FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 18 črc 2018, 01:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 02 čer 2014, 08:23 
Offline
Člen klubu

Registrován: 04 dub 2012, 09:35
Příspěvky: 135
Motor: 1,6 SX 16V
Jo budu to sledovat,nejni možná aby se jen tak odpařilo tolik kapaliny pryč.Ale co pozoruju tak sice sem to dolil,ale že by to topilo nějak slušně se říct nedá.Ano když jedu 80 de to.Ale pak když je motor už slušně zahřátej,uberu jedu tak 50 moc tepla mi do kabiny nejde.Klimu nemam.Je možný, že by mi ta kapalina prosakovala do podlahy u spolujezce?.Mam tam mokro. :wink: :cry:

_________________
Marea 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 03 čer 2014, 02:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1618
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Ze by?
Hele,mne to jeste nepotkalo,jen jsem o tom cetl tu na foru.
Stava se,ze radiator topeni zacne teci,a prave do prostoru spolujezdce.Asi vis,jak chutna fridex,tak si skus zapatrat a pripadne oliznout.To by mohlo vysvetlovet mozna i vsechny symptomy....
Ohrejes chladici kapalinu provozem,tlak stoupa,kapalina utika radiatorem topeni,mozna v zavislosti v kerem miste to tece,ti klesa objem kapaliny,buh sud co na to cerpadlo (vodni pumpa) a termostat,zda se vubec dokaze udrzet otevreny,pokud neni zatopeny vodou,pokud to neni poprve,asi uz mas vzduch nejen v topeni,ale nejspis i v chladici,proto slysis bublani,o odvzdusneni si nerekl ani slovo.U ohrateho auta maji byt gumove hadice ke chladici tvrde na stisk...jak se voda ohreje,rozepne se a natlakuje okruh.
Mozna leckdo z tech co ti tady radi,predpoklada aspon zakladni znalosti funkce chlazeni na Tve strane. Spletli se?
Teda,pokud to bublani uz neni povolene tesneni pod hlavou(z toho,jak jsi vyvaril) a vyfukove plyny jdou do vody.To je ale zase citit z vody.
Muj dojem je,nehledej pomoc tu,ale nech si doporucit servisaka dle mista bydliste,at nekym odtud,nebo z Tveho okoli.Aby sis domaci spravovanim jeste vetsi skody nezpusobil.

_________________
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka
LPG Magic2 od HL Propan
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 03 čer 2014, 11:40 
Offline
Člen klubu

Registrován: 04 dub 2012, 09:35
Příspěvky: 135
Motor: 1,6 SX 16V
Jo už sem objednán, ale až na 17.6,jasně nebudu se do toho srát sám. :P :roll: zatim budu kontrolovat hladinu a když tak dolejvat.Ano to bublání šlo slyšet v podstatě až jako by k zadku auta,když to vařilo. Dávám modrou Antifreeze plus,se to všecko ustálilo a motor šlape jak hodinky a chladí se to,ale moc to netopí do kabiny tak jako dřív.Neodvzdušnoval sem.Musel bych vidět přesně fotku kde najdu u 1.6 odvzdušnovák. :lol:

_________________
Marea 1,6


Naposledy upravil martyfiatic dne 14 čer 2014, 13:53, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 13 čer 2014, 19:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 kvě 2014, 18:39
Příspěvky: 29
Bydliště: Ostrava - region razovity
Motor: 1,6 16V ELX
Měl bych dotaz na zkušené borce: U 1,6 je nad termostatem plastová příchytka, ve které je chycené odvětrání kliky do sání (to se mi povedlo sundat) a pod tím uchycený kabelový svazek, ze kterýho čumí konektory k čidlům vody. a můj dotaz zní, jak ten svazek uvolnit bez zničení té úchytky, abych se dostal ke konektorům čidla pro změření odporu přímo na konektorech? Je tam jakási západka, ale nerad bych to zničil a pak to bastlil páskama. Odpory NTC čidel jsem si našel v příručce, jen jak se k tomu kruciš dostat... Díky. :modla

_________________
Fiat Marea sedan 1,6 16V ELX, Tivoli zeleň
Díra v klimošce jako extra výbava :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 12 lis 2014, 18:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2010, 01:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Čechy pod Kosíř
Zdarec,
Chystám se na zakomponování termostatu Renault do chladící soustavy mého vozu. Prosím o s dělení zkušeností s tímto termostatem.
A to konkrétně výrobce (Starline, Wahler,...) - spolehlivost /obtížnost montáže. A také, jaké jsou zkušenosti s provozem v létě se zapnutou klimou - případné přehřívání. Děkuji

_________________
FIAT Marea Weekend, 1.9 JTD, r.v. 02, 81 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 12 lis 2014, 23:59 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 srp 2011, 00:00
Příspěvky: 36
Motor: 1.6 16V 100 Multipla
Aldomore,já bych to neriskoval.Dej tam origo a máš jistotu,že to někde neuvaříš,když se to neotevře a nemusí to být vůbec v létě....Myslím,že většina termostatů ve Fiatech je dvoučinná.Tyhle rádoby náhrady v hadicích ke chladiči to určitě nezastanou na 100%.
Je to můj názor a každý si může dělat se svým autem co se mu zachce. :pivko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 13 lis 2014, 16:25 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2010, 00:00
Příspěvky: 247
Bydliště: Trencin 0940978704
Motor: 1,9JTD
keď mieniš vysoliť peniaze za nedomyslenú vec,tak kúp aj za 130€ z autokelly.(Možno sú aj drahšie)
Moja náhrada stála 5€ a zbúchal som to za hodinku.Po piatich rokoch nieje s ním žiaden problém!A ak bude tak ho do hodiny vymením znova za náhradu.
Buchli sme to aj do stila a všetci sme spokojný.Ušetrili sme čas nervy aj peniaze :doutnik

_________________
2015-Hyundai i20 1.4 CVVT 16v,6kvalt FUNGLÁČ
2010-Modrý weeked 1,9 JTD 105(77kw) ELX+chip SARKAN/xenón 4300/hudba HERTZ-JBL cez 200tis km
2007-Ford escort 1,8TD 66kw
2005-Skoda favorit 136LS+LPG
1999-Skoda MB 120L+5kvalt+Lada 1200 svadobný dar
1997-Skoda MB 105LS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 13 lis 2014, 17:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2006, 01:00
Příspěvky: 268
Bydliště: Slatiňany Tel.:602 44 94 22
Motor: 1,9 JTD 105
Plně souhlasím s Florianem73, měl jsem stejný problém na JTD 105 ručička na vodu pořád pod půlkou. Vím, že je toho tady kolem termostatu napsáno hodně a různé názory ale řešil jsem to s jedním šikovným mechanikem a s tím nacpat do hadice termostat nesouhlasil a řekl mě, že on to dělat nebude protože to je vícekomorový termostat se šesti vývody + čidlo. A sehnal mě Francouzský Vernet cena 800-1000 Kč i s čidlem a těsněním. Vzhledem k tomu, že jen čidlo stojí 400-500 tak jsem to vzal. Po vyndání starého termostatu jsme zjistili, že hlavní ventil je kupodivu zavřený! tak jak je možný, že se to neohřálo? Asi proto, že je tam více komor (hadic) a špatně to přepínalo protože po výměně je to úplně něco jiného v mrazech ručička ukazuje přesně na půlku a hlavně se celou dobu nehne na rozdíl od starého termostatu. Můžete si dát do Googlu TH6551.88J

_________________
Marea Weekend GRIGIO STEEL 1,9 JTD 105 koní ELX 7/1999, 4x bag, Klima, ABS, atd.
Punto II 1,2i 8V 60 koní
EX Fiat Tipo 1,9 TD ECO 59 kW, 1993

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 13 lis 2014, 23:30 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2010, 01:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Čechy pod Kosíř
O joj...,tak že bych byl něco moudřejší se říci nedá, přesto díky. Nejen že nevím který výrobce, ale zda tedy vůbec. Nebojím se termostatu v hadici, ale na druhou stranu nechci šetřit na nepravém místě. 8O ...., najde se tu někdo s delší pozitivní zkušeností, nebo naopak absolutní propadák. Dig

_________________
FIAT Marea Weekend, 1.9 JTD, r.v. 02, 81 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 08 úno 2015, 20:56 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2010, 01:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Čechy pod Kosíř
..."tak milostivá, máto ho tam, trošku fuška, ale pro ten pocit...tepla" . Ne, nebojte se, jedná se o termostat s Renaulta :doutnik v hadici Mařenky. Testováno necelé 2 měsíce zatím vše O.K., ručička na svém místě, po těch letech...Uvidím až letní pařák prověří, ale jsem optimistou. Čest

_________________
FIAT Marea Weekend, 1.9 JTD, r.v. 02, 81 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 09 úno 2015, 20:27 
Offline
Člen klubu

Registrován: 19 led 2015, 18:12
Příspěvky: 42
Motor: 1.8 16V
Taky mě čekala výměna termostatu, s tím jsem ale Mareu už kupoval. Vsadil jsem na Calorstat Vernet TH6509.88 - přímo pro motor 1.8 (otevírací teplota 88°C), za rozumných 720 Kč.

Bohužel ale ani po výměně se ručička teploměru nevyšplhala téměř nikdy nad druhou čárku (staré přístroje). Tak jsem pro jistotu vyměnil i čidlo teploty, jestli nefixluje (koupil jsem Bosch), ale ani to nepomohlo.

Motor se na druhou čárku teploměru ohříval velmi dlouho (10 km i víc) a přitom už během prvních pár minut chodu studeného motoru byl chladič teplý. Takže ani nový termostat patrně nefunguje jak má.

Tak jsem dnes volal do e-shopu s tím, že ten termostat patrně nepracuje správně, co se s tím dá dělat. Bylo mi nabídnuto, že mi zítra odešlou jiný nový a až z auta vymontuju ten vadný, zašlu jim ho zpět.

Zajímavé, už ani na nové termostaty se člověk nemůže spolehnout... :( Jen doufám, že s tím druhým termostatem už budu mít od tohohle klid.

_________________
Fiat Marea sedan 1.8 16V 83 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 09 úno 2015, 20:57 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2007, 01:00
Příspěvky: 361
Bydliště: Tischnowitz nebo tez Tišnov
Hod ho do kyblu a vyzkousej pri kolika otvira.

_________________
Nejaka skoro cerna metla, Marea 1,9 JTD
Máňa alias A31 /MP16
NISSAN CABSTAR/Scorpion1812
YAMAHA 600 XT-E
Fiat Croma 110kW-stříbrná střela


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 09 úno 2015, 21:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5263
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
na to bych tak nespolehal, v chladici soustave je urcity tlak a v kastrolku urcite ne. na tom sem uz nekolikrat pohorel

_________________
Lancia Kappa 2,4 TDS
Iveco Daily 35C12
Renault master


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 09 úno 2015, 21:20 
Offline
Člen klubu

Registrován: 19 led 2015, 18:12
Příspěvky: 42
Motor: 1.8 16V
Přesně tak, bez potřebného tlaku může fungovat jinak a navíc je dost možná i dvoučinný, takže poznám i tak třebas prd...

Jo a děkuju Tomas-Oaza za zadní světla, už mám zadeček jak ze škatulky! :pivko

_________________
Fiat Marea sedan 1.8 16V 83 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Termostat
PříspěvekNapsal: 09 úno 2015, 21:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2006, 01:00
Příspěvky: 268
Bydliště: Slatiňany Tel.:602 44 94 22
Motor: 1,9 JTD 105
Petr H.. píše:
Taky mě čekala výměna termostatu, s tím jsem ale Mareu už kupoval. Vsadil jsem na Calorstat Vernet TH6509.88 - přímo pro motor 1.8 (otevírací teplota 88°C), za rozumných 720 Kč.

Bohužel ale ani po výměně se ručička teploměru nevyšplhala téměř nikdy nad druhou čárku (staré přístroje). Tak jsem pro jistotu vyměnil i čidlo teploty, jestli nefixluje (koupil jsem Bosch), ale ani to nepomohlo.

Motor se na druhou čárku teploměru ohříval velmi dlouho (10 km i víc) a přitom už během prvních pár minut chodu studeného motoru byl chladič teplý. Takže ani nový termostat patrně nefunguje jak má.

Tak jsem dnes volal do e-shopu s tím, že ten termostat patrně nepracuje správně, co se s tím dá dělat. Bylo mi nabídnuto, že mi zítra odešlou jiný nový a až z auta vymontuju ten vadný, zašlu jim ho zpět.

Zajímavé, už ani na nové termostaty se člověk nemůže spolehnout... :( Jen doufám, že s tím druhým termostatem už budu mít od tohohle klid.


Tak já jsem před rokem koupil Calorstat Vernet TH6551.88J i s čidlem je to Francouzský termostat na JTD 105. r.99 a jak už jsem psal od té doby mě ručička ukazuje přesně na půlku, tak že OK. To číslo za tou tečkou 88 asi znamená teplotu otvírání že ano?

_________________
Marea Weekend GRIGIO STEEL 1,9 JTD 105 koní ELX 7/1999, 4x bag, Klima, ABS, atd.
Punto II 1,2i 8V 60 koní
EX Fiat Tipo 1,9 TD ECO 59 kW, 1993

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz