FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 21 led 2018, 03:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2008, 14:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 úno 2008, 01:00
Příspěvky: 77
vprint píše:
Inak sa ti môže stať, že keď to bude potrebné, tak ti ventilátor nezapne a uvaríš to.
Ja osobne každé moje auto po stránke chladenia čas od času preverím.


Nedalo mi to a nechal jsem po jizde motor bezet, jestli se zapne ventilator :-).. Tak asi po cca 5ti minutach se vazne zapnul. Zevnitr auta vubec neni slyset a kdyz jsem se zvedl kapotu, tak temer taky nebyl slyset. Musel jsem dat dovnitr ruku, jestli fouka a foukal pekne :-). Po vypnuti motoru se sam vypnul i ventilator. U mamine Bravy 1.4 ventilator fouka dal i po vypnuti motoru a vytazeni klicku.

_________________
Fiat Brava 105 JTD SX
http://www.spritmonitor.de/en/detail/280385.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 čer 2008, 19:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 812
Bydliště: Hronec, Slovensko 0903733022
Že ventilátor sa po vypnutí motora zastaví, z toho si nič nerob. Je to v poriadku. Aj tak tým, že nebeží motor (a vodná pumpa), voda medzi chladičom a motorom cirkuluje veľmi pomaly a preto to chladenie vody v chladiči nemá skoro žiadny efekt pre samotný motor.
Ja napríklad keď zastavím motor ale nechám zapaľovanie zapnuté, tak ventilátor beží a bežal by možno i niekoľko desiatok minút. Ak však naštartujem motor, ochladená voda sa zakrátko dostane k čidlu na termostate, ktoré ovláda i spínanie ventilátora (cez riadiacu jednotku) a ventilátor sa vypne v priebehu cca 1 min.
Takže chladiť vodu bez dostatočnej cirkulácie je zbytočné na čo prišli i konštruktéri Fiatu a v novších ročníkoch (myslím, že od r.v.99) je to už tak.

_________________
Weekend 1.6 16v, SX, r.v.99, Bianco banchisa,
"Ital proste chytí za srdce a pak mu člověk odpustí lecos"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 črc 2008, 12:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2006, 00:00
Příspěvky: 858
Bydliště: Město Albrechtice,604 868 149
Motor: 1.9 JTD, Ulysse 2.2 JTD
Já teda nevím co je už dobře po přečtení tohoto tématu jestli točit či netočit :D každopádně já jsem jel předevčírem s karavanem a zastavil jsem.Ručička totiž byla už blízko červené čárky,tak jsem měl strach ať to neuvařím.Zastavil jsem a že jsem zvyklý,že ventilátor ještě po zastavení jede,tak jsem byl trošku vyvedený z míry,že stál a nechladil.Šel jsem zpátky do auta a otočil klíčkem a von taky nechladil no tak jsem prolezl všechny pojistky ty byli OK projel jsem i ty relátka před baterkou a to na ventilátor jsem pro jistotu vyměnil.Včera po přečtení tohoto vlákna jsem šel nastartovat autí a čekal co bude :?: :o .Asi 3mm nad prostřední čárkou se ventilátor rozjel a točil se nějakých 10sec,pak přestal a po chvíli se zase roztočil na nějakých 14sec(pokud jsem dobře počítal,ale to není důležité) tak-že výsledek je---FUNKČNÍ :D a teplota se nedostala přes poslední čárku (což se mi mimochodem při tažení karavanu stává).Ale teď OTÁZKA:Má ten ventilátor dvě rychlosti a ta druhá se se rozjede pokud teplota stoupne někde kolem červené čárky, aby to stihlo uchladit a neměl by jet ventilátor při tom ,když je někde kolem červené čárky neustále až do vychladnutí na určitou teplotu a ne jen v 10-14ti sec intervalech.(nepočítám jako druhou rychlost, když jede klima to je mi jasné,že se při puštěné klimě se ventilátor musí rozjet na tu druhou rychlost)

_________________
Ex: Fiat 128A, Ex: tipo 1,4ie, potom úžasná Ex: 1,6 16V rv.97 modrá weekendová, teď stříbrná weekendová 1.9 JTD a Fiat Ulysse 2.2 JTD.Dále jeden karavan domácí výroby(ponorka) a ještě anglický krasavec.
člen severomoravské kliky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 črc 2008, 11:07 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 29 led 2006, 01:00
Příspěvky: 389
Bydliště: Piešťany
Pani,

Sice som nepozoroval dve rychlosti ale mam opravu mojho prispevku ako slape mne.

V pripade ze mam klimatizaciu vypnutu, necha vystupat teplotu na dalsiu ciarku na stredom a tam, zapne, cize sa na prepdoslednu nedostane. (zapne vypne zapne ...)

V pripade ze klimatizaciu mam zapnutu, zapne uz ked dovrsi stred a tam teplotu drzi (zapne vypne zapne ...)

Trochu ma to s klimou a bez prekvapilo.
Peter

_________________
ex Marusa Weekend 1,6 16V 1997, Cierna Metaliza SX,
Punto 1,1 97 Cervena lienka moje zeny
0903761716


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2008, 22:16 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2007, 00:00
Příspěvky: 127
Bydliště: Banska Bystrica 0902169484
celkom zaujimavy clanok http://www.free-portal.sk/content/view/1518/40/

_________________
Marea weekend 1,8 16V ELX r.v.1997
kupena oktober 2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2008, 13:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 15 srp 2006, 00:00
Příspěvky: 858
Bydliště: Město Albrechtice,604 868 149
Motor: 1.9 JTD, Ulysse 2.2 JTD
Tak si odpovím sám vypadá to,že ventilátor má vážně dvě rychlosti.Teď jsem se vrátil z dovči a ventilátor se po zastavení točil na jednu rychlost ale za chvíli začal hučet více a roztočil se na tu druhou rychlost,protože ta první už nestíhala tak a zase jsem o něco chytřejší. :D :D :D :D :D

_________________
Ex: Fiat 128A, Ex: tipo 1,4ie, potom úžasná Ex: 1,6 16V rv.97 modrá weekendová, teď stříbrná weekendová 1.9 JTD a Fiat Ulysse 2.2 JTD.Dále jeden karavan domácí výroby(ponorka) a ještě anglický krasavec.
člen severomoravské kliky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2008, 13:42 
Offline
Člen klubu

Registrován: 21 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 11
Bydliště: Klatovy
U naší bývalé marušky (byla to 1.6 bez klimy) se ventilátor točil i po vypnutí klíčku.U naší současné marušky (taktéš 1.6. ale s klimou) se po vypnutí klíčku ventilátor přestane točit.Příští týden se chystám na výměnu chladiče a vyměním asi i rovnou čidlo,no a uvidíme co se bude dít.Samo že budu informovat jak to dopadlo :roll:

_________________
Fiat Marea Weekend 1,6 16V - SX, 76kW - Grigio steel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 říj 2008, 21:18 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 kvě 2006, 00:00
Příspěvky: 459
Bydliště: Lukáš,Jana,Matýsek a Kateřinka z Týniště nad Orlicí
zarubik píše:
......Příští týden se chystám na výměnu chladiče a vyměním asi i rovnou čidlo,no a uvidíme co se bude dít.Samo že budu informovat jak to dopadlo :roll:


chtel bych se zeptat, jestli u vymena probehla a jak to slo ? ted me ceka taky vymena, ale v dilenske prirucce je jen navod vymeny chladice verze bez klimatizace.....tak jestli nejsou nejake postrehy ? diky

_________________
Fiat Croma Nuova 1.9 JTDm Emotion, 110kW 150HP,...
Fiat Marea Weekend 1.6 16V SX , ABS, 2x airbag, klima, servo, el. okna, ...
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 říj 2008, 22:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 zář 2007, 00:00
Příspěvky: 338
Bydliště: Domaniža/Považská Bystrica - Slovensko tel. +421905192086
Motor: 1,8 16V
Engi: Neviem ako to je u teba, ja som menil na mojej 1.8 chladič klimatizácie, vtedy museli ísť oba von, sú spojené hore dvoma a dolu dvoma skrutkami, jediný problém čo pri výmene nastal tak bolo to, že aj napriek všetkej opatrnosti a poriadnemu prestriekaniu WDčkom sa mi obe skrutky utrhli... :evil:

_________________
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2008, 18:06 
Offline
Člen klubu

Registrován: 21 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 11
Bydliště: Klatovy
No jestli se dobře pamatuji tak chladič klimatizace přečkal celou operaci na svém místě. Výměna se ho v podstatě nedotkla. Je s chladičem spojen jen několika šrouby. Takže je to pohoda. :doutnik Taky jsem zkoušel nejdříve vyndat samotnou saharu a až následně chladič ale to se ukázalo jako nedobrý nápad. Takže to šlo ven komplet sahara + chladič. Jinak potvrzuji Marejka má jest klimatizovaná. :slava

_________________
Fiat Marea Weekend 1,6 16V - SX, 76kW - Grigio steel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2008, 17:59 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 02 kvě 2006, 00:00
Příspěvky: 459
Bydliště: Lukáš,Jana,Matýsek a Kateřinka z Týniště nad Orlicí
super - diky za infornmace protoze me to v utery ceka a stale jsme nevedeljak to je s klimachladicem - utesnovac nezabral - nastesti chladic v auto kelly - 1897,- takze super cena - rovnou splachnu vymenu chladici kapaliny a budu mit klid :)

_________________
Fiat Croma Nuova 1.9 JTDm Emotion, 110kW 150HP,...
Fiat Marea Weekend 1.6 16V SX , ABS, 2x airbag, klima, servo, el. okna, ...
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2009, 22:16 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2007, 00:00
Příspěvky: 127
Bydliště: Banska Bystrica 0902169484
zdravim nech nezakladam novu temu...dnes po kratsej jazde mestom so zapnutou klimou mi po vypnuti motora ostal bezat ventilator chladica, uz sa mi to stalo nedavno a tiez pri zapnutej klime ale vypol sa po cca 3minutach,takze som na to kaslal.ale dnes som odisiel a vratil sa po hodine a ventilator stale na plne pecky.tak som nastartoval a nic. odpojil som ventilator zapojil a ten sa zas zacal tocit. potom som tam asi drgol do tej skatulky kde su relatka a dake poistky a ventilator konecne stichol. myslim ze by tam mohol byt problem.kolko vyjde take relatko a co je to za typ? ako je to vlastne mozne ze ventilator bezi ked je riadeny RJ a nie je kluc v zapalovani?

_________________
Marea weekend 1,8 16V ELX r.v.1997
kupena oktober 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 črc 2009, 10:56 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 12
Bydliště: Židlochovice (Brno - venkov), tel: +420 608 341 163
Zdravím vo spolok.

Potreboval by som poradiť, nejako sa mi nezdá chladiaca sústava, no neviem, či to nie je hypochondria.

:arrow: Pred cca mesiacom som pozoroval menší úbytok chladiacej kvapaliny. Nikde som žiaden únik nenašiel, para z výfuku nejde, olej bez znečistenia. Dolial som cca 3-4 deci destilky, zatiaľ zdá sa drží (predtým držala 3/4 roka, potom výmena, zasa 1/2 držala, až teraz ušla).

:!: Zaujímavé je, že za studena tam mám normálnu hladinu, ale po vypnutí zahriateho motora je totálne plná, ak to vtedy otvorím, tak začnú ísť hore veľké bubliny a padať hladina. Má to takto fungovať?

Inak subjektívne nepozorujem žiadne problémy s motorom, akurát pred cca 2 mesiacmi mi jeden deň svietilo vstrekovanie (examiner nič nenašiel) a teraz ako som si to začal všímať pozorujem zvýšenú teplotu oproti odporúčaným hodnotám. Normálne je u mňa tak na 2/3 políčka nad strednou čiarkou, na 3/4 tohoto políčka spína ventilátor a zasa na 2/3 vypína - korektne chvíľku dochladzuje aj po vypnutí motora. Celkovo sa motor dosť rýchlo zahreje na túto teplotu no teraz v tých vedrách pri jazde po meste to asi nie je nič zvláštne. Vzhľadom na časnosť zapínania ventilátora nemám pocit, že by to bolo oproti minulému roku výrazne častejšie. Každopádne tie kúsky s vodou ma udivujú.

:?: Aký je váš názor? Je to OK?

_________________
FIAT Marea Weekend 1.6 SX 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Voda
PříspěvekNapsal: 17 črc 2009, 14:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2007, 00:00
Příspěvky: 52
Bydliště: Prostějov
Myslím,že se ti hladina v chladiči chová úplně normálně... :wink:

_________________
Fiat Marea 1.6 16V 1997 ELX švestková metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2010, 18:21 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 05 lis 2009, 01:00
Příspěvky: 111
Bydliště: Čadca 0940 326 851
Motor: 1.9TD
Zdravim taka otazocka mne zopina vetrak rovno na ciarke pred stredovou ciarkou signalizacie na palubovke ...nema sa vetrak pustat len vtedy ked nefuka protivietor na chladic napriklad v meste? Mne sa tento vetrak pusta aj ked idem po dialnici neakych ubohych 130 km a s marienkou ani viac nechodievam lebo ako nahle pridam na 140 teplota rychlo stupa a kedze TD 100 su zname tym ze praskaju hlavy tak sa drzim od cerveneho polickaa preto musim stale kontrolovat a prisposobovat rychlost ...termostat som menil pred mesiacom originalnym .... len olejovy chladic tam nemam myslite ze by to az tak ovplivnilo tu teplotu... a aj ja mam dvojstupnovy vetrak ked nemam klimu ?

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9 TD 74 KW zelená metaliza s novym motorom so striebornej :D


Fiat Marea Weekend 1.9 TD 74 KW uz tohto casu na vecnom oddychu ale jej srdiecko je v zelenej


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz