FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 10:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: LPG u Marejek-vsechno kolem nej
PříspěvekNapsal: 04 říj 2006, 23:15 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Zdar
Protoze kazdy moje auto{no dobra,moje dve auta} mely LPG{smesovaci/difuzor} a po vychytani musek sem si na LPG nemohl v zadnem ohledu stezovat{snad az na vyhrevnost},planuju do Marejky poridit LPG taky.
Nejsem zadnej sportovec,takze 1,6 Marejka by mne mela stacit.Jenze cim dele todle forum studuju,nejsem si jist spravnosti volby.Pokud bude marejka stat cca 80-100k,dalsich cca 30k mne prijde sekvencni LPG{zdroj http://www.gasauto.cz/}.Pokud bude jinak OK,hlavne spotreba,mel by mne kilometr pri dnesnich cenach LPG vyjit do cca 1,30Kc{8l/100kmx16 / 100=1.3}Nektere nevyhody jsou zrejme-napr vyssi porizovaci cena.Nektere zkusenosti lze prenest i z minulych mych vozu,k nekterym se vsak musim dopracovat bud sam,nebo si nechat poradit a neobjevovat znovu Ameriku.Napr. u S 105 sem mel LPG bez problemu od doby,kdy jsem instaloval AKU Varta 73 AH{cca 2200 pred asi 6 lety} soubezne s sportovnim vzduchovym KN filtrem{cca 2500 za filtr+cistici sada}-podezrival jsem bezny filtr z toho,ze pri odstaveni vozidla zachycena vodni para zmrzla v papirovem filtru a nasledne ho krystalky ledu pricpaly-problemove startovani v mrazech..Oboji mi vydrzelo tech sest let,baterie s prehledem muze do dalsiho vozu,jizdy prevazne do 10-20km kopcovitej teren.No problemo -25C{pokud pri jizde nezamrzl chladic :twisted: }Uz nikdy nechciplo pri rozjezdu na krizovatce,rocne najeto do 15.000cisteno 1x pred zimou,proste parada.Spotreba cca 7,5/9/12,5{dalnice/bezne prndacky leto a zima/extrem-napr 14 dnu jezdeni snehem/mlhou na 2-3 st.}
Zpet k Marejce-napriklad lambda sonda,katalyzator,olej..Todle vsem a S 105 nebylo-resp olej se prubezne doleval,takze aditiva byla.
Jak reaguje lambda na zplodiny a usady z LPG?
To same katalyzator?
Zivotnost motoru?Pac LPG prece jen neni extra aditivovane-jestli vubec.
U benzinaku sem si rikal,je lehci,mohlo by to mit vliv na opotrebeni podvozku{i ked nase cesty,co si budeme povidat},mely by mit jednodussi udrzbu nez vznetove.
Ale trebas 1,9 JDT by se v te cene dala poridit taky,cena/km velmi prizniva bez nutnych dalsich investic do LPG{ale stav nafty v "JZD" cerpackach je osemetny},ovsem uz tapu co se nakladu na udrzbu tyka. Samo ze sem procetl dost prispevku,kde se co posira a co to stoji,ale trebas ani nevim,jesli vahu vzduchu ma jen vznetovej nebo i benzin.
Vim,ze leckdo neda dopustit na naftu,jinej zase na benzin,to je vec nazoru.Pro men je dulezity,aby behem nasledujicich zhruba 10 let auto jezdilo spolehlive,nejlip zadarmo s minimalnimi naklady na udrzbu mimo beznou{rozvodak,oleje a podobne}
Hlavne bych privital postrehy tech,co LPG maji i na jinejch srovnatelnejch strikackach-protoze to je pro mne zatim terra inkognita.Jde mi prevazne o provoz/ekonomiku/opotrebeni-ani ne jizdni vlastnosti>to je spis zalezitost pouziteho systemu LPG.
Diky vsem, co mi k tomu neco povi.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LPG u Marejek-vsechno kolem nej
PříspěvekNapsal: 06 říj 2006, 10:02 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 čer 2006, 00:00
Příspěvky: 49
Bydliště: Hranice n.Mor.
Jak sám píšeš všechno má svoje plus i mínus.Já mám obě auta na LPG a nemůžu si stěžovat.Marea je úplně bezproblémová (podotýkám,že nemám sekvenční vstřikování) a felda je háklivá co se týče plynu na svíčky.Z mé zkušenosti dávám svíčky champion a ty fungují na LPGna 100%(ne vícebody).Měl jsem s Marejkou asi kliku,protože jsem si ji dotáhl zaplynovanou přímo z Itálie a dokupy mě to vyšlo na 90 tisíc i s preventivní výměnou rozvodů.Nádrž tam mám torroid 43lt. a spotřeba je dost závislá na stylu jízdy.Já jezdím hodně po dálnici a dost to nutím a spotřeba je tak okolo 9l plynu (9x13,9=125,1).Takže si myslím, že je to POHODA a teď si rýpnu do kamnářů-je to levnější, než jezdit na DIESEL!!!

