FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 13 lis 2018, 07:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 183 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Turbo
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2007, 20:36 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 11 led 2007, 01:00
Příspěvky: 20
Bydliště: Teplice
Ahoj, jen se chci informovat. Mám mareu 1,9JTD 105 a rád bych věděl, kdy se vám spíná turbo a do kolika otáček normálně jezdíte. Jde jen o Zvědavost mě se turbo spíná(aspoň myslím, nebo to líp táhne) asi při 2300 . Je to v pohodě?

Díkes

_________________
Tomáš z Teplic
Fiat Marea Weekend 1,9JTD r.v. 2001
afccz@email.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2007, 20:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 51
Bydliště: Česká Třebová
Ono se tam nic nespíná ale asi od dvou tisíc otáček dmychadlo teprve začne dodávat do sacího potrubí potřebný tlak vzduchu a tím zvýší výkon motoru. Takže to máš naprosto v pohodě.

_________________
FIAT MAREA HLX 1,9 JTD 105


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2007, 21:02 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 01:00
Příspěvky: 2003
Bydliště: Čaňa okr.Košice 0907979765 0911620552
u mna okolo 1800 otacok...turbo ide stale len potrebuje otacky aby ho bolo citit

_________________
Audi A6 Avant 3.0 TDI 4x4 quattro
Audi A4 Avant 1.9 tdi 96 kw 2004 ex
Marea Weekend 1.9 JTD 110 ELX 12/01 (XENONY+CHIP) ex
Marea Weekend 1.9 JTD 105 - brat
Grande Punto 1.2 - mama


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 kvě 2007, 22:03 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 144
Bydliště: Jihlava
To mám radost, že tady konečně někdo napsal, že se turbo nespíná. Už jsu na to skoro alergickej :evil: .
JTD 105 má max krouťák 200 Nm už někde od 1500 ot a křivka je plochá až téměř do max. To znamená že krouťák je konstantní a motor je jako guma. Jezdí skoro jako trolejbus.

_________________
Bílá Marea Weekend 1.9 JTD SX 105


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 14:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2006, 01:00
Příspěvky: 661
Bydliště: Trencin, Slovensko
MilosV píše:
To mám radost, že tady konečně někdo napsal, že se turbo nespíná. Už jsu na to skoro alergickej :evil: .


:lol: Presne tak, okrem toho turbo nepotrebuje dostatočné otáčky motora, s nimi nemá nič spoločné, pretože ho poháňajú výfukové plyny a nie náhon z motora, ono sa to len tak javí že začne ťahať až od 2000ot/min pretože pri akcelerácii to chvíľku trvá turbu kým sa poriadne roztočí, a dovtedy už motor stihne otáčky zvýšiť na tých povestných 2000ot/min..to mi chce niekto tvrdiť že pri jazde do prudkého kopca, pri otáčkach motora 1500ot/min a plne zošlapnutým plynom, sa turbo neroztočí :?: :twisted:

_________________
Marea 2.4TD HLX '97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 14:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 01:00
Příspěvky: 2003
Bydliště: Čaňa okr.Košice 0907979765 0911620552
MilosV píše:
To mám radost, že tady konečně někdo napsal, že se turbo nespíná. Už jsu na to skoro alergickej :evil: .
JTD 105 má max krouťák 200 Nm už někde od 1500 ot a křivka je plochá až téměř do max. To znamená že krouťák je konstantní a motor je jako guma. Jezdí skoro jako trolejbus.

musim ta opravit, lebo trolejbus ma max. krutak od 0 otacok

_________________
Audi A6 Avant 3.0 TDI 4x4 quattro
Audi A4 Avant 1.9 tdi 96 kw 2004 ex
Marea Weekend 1.9 JTD 110 ELX 12/01 (XENONY+CHIP) ex
Marea Weekend 1.9 JTD 105 - brat
Grande Punto 1.2 - mama


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 14:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2006, 01:00
Příspěvky: 661
Bydliště: Trencin, Slovensko
BADY píše:
musim ta opravit, lebo trolejbus ma max. krutak od 0 otacok


:hotovej To ma teda nenapadlo.. ale neviem či nezáleží aj od druhu elektromotora.. :?:

_________________
Marea 2.4TD HLX '97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 16:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 24 led 2006, 01:00
Příspěvky: 2003
Bydliště: Čaňa okr.Košice 0907979765 0911620552
mion píše:
BADY píše:
musim ta opravit, lebo trolejbus ma max. krutak od 0 otacok


:hotovej To ma teda nenapadlo.. ale neviem či nezáleží aj od druhu elektromotora.. :?:

myslim ze asi nezalezi, ved od zaciatku ma najvacsi odber prudu, teda pri rozbehu

_________________
Audi A6 Avant 3.0 TDI 4x4 quattro
Audi A4 Avant 1.9 tdi 96 kw 2004 ex
Marea Weekend 1.9 JTD 110 ELX 12/01 (XENONY+CHIP) ex
Marea Weekend 1.9 JTD 105 - brat
Grande Punto 1.2 - mama


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 18:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 144
Bydliště: Jihlava
Neberte to chlapi zase tak doslovně. To mělo být jenom takové volné přirovnání.

_________________
Bílá Marea Weekend 1.9 JTD SX 105


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 19:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 51
Bydliště: Česká Třebová
Mion, turbodmychadlo ve skutečnosti POTŘEBUJE určité otáčky motoru a má s nimi společné to že ho opravdu pohánějí výfukové plyny a ty musí nít dostatečný tlak, rychlost a průtok aby byly schopny roztočit lopatková kola. Jistěže se při 1500ot/min turbo také točí ale bude to asi tak teprve nástup té výkonové křivky o které píše MilosV.

_________________
FIAT MAREA HLX 1,9 JTD 105


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2007, 23:18 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 144
Bydliště: Jihlava
Ty údaje fakt nejsou vymyšlený. JTD 105 má max krouťák 200 Nm při 1500 n/mina křivka je téměř konstantní až přibližně do 3600 n/min, kde začíná klesat. Je to tak záměrně uškrcený a proto se to taky dá tak snadno našlápnout na podstatně vyšší výkon. Potom to ale nevydrží spojka a další věci. Pro motor to asi problém není.
Množství plynů do turba je samozřejmě závislé na otáčkách motoru, ale jenom částečně. Velmi se mění se zatížením motoru, což je dávka paliva a tím různá teplota plynů a s tím souvisí přímo jejich objem.
Turbo je vlastně hodně předimenzované, aby dalo dostatek vzduchu už od nízkých otáček a aby při vyšších otáčkách a zatížení motoru nedávalo moc vzduchu, má hnací (výfuková) turbína řízený obtokový ventil. U JTD 105 je ovládaný tlakem z výtlačné turbíny (bývá to i jinak) což zajišťuje poměrně stálý tlak v sání v celém použitelném rozsahu otáček. S tím si rádi hrají tuneři, ale zde jim to asi je celkem prd platný.

_________________
Bílá Marea Weekend 1.9 JTD SX 105


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2007, 09:45 
S tou spojkou po čipu bych to neviděl tak černě :lol: já jsem nechal Marejku čipnout, když jsem měl najeto dle examineru 145 tis.km a nyní už mám 215 tis.km a spojka stále zabírá jak za mlada a to ji nijak nešetřím :P 8) musím tedy zaťukat ťuk,ťuk,ťuk.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: turbo
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2007, 13:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 15
Bydliště: valtice hlavmí město vína
zdravim mam otazku mam mareu 2,4td v kterém je použito turbo značky IHI lze jej nahradit jinou značkou např.kkk ,garet aj?používá pro tzto motory turba jiných výrobců než IHI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2007, 14:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5275
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
pokud by ti pasovalo na prirubu,tak si myslim ze by to slo zamenit s garetem, ja mam myslim zrvna garett.
ale proc hop chces menit? neni to doufam skrz to ze ti to dela co je psane o par temat vedle :wink:

_________________
Lancia Kappa 2,4 TDS
Iveco Daily 35C12
Renault master


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2007, 15:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 15
Bydliště: valtice hlavmí město vína
proc ho chci vymenit nové je přílis drahé oprava vyjde asi o 5000 kč levněji a starší nemůžu sehnat. mam tam už druhé turbo IHI a každé melo jinou přírubu takže jsem musel měnit svody


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 183 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz