Vlastní Fiat Brava 1,6 16V. LPG sekvenční Tartarini. Přestavba při cca 157 tis. km. Najeto na LPG cca 5000 Km. Ze začátku spokojenost z mírným rozčarováním. Totiž při vyřazení na LPG jdou otáčky rychle dolů a zastaví se pod normální hodnotu ( tipuju 300 ot/min ), pak se vrátí na svou obviklou hodnotu, někdy znovu mírně kolísají ( Pouze směrem dolů ). Dost často se ale stane, že to prostě zdechne. Jel jsem tedy k plynaři. Resetoval RJ u LPG a upravoval hodnoty s tím, že se to zlepšilo ( nezdechalo to, ale kolísalo to pořád ), ale po cca 500Km to zdechá znovu.
Postupem času ale vyvstal další problém a to, že to vůbec nechce jet na benzín. První byly tyto problémy slabého rázu i před přestavbou ( pouze za studeného motoru ), ale po ujetí cca 500m motor běžel prakticky do následujícího rána jak má. Nyní po 2 měsících se nachází ve fázi, kdy to benzín prostě nebere ( ta stubena za horka, při startu, za jízdy slabý výkon...). Po startu padají otáčky i u BE stejně jako na LPG. Někdy to také zdechne.. Po přidání plynu místo akcelerace nastává decelerace, jakoby do motoru nešel BE, nebo jako by motor u vypadávaly válce. Občas se mi také zdálo, že to trochu střelí. Kazdopádně se pro mě jízda na BE stává noční můrou. Při běhu motoru na BE mi vstávají chlupy na zádech a jeho zvuk mě děsí Při přepnutí na LPG motor ožije a až na kolísání otáček "jede jak má".
Slyšel jsem takové názory, že je to u aut s LPG normální, že to tak prostě dělá, že se RJ naučí na LPG a pak na BE nejde doté doby, než na něj znovu přivykne.....Blabalbla, jakože je porstě Plyn k ničemu. Snad tomu i začínám věřit, ikdyž doufám, že tomu tak není. Vím, že spalování LPG probíhá truchu za jiných okolností a tuším že to může mírně chod motoru na BE ovlivnit, ale nevěřím, že až takovýmto způsobem. Zkoušel jsem kromě diagnostiky RJ LPG čistit škrtící klapku, ale bez výsledku. Myslítě, že je to normální?
Nevím jesltli problém není přímo v palivové soustavě ( Zanešený palivový filtr, odcházející čerpadlo....) nebo jinde ( krokový motorek, lambda....), myslím ale že ne. Problémy začaly vyvstávat až po přestavbě.
Moc Vás prosím, má někdo také tuto zkušenost za sebou, pořp. nejlépe vyřešenou? Nijak moc autům nerozumím a taky mám tak trochu ztrach, že dám tisíce za servis a nic se nevyřeší ( viz. 2x diagnostika k ničemu ).
Jinak vaše Mareácké fórum je super, tolik co jsem zde za posledních pár dní přečetl mi dalo fakt hodně
Pročítal jsem na tento problém předcházející témata. Věcí je tam hodně, ale co mi vždy nesedělo, tak pokud byly problémy s volnoběhem tak nikdo nepsal, že volnoběh kolísá pouze směrem dolů tak jako mě.
Jinak co se týká auti, tak doposud max. spokojenost