_________________
stříbrná 1.6 16V Weekend 98,ELX,sporáček na LPG
Land Rover Freelander 2.0Tdi,01-není nad čtyři kola


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2006, 20:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Dik..ja bych prave sel do ty sekvence.Kdyz uz,tak uz.
Takze zadni zvlastni problemy si zatim nemel{olej,stav motoru}
Kolik jsi na to uz najel?

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2006, 15:08 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 čer 2006, 00:00
Příspěvky: 49
Bydliště: Hranice n.Mor.
Konkretne moje Marea ma najeto na plyn cca 80000km z celkoveho poctu 162 000 a motor je v pohodě. Jsou tady kolegové,kteří mají na plyn i více než 120000 km na Marejce a auto jim funguje bez problémů.Jo a jen taková perlička-první favorit,kterého jsem zaplynoval najel na LPG už 170000 a furt funguje, tak asi to nebude takovej drtič motorů to zatracované LPG.

_________________
stříbrná 1.6 16V Weekend 98,ELX,sporáček na LPG
Land Rover Freelander 2.0Tdi,01-není nad čtyři kola


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2006, 21:53 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006, 01:00
Příspěvky: 222
Naopak. Jsem někde četl, že LPG je šetrnější vůči motoru než benzín. A taky je fakt, že co jsem měl fáčko na LPG, tak když jsem jezdil jen na LPG, tak olej vůbec netmavnul.. furt jak novej. Motor běžel krásně a řekl bych i lehčejc a klidnějš... Taky jsem na to nedal dopustit.. To byly super roky, co jsem s tím jezdil... A plyn byl tehdá za 9,5... I dneska je to ale super věc a lituju toho, že jsem si auto před dvěma roky, kdy jsem si ho dovezl, nenaplynoval.. Dneska už bych to měl vrácený...

Jinak jsem se trošku zasmál tomu, že chceš auto co tě bude 10 let vozit :-). To by sis měl koupit nový... Snad nevěříš tomu, že dnes koupíš 8-10 let starou ojetinu a bez problémů tě bude dalších 10 let vozit .... ...jen jsem si musel krapet rejpnout, vím jak jsi to myslel.. :-)

_________________
ex. Lancisti, Dedra SW 1.6 16v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2006, 22:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Bohuzel,to ze olej netmavne neni tim,ze by byl stale v poradku.Provoz na LPG tvori jiny typ usad{karbonu} nez provoz na klasicka paliva.Usady z LPG nejsou tmave,nicmene znalci a i nekteri mechanici mi potvrdili,ze provoz na LPG chce zkratit servisni interval vymeny oleje i filtru.Provoz na LPG tvori nebarevne usady pry jeste jemnejsi nez klasicky karbon{nesetrit an filtru},dokud je dobrej {rozumej-stale s obsahem aditiv} olej,neni problem je odfiltrovat ci se jich zbavit vymenou,proto z 15000 nebo 1 roku doporucuji 10000 nebo 7-8 mesicu.Az se aditiva vycerpaji,zacina se usazovat jako karbon i presto,ze je olej ciry{mluvime o kvalitni polosyntetice}.Nebo pouzivat dovozove oleje vyrobene z jine nez ruske ropy{obsah siry je mensi a nejsou sizena aditiva}.Na druhou stranu Lecktera firma dokaze pry bezostysne do exportnich oleju aditiva osidit,pac je to stejne pro vychod,takze babo rad :lol:
Zdroje
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=408
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=418

V zasade vas tyto clanky trosku uvedou do problematiky oleju a aditiv.Vzhledem k tomu,ze tyto stranky stale funguji,pravdepodobne je nikdo nenapadl zalobou pro nepravdivy obsah{dukazni bremeno nese temer vzdy zalobce},navic jsou,rekneme.pod kridly Skoda auto a nekolika specializovanych pracovist,univerzit a pod.
Zadne jine zdroje se mi nezdaly tak ucelene,a rozbor{mam an mysli situaci,ne slozeni maziv} mi pripada objektivni.
Nejjednodussi a v konecnem efektu i nejlevnejsi je proste predbihat doporucene intervaly vymeny-asi jako vymenite rozvodak po 50000-70000 km jen tak pro jistotu. :lol:
V tomle topiku mi slo hlavne o postrehy s praxe,protoze to je rozhodujici.

Napr-vynatek
-Zvýšená úroveň koncentrace fosforu v dodatečně aditivovaných olejích tedy pro spotřebitele může znamenat snížení životnosti katalyzátoru výfukových plynů
-Z praktického hlediska má zvýšení viskozity oleje takový význam, že dojde k utěsnění motoru, ke snížení spotřeby oleje a ke snížení hlučnosti motoru. Na druhé straně dochází ke zvýšení spotřeby paliva díky tomu, že motor musí překonávat větší odpor způsobený vyšší viskozitou mazacího oleje, a to jak při studených startech, tak i při běžném provozu. To odporuje tvrzení výrobce aditiva Wynn’s Formula One Gold o snižování spotřeby paliva díky nižší úrovni tření

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 12:05 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006, 01:00
Příspěvky: 222
http://www.autoplyncentrum.cz/lpg-informace.html

Nevím o tom, že by se musely zkracovat servisní intervaly.. Je fakt že jsem měl LPG na favu s karburátorem, čili žádná elektronika.. Nicméně auto mělo, když jsem ho prodával, na LPG najeto skoro 130tkm (přestavba v 65t) a ten motor šlapal parádně. Olej jsem měnil po 20tkm..
Neříkám že se nezhoršovaly vlastnosti toho oleje, to asi jo, ale (nic nevypovídající) vzhled byl skoro stejnej..

K těm nevýhodám, co jsou uvedený na zmíněným odkazu (určitě ho každej, kdo chce LPG čet) bych ještě přidal snížení užitečné hmotnosti vozidla a s tím související snížení počtu sedadel... Taky jsem se tomu dost divil, ale papírově jsem měl 4místný auto.. ( je to už dávno, 3 roky nazpět..).

_________________
ex. Lancisti, Dedra SW 1.6 16v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 12:35 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
to nevim honzo, ale favorit zustal jako 5-mistny akorat u skodovek se to omezilo kvuli te uzitne hmotnosti.

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 12:51 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 čer 2006, 00:00
Příspěvky: 49
Bydliště: Hranice n.Mor.
No prostě můžeme se o to hádat, můžeme o tom polemizovat, ale to je tak všechno co můžeme dělat. Kdo plyn chce-dá si ho a jezdí-kdo ho nechce, ten hledá důvody proč ho nemít. Já sám za sebe říkám A N O!!!LPG je super,samozřejmě nemá cenu pro strejdu,kterej jezdí jen v neděli do kostela.

_________________
stříbrná 1.6 16V Weekend 98,ELX,sporáček na LPG
Land Rover Freelander 2.0Tdi,01-není nad čtyři kola


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 13:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006, 01:00
Příspěvky: 222
klasik píše:
No prostě můžeme se o to hádat, můžeme o tom polemizovat, ale to je tak všechno co můžeme dělat. Kdo plyn chce-dá si ho a jezdí-kdo ho nechce, ten hledá důvody proč ho nemít. Já sám za sebe říkám A N O!!!LPG je super,samozřejmě nemá cenu pro strejdu,kterej jezdí jen v neděli do kostela.


Souhlasím. A já za sebe říkám že taky ANO, ačkoliv ho nemám..


Tome - píšu jen ze svý zkušenosti... Asi je to taky o tom, jak kterej úřad k tomu přistupuje..

_________________
ex. Lancisti, Dedra SW 1.6 16v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2006, 19:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
To je jasny od pocatku,ze kazdej ujetej kilak usetri.Puvodne sem Favorit planoval jako docasnej,takze bez investice do LPG,bohuzel{ci bohudik?} zena se vzpira,takze LPG nejspios dostane.Ono cca 8000 km rocne neni nic moc,ale pri porizovaci cene s toroidem 15000 je to za dva roky zpatky.Nebo,pro rejpaly,za 2 roky a par mesicu{neco navic stoji kontroly a emise plynu}.
Zatim dobry..zkusenosti dobry,jak koukam :wink:

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006, 02:38 
Offline
Člen klubu

Registrován: 08 srp 2006, 00:00
Příspěvky: 42
Bydliště: Havířov
tak na kolik teda vyjde ten plyn do marejky 1,6 16V mam ji v merku a chci to tam soupnout dik a fiatum zdar a silu 8) 8) 8)

_________________
FIAT BRAVA 1,9TD 75


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006, 03:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 11 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1974
Bydliště: Teplice
Motor: 2,0 JTDm2/103kw
Ja jsem měl před Marejkou taky Fáčko s namontovaným LPG (novým)
U Fáčka naprostá spokojenost a když jsem si pořídil nové autíčko Tak jsem septal na montáž LPG a bylo mi řečeno sekvenční 27000,-
a nasávaný (to samé co uFáčka) 15000,-
Tak jsem od toho upustil a možná jsem udělal chybu :?

_________________
Rebel a tím zústanu :-D
ex :-( Fiat Marea Weekend 1.6/16V
ex :-( Alfa romeo156 SW 1.9JTDm
Fiat Marea Weekend 1.9JTD/105
Alfa romeo147 1.9JTDm
Fiat Punto 1.2/8V
Alfa romeo Giulietta 2.0JTDm2/103kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006, 20:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2005, 01:00
Příspěvky: 129
Bydliště: Malíč 63, tel.775957412
Ahoj.Já mám no teda manželka má Bravu 1,4 na plyn už 3 roky a žádné problémy nemá jen svíčky se musejí dávat origo NGK na jiné to nejezdí.Spotřeba 7l Lpg a výměna oleje po 15 tisících.Já mám ropáka ale s Bravou jezdím taky často.Rozdíl mezi benzínem a plynem není skoro žádný a s naftou se to nedá srovnávat.Pokud chceš benzín tak Ti to doporučím,ale já osobně bych šel znovu do nafty. :) :) :) P.S. před Marejkou jsem měl Tempru sw 2.0i na Lpg.

_________________
Pedros
Marea 1,9Jtd bubáková
Opel Zafira 1,9 CDTI stříbrná
Honda Transalp 650 v turist.úpravě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006, 21:25 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 13 led 2006, 01:00
Příspěvky: 196
ahoj, mám mareu 1,8 na lpg sekvenční vstřikování, koupě a montáž v lednu letos, od té doby 30 tisíc km a zatím bez problémů, předtím jsem měl citroena na plyn (starší systém přisávání lpg) a také bez porblémů. Mě se to určitě vyplatí protože ričně najedu cca 40.000 km. Jinak užitečnou hmotnost mi zmenšili o 50 kg, ale míst na sezení mám 5. Počáteční investice do plynu 34.000 Kč. Spotřeba v létě 8 l LPG, v zimě klidně i přes 9 L.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz