FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 12 srp 2020, 00:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1.6 16V problém s benzínem ( LPG )
PříspěvekNapsal: 07 srp 2008, 08:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 kvě 2008, 00:00
Příspěvky: 43
Bydliště: Veselí nad Moravou
Vlastní Fiat Brava 1,6 16V. LPG sekvenční Tartarini. Přestavba při cca 157 tis. km. Najeto na LPG cca 5000 Km. Ze začátku spokojenost z mírným rozčarováním. Totiž při vyřazení na LPG jdou otáčky rychle dolů a zastaví se pod normální hodnotu ( tipuju 300 ot/min ), pak se vrátí na svou obviklou hodnotu, někdy znovu mírně kolísají ( Pouze směrem dolů ). Dost často se ale stane, že to prostě zdechne. Jel jsem tedy k plynaři. Resetoval RJ u LPG a upravoval hodnoty s tím, že se to zlepšilo ( nezdechalo to, ale kolísalo to pořád ), ale po cca 500Km to zdechá znovu.
Postupem času ale vyvstal další problém a to, že to vůbec nechce jet na benzín. První byly tyto problémy slabého rázu i před přestavbou ( pouze za studeného motoru ), ale po ujetí cca 500m motor běžel prakticky do následujícího rána jak má. Nyní po 2 měsících se nachází ve fázi, kdy to benzín prostě nebere ( ta stubena za horka, při startu, za jízdy slabý výkon...). Po startu padají otáčky i u BE stejně jako na LPG. Někdy to také zdechne.. Po přidání plynu místo akcelerace nastává decelerace, jakoby do motoru nešel BE, nebo jako by motor u vypadávaly válce. Občas se mi také zdálo, že to trochu střelí. Kazdopádně se pro mě jízda na BE stává noční můrou. Při běhu motoru na BE mi vstávají chlupy na zádech a jeho zvuk mě děsí Při přepnutí na LPG motor ožije a až na kolísání otáček "jede jak má".
Slyšel jsem takové názory, že je to u aut s LPG normální, že to tak prostě dělá, že se RJ naučí na LPG a pak na BE nejde doté doby, než na něj znovu přivykne.....Blabalbla, jakože je porstě Plyn k ničemu. Snad tomu i začínám věřit, ikdyž doufám, že tomu tak není. Vím, že spalování LPG probíhá truchu za jiných okolností a tuším že to může mírně chod motoru na BE ovlivnit, ale nevěřím, že až takovýmto způsobem. Zkoušel jsem kromě diagnostiky RJ LPG čistit škrtící klapku, ale bez výsledku. Myslítě, že je to normální?
Nevím jesltli problém není přímo v palivové soustavě ( Zanešený palivový filtr, odcházející čerpadlo....) nebo jinde ( krokový motorek, lambda....), myslím ale že ne. Problémy začaly vyvstávat až po přestavbě.
Moc Vás prosím, má někdo také tuto zkušenost za sebou, pořp. nejlépe vyřešenou? Nijak moc autům nerozumím a taky mám tak trochu ztrach, že dám tisíce za servis a nic se nevyřeší ( viz. 2x diagnostika k ničemu ).
Jinak vaše Mareácké fórum je super, tolik co jsem zde za posledních pár dní přečetl mi dalo fakt hodně :wink:
Pročítal jsem na tento problém předcházející témata. Věcí je tam hodně, ale co mi vždy nesedělo, tak pokud byly problémy s volnoběhem tak nikdo nepsal, že volnoběh kolísá pouze směrem dolů tak jako mě.
Jinak co se týká auti, tak doposud max. spokojenost :)

_________________
Fiatek Brava 1.6 16V rv.1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 1.6 16V problém s benzínem ( LPG )
PříspěvekNapsal: 08 srp 2008, 08:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 18 pro 2007, 01:00
Příspěvky: 4
Čau, LPG jako pohon je bezva věc já ho mám na druhém autě - FIAT PALIO a jsem spokojenej. Na začátku když jsem ho instaloval tak jsem na tom byl stejně jako ty - rozčarování. Stavy jako kolísání otáček, zdechání a podobně jsem měl taky, ale na benzín mi to jede pořád dobře. Já mám ale klasiku (do sání), ne sekvenční zapojení a veškerý problémy co jsem měl zpočívali ve špatným zapojení teplé vody na výparník. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2008, 04:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1698
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Co muzes skusit:
Cistil si klapku-co obtokovy ventil volnovehu?
Vyjet BA a natankovat nake 100 oktanove palivo.
Odpojit aku k resetovani RJ (jak BA,tak LPG)
Nech proverit antidetonacni cidlo-pokud ho mas.Auto sice dokaze jezdit i bez nej,ALE provoz na LPG s oktanovym cislem 105-110(tj vetsi odolnost vuci klepani),kdy si RJ auta nemusi delat extra starosti s klepanim,po prepnuti na BA(95-98 ) s nefunkcnim cidlem klepani se muze dostat mimo.Stejnej problem mam u fava s BMM,kdy prepnout na BA je problemovej(netahne,kolisani otacek).Ale po najeti cca 20 km se to srovna natolik,ze s tim jde i jezdit :wink: Ale to je defakto do sani.A nema V-Power.
Ja vim,blba rada,ale skus ten reset RJ a jet nakou stovku dve km na BA,nez pouzijes LPG.Taky muzes skusit zmenit servis>ziskat reference,kdo se tartarini zabyva.V podstate je to kvalitni system.
Tim trvalym a bezproblemovym(pokud mozno) provozem na BA po resetu RJ by jsi mel vyloucit zavady vztahujici se k BA(vstriky,cerpadlo,klapka..atd)

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2008, 14:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1240
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
Jsi si jisty, ze odpojenim baterie se RJ vymaze? Dilensky manual totiz hovori o necem jinem 8O

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2008, 19:48 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 kvě 2008, 00:00
Příspěvky: 43
Bydliště: Veselí nad Moravou
Moc díky za rady a abych to trochu upřesnil:
Obtokový ventil volnoběhu? To jsem určitš nečistil, to je v prostoru kde je škrtící klapka?
Janak tankuju Shell Power Racing ( Nebo tak nějak ), nebo OMV carera 100
Odpojovat baterku jsem taky zkoušel na celou noc a bezezměny.
Vidím to asi takto:
Jako první zajedu na diagnostiku. Pak se uvidí.
Každopádně po diagnostice vyměním palivový filtr, natankuju půl nádrže BA Shell 100 a zkusím k tomu přilít nějaký přípravek na odvodnění nádrže ( kdyby náhodou ). To celé po resetu ŘJ do továrního nastavení. Na LPG to přepínat nebudu. Uvidíme jak se to bude chovat.
Jinak to detonační čidlo, někde jsem tu četl, že 1,6 jej nemá, takže v tom to asi nebude.
Jakou má přesně funkci ten obtokový ventil volnoběhu? Abych věděl o co vlastně de, když už do toho polezu

Add najde se někdo kdo měnil palivová čerpadlo? Popř. jak se projevoval jeho konec života? :)

_________________
Fiatek Brava 1.6 16V rv.1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2008, 16:24 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1698
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Graun píše:
Jsi si jisty, ze odpojenim baterie se RJ vymaze? Dilensky manual totiz hovori o necem jinem 8O

Ja ziju v domeni,ze ano 8O
Ale nemam dilensky manual :roll: >pokud to neni v klubovem CD

Kobrik píše:
Obtokový ventil volnoběhu? To jsem určitš nečistil, to je v prostoru kde je škrtící klapka?

No,na 1.8 to tak mam,je to v masivu telesa.Vlastne je to "spunt" ovladany RJ(civka si stahuje pres kovove jadro "spunt a umozni prunik vzduchu do sani mimo prostor klapky),kdy v pripade,ze sundas nohu z plynu a je vzduch pro volnobeh malo,RJ s nim cvici dle potreby a pousti si ho tak akorat.

Kobrik píše:

Add najde se někdo kdo měnil palivová čerpadlo? Popř. jak se projevoval jeho konec života? :)

No,to ti mohou zmerit taky.Obvykle pred privod k vstrikum pichnou manometr a koukaji.Taky se po vypnuti cerpadla se nakou dobu musi drzet tlak v okruhu.
Konec zivota by se mel projevovat podobne,jako pricpane filtry.kuckani a skubani,problematicka akcelerace.Volnobeh to muze jeste drzet dobre,ale vykon treba nema.Neni to ale ma konkretni zkusenost z mareou,pouze ted laboruji s Favikem.Zatim marne.

Idealni bys mel asi navstevu kluboveho dokturka :wink:

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2008, 16:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 472
Bohuzel Bystro autoadaptacni korekce se daji vymazat pouze testerem.Jedine ceho se toto netyka je korekce vykonoveho clenu rizeni volnobehu.Ta se po odpojeni baterie smaze.
Radek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2008, 16:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1698
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Diky.Ted si to jen zapamatovat.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2008, 17:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 1428
Bydliště: vizovice
detonační čidlo(čidlo klepání)mají i 1,6 ale jenom ty s plastovím sáním.
P.S. já tam leju natural 95 z neznačkové benzinky,a tyto problémy nemám.
ty vaše super 300 oktanové benzíny jsou nesmysly,to auto má fungovat na 95 ,a pokud nefukguje,tak to žádný benzín nevyřeší,je tam spíš závada.

_________________
fiat stilo multiwagon 1,6 2003(zatím nemá jméno)
1,6w97 silver met.spolehlivá maruš!
tel.NEW ..!!732168450 mitluk1 GPS ...N49.22390' E17.86215'


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2008, 07:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 472
Potreboval bych ujasnit ktery sekvencni system tam mas.
Namontovali ti pararelni system vstikovani plynne faze nebo seriovy system vstrikovani plynne faze nebo seriovy system vstrikovani kapalne faze.

Kazdopadne pokud to jezdilo pred prestavbou tak bych se stim nezabyval a s diky to odvezl zpet do dilny montaze LPG at se postaraji.Micek je na jejich casti hriste.Nevidim duvod proc by ses mel ty starat co stim je a platit diagnostiky a opravy.Oni provedli montaz tak at se staraj.

Pokud trvas na tom ze budes sam badat tak mi napis ktery system tam mas a zkusime na neco prijit.

Jen pro porovnani mam v Lancce LPG .Ital ho tam namontoval pri 11000km v roce 98 ted ma auto 180 000 a problemy celkem nema(co bylo to jsem vyresil ke sve spokojenosti) jen na benzin to je trosku lenivejsi,ale to uz bude dano asi delkou provozu a hlavne cetnosti pouzivani provozu na benzin(mam ji rok 120L benzinu-2 nadrze) a i podezrenim na stahnute km to ale neresim neb tlaky jsou v poradku,olej cisty a nezere ho takze mi km nevadi.A to nejlepsi na konec dlouhodoba spotreba plynu ted za leto 8.5L za zimni mesice 8.1l(pri koupi pred upravami a opravami 10.5l).

Radek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2008, 19:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 kvě 2008, 00:00
Příspěvky: 43
Bydliště: Veselí nad Moravou
sztrad píše:
Potreboval bych ujasnit ktery sekvencni system tam mas.
Namontovali ti pararelni system vstikovani plynne faze nebo seriovy system vstrikovani plynne faze nebo seriovy system vstrikovani kapalne faze.

Kazdopadne pokud to jezdilo pred prestavbou tak bych se stim nezabyval a s diky to odvezl zpet do dilny montaze LPG at se postaraji.Micek je na jejich casti hriste.Nevidim duvod proc by ses mel ty starat co stim je a platit diagnostiky a opravy.Oni provedli montaz tak at se staraj.

Pokud trvas na tom ze budes sam badat tak mi napis ktery system tam mas a zkusime na neco prijit.

Jen pro porovnani mam v Lancce LPG .Ital ho tam namontoval pri 11000km v roce 98 ted ma auto 180 000 a problemy celkem nema(co bylo to jsem vyresil ke sve spokojenosti) jen na benzin to je trosku lenivejsi,ale to uz bude dano asi delkou provozu a hlavne cetnosti pouzivani provozu na benzin(mam ji rok 120L benzinu-2 nadrze) a i podezrenim na stahnute km to ale neresim neb tlaky jsou v poradku,olej cisty a nezere ho takze mi km nevadi.A to nejlepsi na konec dlouhodoba spotreba plynu ted za leto 8.5L za zimni mesice 8.1l(pri koupi pred upravami a opravami 10.5l).

Radek


No systém vstřikování kapalné fáze určitě nee, ty první 2 nevím, včem se liší. Myslel jsem, že vstřikování plynné fáze je jen jedno. Apropo, jaký je mezi nimi tedy rozdíl?
Jinak s tím servisem máš v podstatě pravdu, co bych se měl starat, jenže... Rád bych vyloučil to, že závada je čistě a jenom problémem, který nesouvisí s LPG, abych nedělal zbytečně dusno, že mi to tam dal špatně......
Ta diagnostika mi až zas tak nevadí. Svíti mi kontrolka erbegu a už nějaký čas to plánuju. Teď to aspoň vemu jedním vrzem
Jinak díky

_________________
Fiatek Brava 1.6 16V rv.1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 srp 2008, 15:44 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1698
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Vstrikovani plynne faze,takzvany sekvencni vstrik.Pred kazdym valcem na sacim potrubi,v tesne blizkosti vstriku BA,je vstrik LPG.Bud pracuje jeden,nebo druhy,dle zvoleneho paliva.
Pote system nazyvany jako system do sani.V podstate se plni sani LPG v plynnem stavu jako celek,kdy vzduch nasavany valcem strhne plyn sebou do prave nasavajiciho valce ,vstriky BA nefunguji.Hrozi nebezpeci zpetneho zaslehu do sani.NIKDO by tomu nemel rikat sekvencni vstrik.
Vstrik kapalneho LPG.Obcas se sem neco doveze,prevazne z Holandska.Znamy je Viale.LPG se nezplynuje a primo kapalne se vstrikne primo do valce.Tento system je drahy na porizeni a pripadny servis,ma i vlastni cerpadlo v nadrzi s LPG.Je ale jeste o neco vice setrnejsi k motoru a nulovy rozdil mezi vykonem na BA ci LPG.

Jakej mas system,musi byt uvedeno na papirech,co ti k nemu dali.Ke kazde nove instalaci by meli davat automaticky letak/brozuru s popisem systemu,jeho udrzbou a servisnimi intervaly.(filtry napr)

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 srp 2008, 12:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 kvě 2008, 00:00
Příspěvky: 43
Bydliště: Veselí nad Moravou
Jakej mas system,musi byt uvedeno na papirech,co ti k nemu dali.Ke kazde nove instalaci by meli davat automaticky letak/brozuru s popisem systemu,jeho udrzbou a servisnimi intervaly.(filtry napr)[/quote]


Tak to potom jo, v tom případě mám přímí vstřik flyné fáze přímo se samostatnými LPG vstřiky, mě jenom zarazilo to jak psal sztrad, tj. sériový, nebo paralelní.
Samozřejmě jsem veškeré podklady, manuály...... a všechny ty další věci k tomu dostal.

_________________
Fiatek Brava 1.6 16V rv.1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Tragická přestavba LPG do 1.6
PříspěvekNapsal: 15 srp 2008, 23:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 30 dub 2006, 00:00
Příspěvky: 1
Měl jsem podobný problém s LPG. Nechal jsem namontovat do Mař. 1.6 16V r.v. 2000/04 LPG Elpigas, sekvenční vstřikování, při stavu 130.000km. Byla to úplná tragedie.

Ještě jsem si vozidlo ze servisu nepřevzal a už mi volal majitel, že mi kolísají otáčky, vozidlo jsem si ale převzal, protože byl zahřátý motor a já jsem nevěděl do bude následovat.

První studený start kolísání otáček nahoru a dolů, zhášení vozidla na volnoběh a při dojezdu.

Na toto reakce servisu, to bude špatné čidlo tlaku vzduchu, svíčky, to bude to a nebo ono, a co mě dostávalo nejvíc, TO JE BENZÍNOVÁ ZÁVADA, až si to opravíte, my vám seřídíme plyn a bude to.

Asi 3x bylo auto laděno na plyn, za tepla už to jelo, ale v momentě, studeného startu opět katastrofa, pro někoho komu jezdilo auto na BE v pohodě katastrofa dvojnásobná.

Při následné opětovném ladění vozu různě blikaly různé kotrolky imobilizer, aibag, na toto jsem byl opětovně uklidněn majitelem, že TO U LPG BÝVÁ ????

Poslední kapka byla když odešlo palivové čerpadlo, kdy zhořel jeho motor.

Plyn šel okamžitě ven.

Zhodnocení mého mechanika, řídící jedntoka BE načítala špatné hodnoty z provozu LPG, proto při startu za studena šla do nouzového režimu, kdy se otáčky po kolísání srovnaly a vozidlo již jelo dalo by se říci normálně. Otázka je jak dlouho toto řídící jednotka vydrží.
Ikdyž se snažili řídící jednotku restarovat různým odpojováním akumulátoru, které řešili různými relátky, které spojovali rozpojovali a výsledek byl pouze chybová hlášení ŘJ.

Jediné co pomáhalo bylo napojení ŘJ na tester smazání hodnot a chyb a bylo vše v pořádku.

Po demontáži LPG a samozřejmě výměně pal. čerpadla žádné kolísání otáček, žádne benzínové závady atp.

Proto Kobriku neváhej a jestli ti to na LPG nejede, vymontovat a zkusit štěstí jinde.[/b][/i]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2008, 23:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 dub 2008, 00:00
Příspěvky: 472
Tady jsou ty systemy popsany.Pokud kouknes na to seriove a paraelni tak je to z toho patrne..Vylozene se jedna jen o zpusob rizeni ale prave proto je to treba vedet.U paraelniho systemu jsou cidla pripojeny na obe jednotky u serioveho si jednotka od lpg hodnoty nacita z hlavni jednotky.Respektive hlavni originalni jednotka dela vse to co normalne jen stim rozdilem zee pri plynu predava rizeni davkovani lpg jednotce.Tento system je nachylny na presne serizeni.
http://www.lpg.cz/lpgsystemy/lpgsystemy.php

To Bystro.Ted jsem prijel myslim na to a ozvu se
Radek

_________________
Levý člen klubu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz