FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 18 zář 2018, 16:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 23:21 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1632
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Nemam 1.6,ale kdysi jsem videl graf zavislosti otacky vs energie jiskry.Pri vyssich otackach stacilo mensi napeti nez na volnobehu.
Ad civka,jak se zminuje nekdo vys,jedine vymena.To by mel bejt prvni krok.
ad vysoka lambda a mozna netesnost...podomacku,ale ne v jednom cloveku lze za chodu motoru ucpat vyfuk namohokrat prelozenym kusem hadru(aby to nepalilo a brzdilo vyfukove plyny,ne nacpat do roury) a druhej obliza vejfuk,vlnovec,parohy,zda to nekde nefouka bokem.
A celkem logicky,pokud jiskra kope jinam nez do svicky,muze nakonec i neco nakopnout.Auta maj uz svoje leta a vodiva smes prach,sul ze zimy a vlhkost delaji svoje.

_________________
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka
LPG Magic2 od HL Propan
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2018, 01:24 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
No v současnosti mi jde především o lambdu. potřebuju udělat ty emise. takže zejtra budem s Anežkou běhat kolem auta a ucpávat. Ještě se radši zeptám: jak hodně můžu ucpávat? Někdo říkal, že se to dá ucpat i úplně, v nejhorším motor jenom chcípne, ale pak jsem zase slyšel zkazky o tom, jak školáci poslali účovi auto na věčnost tím, že mu ucpali jabkem vejfuk...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2018, 01:28 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Změřil jsem odpor kabelů -
6,9
9,6
9,8
11,0
Což mi přijde OK, čím delší kabel, tím větší odpor.
Na jednom kabelu jsem poopravil objímku, kterou se nasazuje na svíčku - přišlo mi, že špatně zacvakává. Teď už OK. Kdyby ale šla do motoru špatná jiskra, tak by emise vypadaly jinak, ne? Vyšší obsah nespálenejch uhlovodíků... Teď ještě jednou sundám sání a podívám se, jestli někde není netěsnost. Měl bych ale hledat netěsnosti ZA škrtící klapkou, ne? Jsem laik, ale myslím, že díra před škrtící klapkou by moc nevadila, protože motoru je jedno, jestli si nasaje přes vzduchovej filtr, nebo dírou, ne? (myslím tím i na tu díru v sání, kterou jsem objevil na začátku - jestli mohla mít nějakej vliv na chod motoru)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2018, 13:10 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2369
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
vysoka lambda???
vysoka lambda je chudobna zmes, ale naopak vysoke napetie na lambde (1 Volt) je bohata zmes.
musis vyjasnit co je vysoke.
napatie na lambde mozes premerat aj avometom, idealne analogovym, digitalny priemeruje meranu velicinu.
napatie na lambde musi kolisat medzi 0 a 1 Volt.
cim rychlejsie kolise tym lepsie riadena zmes.
zapalovanie musi byt v poriadku, ak vynechava zapalenie deformuje sa hodnota lambdy a rj si s tym nevie rady.
tlak paliva musi byt spravny, a regulacia tiez, tlak v sani a jeho meranie.
vstrekovace musia sprave rozprasovat, ak niektory len kvapka je to zle.
mechanicky stav motoru, tlaky vo valcoch maju byt cca rovnake , ventilovy rozvod tiez.

ak si laik ako pises vyssie tak to musis dat zdatnejsiemu kto dokaze zistit pricinu tvojich problemov.

