat Marea Weekend HLX 1,8 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2011, 19:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 11 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1855
Bydliště: Teplice
Motor: 1.9JTD105
jj hydroštely :-) Kontrolka oleje při studeném motoru zhasne hned ale horší je to při teplém motoru. Tam jsem spozoroval jak po nastartování zhasla opět se rozsvítila a zase zhasla :-( Chtělo by to zkusit po dlouhé jízdě kdy je motor zahřátej na povozní teplotu a pokud to bude v pořádku tak bych tam dal opět tu 10W40

_________________
Rebel a tím zústanu
ex :-( Fiat Marea Weekend 1.6/16V šedomodrá metla pěkné vzpomínky zústanou
Fiat Marea Weekend 1.9JTD/105 bílá střela
Fiat Multipla 1.9JTD/105 probíhá její celková oprava


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2011, 17:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2011, 01:00
Příspěvky: 55
Bydliště: Plzeň
Motor: 1,8 16V HLX
Snažím se tu kontrolku sledovat co to dá a tak u 10ti startů teplého motoru ta kontrolka jednou blikla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2011, 22:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 01 črc 2011, 00:00
Příspěvky: 35
ona blika aj ked je maly tlak oleja, mozno si tam pred tim mala mineral a karbon, a dala polosynth a ten rozpustil karbon upchal kanaliky a preto sa olej nedostane tam kam ma a pravdepodobne ani k snimacu nie to k vackam.
Pouzitim nekvalitneho oleja je mozne lahko opliskat vacku s hydrostelmi.
Ci 10W40 alebo 5W alebo 15W hlavne aby to malo minimalnu API normu SJ, a ACEA A3B3 A3B4.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2011, 00:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 kvě 2010, 00:00
Příspěvky: 1042
Bydliště: Už Praha
Motor: EX Marea Weekend 2.4 JTD
Ten zvuk si u té zelené mařenky ze srazu pamatuji. A jak říkal mistr komár, hydroštel, hydroštel, hydroštel :lol: :lol: :lol:

_________________
Fiat Croma 2005, 1.9 JTD/110 KW EX Marea Weekend 2.4 JTD HLX 9/1999 96KW + xenony 6000, červený interiér Fotky Mařenky, fotky Mařky na ND 2.0 108 kw zde. Stáhnout manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2012, 17:53 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 64
Bydliště: Uničov, okr. Olomouc
Přátelé,kolegové, potřebuji VELKOU radu.
mám Mařenu 1.8, najeto 245 000km z toho na LPG 110 000. Olej dávám 10w40 od Totalu a měním po 10 - 15 OO0km. Olej dolévám asi 1 litr během výměnného intervalu, tlaky válců jsou OK,spotřeba a výkon vynikající.
Při koupi za studena jemně ťukala - při ohřátém motoru absolutně tichá. Nicméně s přibývajícími km se hlučnost začala zvyšovat, až po teď kdy mlátí i za tepla jak sviňa. Několik servisáků ji sledovalo a všichni se shodli na hydroštelech ( o klice se nikdo nezmínil a v zásadě jsou si jisti, že to jde z "vrchu"). Tak jsem tedy nechal vyměnit všech 16nadzdvihátek, ale hlučnost se snížila jen nepatrně. Atak další přišlo na řadu měření tlaku oleje (teorie, že malý tlak nestačí napustit hydroštely ). Dnešní zkouška tlaku ukázala šokující číslo. U zahřátého motoru tlačí 3bary!!!
Co si o tom myslíte?
Nějaké návrhy na řešení?

Jen doplním, že jsme se dohodli na dalším měření u studeného motoru a sledování tlaku při onřívání.

_________________
Lancia Lybra 1.8, 00', LPG - Landi Renzo
ex. - Marea weekend ELX, 99', 1.8 LPG-Elpigaz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 led 2012, 20:46 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
kocuja píše:
Přátelé,kolegové, potřebuji VELKOU radu.
mám Mařenu 1.8, najeto 245 000km z toho na LPG 110 000. Olej dávám 10w40 od Totalu a měním po 10 - 15 OO0km. Olej dolévám asi 1 litr během výměnného intervalu, tlaky válců jsou OK,spotřeba a výkon vynikající.
Při koupi za studena jemně ťukala - při ohřátém motoru absolutně tichá. Nicméně s přibývajícími km se hlučnost začala zvyšovat, až po teď kdy mlátí i za tepla jak sviňa. Několik servisáků ji sledovalo a všichni se shodli na hydroštelech ( o klice se nikdo nezmínil a v zásadě jsou si jisti, že to jde z "vrchu"). Tak jsem tedy nechal vyměnit všech 16nadzdvihátek, ale hlučnost se snížila jen nepatrně. Atak další přišlo na řadu měření tlaku oleje (teorie, že malý tlak nestačí napustit hydroštely ). Dnešní zkouška tlaku ukázala šokující číslo. U zahřátého motoru tlačí 3bary!!!
Co si o tom myslíte?
Nějaké návrhy na řešení?

Jen doplním, že jsme se dohodli na dalším měření u studeného motoru a sledování tlaku při onřívání.
no mal by mať na volnobeh 1,5 bar a pri 4000 ot/min asi 4 bar...

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2012, 00:29 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 2996
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
Obrázek
Obrázek

myslím, že to sú dostačujúce údaje :roll:

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco - RED GUN
Ex Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 Silver Hornet - odovzdaná mamke
... nemám patent na to, aby som sa do všetkého montoval - the Simps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2012, 11:00 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 64
Bydliště: Uničov, okr. Olomouc
Noskaj, díky za tabulku.
Tedy na volnoběh u zahřátého auta má být tlak 1.5 barů. Já mám 3bary.
Napadají Vás příčiny, řešení a potencionální vliv na hlučnost motoru?
Možná bude dobré k dokreslení situace nahrát zvuk, že ano?

_________________
Lancia Lybra 1.8, 00', LPG - Landi Renzo
ex. - Marea weekend ELX, 99', 1.8 LPG-Elpigaz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 led 2012, 22:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
asi bude v háji ventil regulácie tlaku oleja...

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2012, 09:40 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 2996
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
ono to bude asi tým olejom a čiastočne zaneseným sitkom čerpadla oleja, regulačnou tyčkou alebo guličkou regulátoru + niektorými kanálikmi ... Total, Valvoline, Castrol, Elf nie su olej pre taliana, ale teraz už s tým moc nenarobíš aj keby si ten olej vymenil za Shell alebo Seleniu ... počítam, že máš niekde nazbieraný karbón a v tom mieste je priechodnosť oleja nižšia a tým pádom zvýšený tlak oleja... tá hlučnosť je toho priamym dôsledkom ... síce maže, ale nedostatočne. Nejaký ten preplachovač tu už asi nepomôže ... skôr uškodí, lebo najprv vypláchne menšie nánosy karbónu a tie väčšie vypláchne len čiastočne... čiže spraví vôle tam kde netreba a tam kde treba to len trochu uvoľní ... a ten karbón ktorý sa preplachom či uvoľňovačom karbónu vyplaví, sa bude znovu zhromažďovať na tom najmenej priechodnom mieste

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco - RED GUN
Ex Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 Silver Hornet - odovzdaná mamke
... nemám patent na to, aby som sa do všetkého montoval - the Simps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2012, 10:00 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 2996
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
ešte ma napadla jedna vec ... kontroloval si snímač klepania ??? dáva signál k úprave dĺžky a času vstreku paliva, aby zabránilo nadmernému klepaniu .... je to piezoelektrická placka v zadu na motore medzi druhým a tretím valcom ... je skrz utiahnutý skrutkou do bloku motora ... skontroluj jeho utiahnutie a neporušenosť kabeláže s prepájacím konektorom ... merateľný nieje ... má dve možnosti alebo funguje, alebo nie
Obrázek

_________________
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco - RED GUN
Ex Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 Silver Hornet - odovzdaná mamke
... nemám patent na to, aby som sa do všetkého montoval - the Simps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2012, 12:07 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 64
Bydliště: Uničov, okr. Olomouc
Noskaj, super. To jsou vyčerpávající informace. Total má naprosto stejné specifikace jako Selenie a z toho jsem vycházel. Na karbon jsem se ptal, když mi mechanik měnil hydroštely. Říkal, že je to v normě, ale chápu, že může být nahromaděný tam, kde to nebylo vidět.

Myslíte tedy, že mám jít do demontáže vany a čištění síta apod., nebo to mám nechat svému osudu, když žádné negativní projevy na chodu motoru kromě hlučnosti nejsou známy?

Čidlo klepání překontroluji.

_________________
Lancia Lybra 1.8, 00', LPG - Landi Renzo
ex. - Marea weekend ELX, 99', 1.8 LPG-Elpigaz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 led 2012, 13:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Příspěvky: 289
Bydliště: Trenčín Slovensko
upchaté sitko čerpadla by skôr spôsobovalo nízky tlak mazania,skôr by som sa prikláňal k tomu karbonu,ak je to niekde pripchaté,tak ti spôsobí nárast tlaku v mazaciej sústave,ale najskôr by som išiel po tom vntile,mohol ostať plne otvorený,aj keď 3 bary na voľnobeh sa mi zdá už dosť...

_________________
Marea Weekend 1.9jtd (105k)2001 zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 led 2012, 12:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 64
Bydliště: Uničov, okr. Olomouc
Zdravím přátelé,
dnes jsem pro ilustraci pořídil zvukový záznam motoru. 1. ukázka je první raní start, 2. ukázka start po jízdě plně zahřátého motoru.
Detonační čidlo jsem zkouknul a vypadá zcela v pořádku. Ještě mně není jasné, kde najdu ventil olejového čerpadla. Je někde uvnitř dostupný po demontáži vany či někde na povrchu?

http://www.ulozto.cz/12849268/studeny-wav
http://www.ulozto.cz/12849270/teply-wav

_________________
Lancia Lybra 1.8, 00', LPG - Landi Renzo
ex. - Marea weekend ELX, 99', 1.8 LPG-Elpigaz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz