Tak moje máňa bere dlohodobě (mám jí 7let) cca někde mezi 6-7l/100km dle stylu a jízdního režimu.....kombi,195/55 R 15 , motor 100td , najeto cca 235 000 km Dovolenou v Chorvatsku jsem s plně naloženým autem jezdil 5,8-6,1l/100km. Nevím jak vám,ale mojí máně celkem vadila ,,rychlá" jízda po dálnici. Na spotřebu bylo nutný jet někde mezi 115-120km/h.....při 130ti už to dost bralo....manželka jezdila čisté město cca 4km tam a 4km zpět za cca za 6,8-7,2l/100km. Pak dostala auto dcera a jezdila 7-7,5l/100km běžně (ani nechci raději vědět jakej máňa dostávala céres). Teď používáme na delší jízdy ,,lidové vozidlo" a stejnou trasu na dovolenou jezdím za cca 5,4l/100km a na to že to má o kvalt víc to takovej rozdíl není,holt PD no.....
Jinak názor že na spotřebu je nutný jezdit s poloprázdnou nádrží je blbost.....nádrž je na cca 60l a rozdíl 20l versus 60l není aní těch 40 kg(u TD/JTD bezvýznamný rozdíl) a dojíždět nádrž do mrtě je o hubu...já jí dojel jednou,ale dcerunka pravidelně a jediná ,,úspora" byla ucpanej koš v nádrži a filtr a do...aný vstřikovací čerpadlo
Měřit spotřebu dle palivoměru nebo kontrolky je blbost. Stejně jako u náklaďáku ji měřím klasicky od plna a do plna,takže odchylka je v toleranci....co se týká názoru že rezerva 7l v nádrži je v pohodě je taky nesmysl.....nevím jestli jste už donádrže koukali přes plovák a zkuste tam nalít těch 7l.....v profilu nádrže je to pár centimetrů ode dna a jen to víří bordel kterej se tam léty usadí...
Podle mně je rozumný dát jednou plnou a pak tankovat kolem 1/2 nádrže.....takhle jsem si naučil i manželku s VW a není problém.....toť můj názor a jdu na...