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak
MB B180 čierna perleť


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2018, 14:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
děkuju za odpoved, Majster. vysoká lambda: viz přiložené výsledky emisí, tedy vysoký součinitel, chudá směs. 1,3 benzín, 1,2 LPG. Dělá to na benzín i LPG, chyba bude tedy v něčem, co mají oba systémy společné. Vstřiky teda spíš ne. Pořeším, co můžu jako laik, pokud se nepodaří, předám odborníkovi. Jen by to chtělo někoho, kdo rozumí marejkám a LPG. Pokud někdo máte tip nebo se na moje auto můžete podívat sami, děkuju předem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2018, 15:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Tak jsem zacpal výfuk. Nakonec i ÚPLNĚ, a motor si jede vesele dál. To znamená,, že tam MUSÍ BEJT někde díra, ne? Zatím jsem ji nenašel. Nemáte na to někdo nějakou fintu, jak ji objevit? Kdyby tak motor na chvilku vypouštěl barevnej kouř, to by se to hledalo :-) Nebo kolem výfuku rozprášit do vzduchu nějakej prášek? Zatím lezu pod auto a snažím se hledat prostou rukou...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2018, 16:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4622
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
No, hlavě podle sluchu. A pak zkoušet rukou kde to fouká.
Fouká to obvykle u vlnovce, nebo bývají prdlé svody.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2018, 20:34 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Předpokládám, že to někde foukat MUSÍ, když jde úplně zacpat výfuk a motor jede dál? Nic jsem nenašel. U vlnovce nefouká. Svody nevím co jsou, ale - nikde nic. Leda snad, že by to luftovalo hned za motorem? Tam jsou ty parohy (trubky) přikrytý plechama, tak tam není vidět. Stává se to, že je díra tam? Vůbec nevím, jak se tam dostat, šrouby jsou samozřejmě rezavý. Není tam vidět, není tam místo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018, 07:46 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4622
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Svody = parohy.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018, 15:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
\dneska jsem otestoval lambda sondu. pravda, jenom digitálním, ale mrtvá není určitě - po krátký době po zapnutí motoru začala čile kolísat mezi 100 a 800 mV, reagovala na zvýšení otáček. napětí po otočení klíčkem, bez nastartování, má bejt ovšem přes 400mV (z řj), mně se ukazovalo jen něco přes 100mV. A ještě mne překvapilo, že hned za konektorem je na černej - řídící - drát celkem neuměle přidělanej ještě fialovej drát, kterej je přivázanej ke svazku, kterej prochází mezi motorem a hlavní řj, a potom mizí spolu s tím svazkem (uvn itř toho svazku) někde u nádržky s brzdovou kapalinou snad do kovový krabičky, která je prostorově mezi baterií a nádržkou s brzdovou kapalinou, nebo někam pod to - není tam vidět. Je to ale nejspíš původní svazek, takže tam není dodatečně přidělanej v rámci instalace LPG.
Nikde jsem neslyšel, že by na řídící drát od LS byl přidělanej jinej drát, ještě k tomu celkem lajdácky, nevím, k čemu tam je a jestli náhodou třeba signálu od LS neubírá napětí?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2018, 19:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Emise jsem dneska udělal. Všechny hodnoty OK.

Co se změnilo od minule? Našel jsem malou netěsnost mezi starou a novou částí výfuku. Zamáz jsem to epoxy. Nepřijde mi, že to mohlo problém vyřešit, profuk tam byl skoro neznatelnej.
A pak jsem zakapal indukčku tak, aby fakt nedávala rány, a ohlídal jsem, aby kabely opravdu dobře nasedaly na svíčky - přišlo mi, že jeden nasedal nedostatečně. Sice jsem dneska znova dostal jednu ránu, ale je fakt, že chod motoru už se spravil, motor už VŮBEC NESKÁČE, ani při podřazení. Když už jsem měl sundaný sání, stříknul jsem maličko spreje na klapku. A vzduchovej filtr jsem z vnější strany vysál vysavačem :)

na technický jsem ještě nebyl - bylo horko a chlapi toho měli moc, tak jsem ani neprotestoval, že půl pátý ještě není. každopádně se mi ale emisema hodně ulevilo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 04 čer 2018, 03:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1632
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
petr_ píše:
Tak jsem zacpal výfuk. Nakonec i ÚPLNĚ, a motor si jede vesele dál. To znamená,, že tam MUSÍ BEJT někde díra, ne? Zatím jsem ji nenašel. Nemáte na to někdo nějakou fintu, jak ji objevit? Kdyby tak motor na chvilku vypouštěl barevnej kouř, to by se to hledalo :-) Nebo kolem výfuku rozprášit do vzduchu nějakej prášek? Zatím lezu pod auto a snažím se hledat prostou rukou...

Popravde,nemyslim si,ze by slo uz nastartovanej motor udusit nacpanym hadrem do vyfuku a drzeny rukou.A holou rukou jde u zkusit,zda funi parohy/svody pod tim plechem,jasne ze studenej,cerstve nastartovanej motor.V tech mistech to obcas praska.Srouby zakapni konkorem,brzdovkou,a mozna dalsi den povolis.Ale pouzij orech 6hran.
V lete rada k nicemu,v chladnu by jsi unik videl - vodni para
Ta netesnost,nevim cemu rikas stara a nova cast vyfuku.Nevim zda je to pravda,ale lambdu pry ovlivni i dira pul metru za ni.Za katem by to snad melo byt uz jedno,teda,pokud mas jen jednu lambdu.Treba Panda z 2003 uz ma lambdy dve,ale Marea snad vzdy mela jednu,ne?
Co se tyce dratu k lambde,souvislost s LPG je mozna.Ale to by ti lip rekl nakej plynar,co to instaluje.Je mozne,ze nektere systemy si lambdu hlidaly.
Hlavne ze se dari a jdes bliz k vytouzenemu cili - funkcni auto.

_________________
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka
LPG Magic2 od HL Propan
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 04 čer 2018, 10:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Zda lze motor udusit - mně se to teda nepovedlo. Mohla by z toho bejt zajímavá anketa :). Není mi jasný, kam ty výfukový plyny teda jdou, když motor běží a výfuk je zacpanej. Ale snad už to nemusím řešit, když emise mám a auto jezdí skvěle.

Ten plech nad parohama se mi podařilo odšroubovat - teda dva ze tří šroubů, k tomu třetímu se dalo špatně dostat, ořech se mi tam nevešel, a plochej klíč prokluzoval. Tak jsem plech vyhnul nahoru, tak, abych se tam dostal. Trochu mi přišlo, že rukou cejtím nárazy vzduchu, ale vzduch asi jen přenášel vibrace od motoru. Opravdu jsem tam rozprášil do vzduchu kolem jemnej prášek, a žádnej proud vzduchu neobjevil. Taky jsem tam pověsil jemnej mikroténovej pytlík - ani ten se nehejbal. Byl jsem docela rád, že tam díra není, protože si vůbec neumím představit, jak bych ji opravoval - dostává se tam opravdu špatně, zalepit by to nešlo, když tam jsou takový teploty...

Stará část výfuku - od motoru za kat. Za kat jsem nasadil novej výfuk - to, co se prodává jako výfuk.

Drát od lambdy - tomu bych věřil, že vede k LPG. Zmátlo mne ale, že prochází svazkem, kterej je nejspíš původní; omotanej páskou, která vypadá, že je starší než ten LPG systém.

Ano, mám velkou radost, že už mám zase funkční auto, a brzo bude snad i s technickou. Děkuju!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 04 čer 2018, 11:29 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ještě pro úplnost (aby z toho mohli čerpat i další, kteří budou řešit "vysokou lambdu"), přidávám rady od Patrika, který pracuje na EK:

Ahoj Peťo, říct přesně čím to bude u emisí nikdy nejde. Hodnoty které ti naměřili ukazují na příliš chudou směs. to znamená moc kyslíku ve spálené směsi . Příčin může být více. 1 . děravý výfuk( zkus při nastartovaným motoru ucpat koncovku a netěsnosti se ti hned projeví i ty co nevidíš.) 2. špatná lambda ( je potřeba jí proměřit, ale na tu bych nesázel ) 3 . nech si vyčíst paměť motoru , co ti napíše řídící jednotka. 4. je to na LPG může byt problém s montáží a ŘJ jestli do ní nezasahovali. 5 hodnoty jsou špatný na LPG i benzín ,závada bude na Věci pro oba systémy společná. 6 podívej se po čídlech, podtlakách a různých komponentech jestli nejsou poškozeny , rozkousány od kun atd. měj se pěkně a ať se dílo podaří.
UCPI TO POŘÁDNĚ :) NIC SE NESTANE, MAXIMÁLNĚ TO ZDECHNE A KDYŽ TO BUDE TLAČIT RUKU PRYČ Z VÝFUKU, TAK JÍ ODĚLÁŠ A JE TO OK.
(Díra v) V SÁNÍ SPÍŠ NÉ TO BY Ř.J. OBOHACOVALA SMĚS A POTOM BY TY HODNOTY BYLI OPAČNĚ LAMBDA POD 1,00 A VYSOKÉ CO
marejkám zdar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 02 srp 2018, 16:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ahoj všichni!
jsme s marejkou na dovolený ve východním polsku... a problémy s motorem se zhoršily tak, že nevím, jestli se mi ještě zejtra podaří nastartovat.
Do nějaký větší opravy bych se radši pustil až doma, aby se nestalo, že bysme si uprostřed opravy nevěděli rady a auto nejelo, ale pomohlo by mi, kdyby měl někdo nápad, co dělat pro "první pomoc" - jak říkám, nevím, jestli se mi zejtra eště podaří nastartovat.

co se teda děje:
motor škube, pokud jedu na malý otáčky. to zas tak nevadí, zvykám si prostě neklesnout na nejnižší otáčky, nepodřazovat.
přes den se startuje celkem normálně.
Pokud je problém, vždycly to je ráno, po několika hodinách stání. přitom je teplo, třeba i třicet stupňů:

- když bych startoval s plynem, nejde to. Když startuju bez plynu, motor jede několik vteřin normálně a pak zhasne. Jediná možnost je startovat bez plynu a ještě než zhasne, přidat plyn. Ale když plyn přidám stejnoměrně, taky to zhasne. Musím plyn pumpovat. často se stává, že se to napoprvé nepodaří, startuju takhle třeba i dvacet minut: nastartuju bez plynu, a když se snažím přidat plyn, zhasne to. když plyn nepřidám, zhasne to taky, za pár vteřin. pak musím půl minuty počkat (jinak to nenastartuje) a zkusit znova. pak se konečně podaří pumpováním plynu zvýšit otáčky, a když je takhle udržím třeba půl minuty, pak už auto celej den startuje normálně. někdy se mi ale nepodaří ty otáčky udržet, a pak musím začít všechno znova. motor zas nechce startovat, i když to chvilku běželo na vyšší otáčky.

děkuju moc za nápady.
Petr


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz