FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 22 led 2020, 03:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2008, 09:46 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 25 kvě 2007, 00:00
Příspěvky: 645
Bydliště: Mírovka, H. Brod tel.+420608272823
Motor: 2,0 HDI
Mooc podobne,asi budeš mit pravdu. :?

_________________
LANCIA PHEDRA HDI 2,0 80 kW
ex FIAT MAREA WEEKEND 1,6 16v SX 76KW LPG- ELPIGAZ 01
ex FIAT BRAVO 1,6 16V 76KW
ex LANCIA Y 1,2 16V 63KW 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2008, 17:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1674
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Mate na mysli BA vstriky?
Co se tyka uhlazenosti chodu.Nevim jak po faceliftu,ale pred nim nemely marejky knock senzor,ze?Tudiz RJ se namlsa na LPG s oktanovym cislem 105-110,a prevazne jezdi na LPG s teplym motorem.Takze na studeny motor provozovany na BA aplikuje zkusenosti s palivem,jehoz oktanove cislo je o cca 10 vyse,vysledkem je nekultivovany chod.Prave sem vymenil vyfuk za jiny,z bourane 1.8-orginal z vyroby,a kupodivu se i upravil volnobeh,tj neosciluje a nekolisa,mluvim o volnobehu studeneho motoru na BA.Muj uz byl deravej,ve stredni casti zadniho dilu.Je to cira spekulace z moji strany,ale mozna,ze je provoz motoru nastaven na jisty "odpor" vyfuku.Pokud ho nema,nebo ho ma promenlivej,neustale RJ kompenzuje na optimum?K tomu jeste slusne rezonance.
Emise se starym vyfukem na BA i LPG nevyhovely,lambda byla hodne vysoko, 1,4+. S novym vyfukem je lambda na BA 1,150 a na LPG 1,015.
Je proste zvykla na LPG,a obcasnej provoz na BA ji nezvikla.Ale jak rikam,nederavej (orginal) vyfuk smazal i predchozi nekultivovanost na volnobehu s BA. Nahrada z Polska se muze lisit odporem kladenym vyfukovym plynum - pocet a druh prepazek uvnitr.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2008, 18:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 25 kvě 2007, 00:00
Příspěvky: 645
Bydliště: Mírovka, H. Brod tel.+420608272823
Motor: 2,0 HDI
Ano,myslime BA vstřiky. Lambda mi ukazuje na benzin a na LPG kolem 1,a skoro stejně,mechanik odšteloval čas a delku vstřiku plynu tak že ani ja to nepoznam(skoro).A stejně na BA studeny motor nechce tahat.Už nevim co mam myslet. Zajima mě jestli to u tebe z časem se změni nejak chod motoru na BA :?: Napiš pak,ok?

_________________
LANCIA PHEDRA HDI 2,0 80 kW
ex FIAT MAREA WEEKEND 1,6 16v SX 76KW LPG- ELPIGAZ 01
ex FIAT BRAVO 1,6 16V 76KW
ex LANCIA Y 1,2 16V 63KW 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2008, 21:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1674
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Nerad bych se pletl,ale mam 1.8, a oproti 1,6 ma i jineho vyrobce RJ.
Vicemene mi to dela stale,fakt studenej na BA musi trosku do otacek 2000+ jinak okamzite zacne scipat i po mirne zatezi( bezny rozjezd).Ovsem to tez muze byt ve volnobeznem clenu,ci dokonce v nejakem snimanem parametru cidel.Neresim to,pac staci ujet 100 az 300 metru a je to v poradku v celem spektru otacek.Pokud se to zhorsuje,tak neznatelne a pozvolna,vzhledem k dlouhym trasam to vubec neresim.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 pro 2008, 19:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 25 kvě 2007, 00:00
Příspěvky: 645
Bydliště: Mírovka, H. Brod tel.+420608272823
Motor: 2,0 HDI
8O Tak teď nova zjištěni: pruběžně hledam zavadu toho špatneho startu,prochazel jsem všechny snimače co mam v motoru co se tyče řizeni vstřikovani a hlavně volnoběhu na studeno a... potenciometr škrtici klapky haže hodnoty od 1240 ohm nahoru 8O dojde to do 3300Ohm .Podle manualu musi byt 0 až 1200+20% ohm. Můj postřeh je: pri jizdě na dalnici do kopce když přidam plyn na podlahu,a to je jedno jestli plyn nebo benzin,auto dela dexeleraci,tak to asi bude vono,na 99%.Ten 1% nechavam na každeho,kdo se chce přidat do diskuze,protože toto neni problem LPG, ani 1,6,trpi tym jakekoliv auto ,i ropak taky,navic ten potenciometr je stejny skoro u každeho :wink: .
V připadě studeneho startu je to taky podobne-pri nastartovani RJ nevi že hodnota potenciometru je 0°,navic si mysli že je 90° podle hodnoty odporu,zjisti to až ve chvile,jak snimač tlaku ukaže malou hodnotu,až pak začne měnit parametry a zapinat krokovy moutrek, a podle mě pravě proto motor zhasne nebo trha v rozjezdu . Kdo ma možnost změřit odpor na klapce,dejte pak věděť,vim že hodně se to rozebiralo,ale zatim jsem nenarazil na skutečni změřeni hodnoty na tomto snimače. :roll:
Děkuji.

_________________
LANCIA PHEDRA HDI 2,0 80 kW
ex FIAT MAREA WEEKEND 1,6 16v SX 76KW LPG- ELPIGAZ 01
ex FIAT BRAVO 1,6 16V 76KW
ex LANCIA Y 1,2 16V 63KW 2000


Naposledy upravil valik dne 08 pro 2008, 23:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2008, 15:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 983
Bydliště: Rousínov u Vyškova 603 386 443
Motor: Tak ten taky máme.
Není závada jako závada....

Já jsem teď opětovně nalil do nádrže BE flaštičku jakéhosik sajrajtu z Makra, vyjel cca 50 litrů, a mám po problémech (s cukáním). Ovšem mě to dělalo výhradně po startu, než se auto trošku ohřálo.

Počítám, že to budu opakovat cca jednou za rok, a bude klid.

_________________
Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi 103 kW
Opel Astra Cabrio 1.6 16v 74kw Bertone
a karavan TREND 370

ex Fiat Marea Weekend 1.6 SX stříbrná kráska


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2008, 23:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 25 kvě 2007, 00:00
Příspěvky: 645
Bydliště: Mírovka, H. Brod tel.+420608272823
Motor: 2,0 HDI
Tak to opravdu nemaš problem jako problem,ale mi nepomaha ani sajrajt,ani čištěni klapky taky sajrajtem,nic.
Téď se mi do ruky dostal snimač polohy škrtici klapky (NOVY :!: ) během okamžiku je změrěn ,a na A-C taky ma hodnotu od 1150 Ohm do 3300. Stejně jak můj :idea: Tak de je pravda,v manualu :?: :evil: Tam jsou 0 až 1200 Ohm :!: :zed

_________________
LANCIA PHEDRA HDI 2,0 80 kW
ex FIAT MAREA WEEKEND 1,6 16v SX 76KW LPG- ELPIGAZ 01
ex FIAT BRAVO 1,6 16V 76KW
ex LANCIA Y 1,2 16V 63KW 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 pro 2008, 23:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 983
Bydliště: Rousínov u Vyškova 603 386 443
Motor: Tak ten taky máme.
A na originál diagnostice jsi už byl?

Sice chápu, že tomu asi taky poměrně dobře rozumíš, ale....

Pokud to dělá takovéto psí kusy, asi bych to zkusil., neb to je tak akorát k vzteku.

Pokud ovšem uslyšíš větu: "to určitě dělá ten plyn", utíkej, a hledej jiného mechanika.

Mimochodem, kámoš s bavorákem na PB/BA (pravda jiné kafe :twisted: ) s různými nedohledatelnými problémy měl nakonec v háji lambdu. A přišel na to až postupným vyměňováním, neb mu ji nikde jako vadnou nezměřili.

Takže tak. :?

_________________
Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi 103 kW
Opel Astra Cabrio 1.6 16v 74kw Bertone
a karavan TREND 370

ex Fiat Marea Weekend 1.6 SX stříbrná kráska


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 pro 2008, 23:18 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 25 kvě 2007, 00:00
Příspěvky: 645
Bydliště: Mírovka, H. Brod tel.+420608272823
Motor: 2,0 HDI
Ano byl,a naposled na srazu na Rozkoši. Odpověď zněla-z elektronickeho hlediska auto uplně v pořadku 8O . A jsem tam kde jsem byl- v pr...... :evil:. Vymeněna Lambda,pal. filtrx2,čerpadlo,změrěn tlak. :roll:
Teď mě to nasralo uplně-rozebral jsem vstřikovani a vstřiky-ven,je to posledni co mě napada,dlouho jsem tomu branil,ale neda se už nic vymyslet.Zda se že u dvou po 2 dirky jsou ucpane,ale jsou tak male,že nejsem si jist,uvidime.Nemam pod rukou ultrazvuk,tak nevim jak to zkusit vyčistiť :roll: :?:

_________________
LANCIA PHEDRA HDI 2,0 80 kW
ex FIAT MAREA WEEKEND 1,6 16v SX 76KW LPG- ELPIGAZ 01
ex FIAT BRAVO 1,6 16V 76KW
ex LANCIA Y 1,2 16V 63KW 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 pro 2008, 23:56 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1240
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
valik píše:
Ano byl,a naposled na srazu na Rozkoši. Odpověď zněla-z elektronickeho hlediska auto uplně v pořadku 8O . A jsem tam kde jsem byl- v pr...... :evil:. Vymeněna Lambda,pal. filtrx2,čerpadlo,změrěn tlak. :roll:
Teď mě to nasralo uplně-rozebral jsem vstřikovani a vstřiky-ven,je to posledni co mě napada,dlouho jsem tomu branil,ale neda se už nic vymyslet.Zda se že u dvou po 2 dirky jsou ucpane,ale jsou tak male,že nejsem si jist,uvidime.Nemam pod rukou ultrazvuk,tak nevim jak to zkusit vyčistiť :roll: :?:

Pokud mas moznost, posli to do te firmy www.jetservis.cz , tam Ti to udelaji.

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2008, 11:42 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 983
Bydliště: Rousínov u Vyškova 603 386 443
Motor: Tak ten taky máme.
valik píše:
.... je jedno jestli plyn nebo benzin.....


Nevím co máš za systém plynu, ale pokud se nemýlím, tak se vstřikováním benzínu nemá nic společného (neměl by mít). Jinak řečeno, plyn do motoru nejde přes benzinové vstřiky. Tedy problém by se při jízdě na plyn neměl projevovat :arrow: v případě ucpaných vstřiků benzínu.

Vyčištění vstřiků rozhodně neuškodí, a už vůbec ne u 1,6tkového motoru po přestavbě na plyn.

A jak jsem psal - skutečnost, že někdo auto kontroloval diagnostikou ještě neznamená, že někde není chyba. Ten kámoš s bavecem zcestoval několik, i autorizovaných, servisů, a všude mu tvrdili, že problém není. Ale on ho měl. Nakonec zjistil, že na jedné lambdě UHNIL drát /má jich tam asi osm/. Není mi jasné, jak to, že to diagnostiky nepoznaly, ale je to tak.

Další věcí je, co bylo na Rozkoši za diagnostiku. V případě vleklých neřešitelných problému bych zkusil sehnat servis, který má a UMÍ používat origo diag. pro Fiaty.

Ještě bych zkusil jednu věc - zajel bych do servisu kde montovali plyn, ať ho odpojí. Ne vyndají z auta, ale prostě vyřadí úplně z provozu, a veškerá softwarová nastavení provedená na autě uvedou do původního stavu. To ovšem platí, pokud máš systém plynu s řídící jednotkou. Ta by totiž měla mluvit s původní řídící jednotkou auta, a zde mohou vznikat značné zádrhele.

_________________
Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi 103 kW
Opel Astra Cabrio 1.6 16v 74kw Bertone
a karavan TREND 370

ex Fiat Marea Weekend 1.6 SX stříbrná kráska


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2008, 10:46 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1674
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Napajeni RJ LPG by melo byt jisteno pojistkou.RJ LPG by nemela delat nic jineho nez delat "most" pro udaje pri provozu LPG,kdy odebira vystupni,jiz zpracovane ovladaci signaly RJ BA pro vstriky a meni je na vlastni.Muze byt napojena i primo na lambdu,ale to maji az vyspelejsi systemy,kdy uplne odstavi RJ BA a sama se orientuje dle cidel.
Takze odpojeni pojistky by melo znamenat,ze RJ LPG se niceho neucastni.Co tam urco zustane,je preklenuti napajecich/ovladacich kabilku vstriku BA,ktere z principu musi pri provozu LPG odpojit.Z konstrukcniho hlediska by tam nemel byt jiny zasah,kde by moh vzniknout problem ovladani vstriku BA,nez nekorektni propojeni.
Krome rozsireni vodniho okruhu o natapeni reduktoru/zplynovace teplou vodou.U mne konkretne se mi zda,ze docela ovlivnuje stabilitu teploty ve vodnim okruhu,i novej termostat se pri jizde s kopce(i na volnobeh) jakoby propousti.Zatim sem tedy neoveroval,i kdyz uz to jsou dva roky od montaze,KAM vlastne napojili vystup chladnejsi vody z reduktoru.Mam ale v planu reduktor zabalit a zaizolovat,uvidim.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2008, 13:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 25 kvě 2007, 00:00
Příspěvky: 645
Bydliště: Mírovka, H. Brod tel.+420608272823
Motor: 2,0 HDI
For Medvěd: no to je mi jasně že na plyn jini vstřiky,navic mam je přimo v autě vedle vstřiku benzinu. :lol: Řidici jednotka plynu bere nastaveni z RJ benzinu,a ji naopak posila simulovany signal BE vstřiků (jsou zavřeny)a signal plyn-vstřiku,pak RJ BE nastavuje čas vstřiku podle těch udaju-autoadaptace,proto se měni styl jizdy na BE,ale neni možne že by až na tolik,až tak strašně,to by měli same stižnosti. To vše je mi jasně :roll: . Chtěl bych typ na to,co jěště nevim :?:
Na Rozkoši byl zda se Fiat serviz z Nachoda,a měli origo PC.
Motor byl zozebran,vstřiky proplachnute( ne na ultrazvuku),střikaji dobře,vymyta cela lišta vstřiku(hoodně bordelu),vše dano zpět,nastartovano-ŽAAAAADNA ZMĚNA :evil:
No," a teď babo raď ". :?:
Přemyšlim dal. :?
P.S. For Graun: Děkuji za nabidku,ale vyčistit vstřiky můžu i sam,to je to nejmenši,huř je ten problem najit. :wink:
Panove, a co takove vysokonapěťove kabely z civky nebo sama civka? Aby zapalit studeny tekuty BE musi byt větši jiskra než pro plyn už v horkem motoru :?: :idea: Ten odpor kabelů nekde kolem 5-20 kOhm,ale je to rozpěti jako prase. Co vy na to :?:

_________________
LANCIA PHEDRA HDI 2,0 80 kW
ex FIAT MAREA WEEKEND 1,6 16v SX 76KW LPG- ELPIGAZ 01
ex FIAT BRAVO 1,6 16V 76KW
ex LANCIA Y 1,2 16V 63KW 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 pro 2008, 03:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1674
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
valik píše:
Panove, a co takove vysokonapěťove kabely z civky nebo sama civka? Aby zapalit studeny tekuty BE musi byt větši jiskra než pro plyn už v horkem motoru :?: :idea: Ten odpor kabelů nekde kolem 5-20 kOhm,ale je to rozpěti jako prase. Co vy na to :?:

No,to je vyhoda 1.8 - zadne kabely se nemusi resit.
Jinak podle literatury se mylis,pro zapaleni nejde o nejakou teplotu vstrikovane smesi,ale hlavne o jeji vodivost,potazmo odpor,ktery klade jiskre.Rikam pro zapaleni,ne pro funkci :wink:
Udajne smes LPG potrebuje az o 20% vyssi energii jiskry nez smes BA,a take pro stejny vykon vetsi mnozstvi vzduchu.Proto se uvadi jako nezbytne mit v cajku jak filtr,tak zapalovani(elektriku).To,co jeste zmakne BA smes,uz muze s LPG zlobit.Samo ty rezervy jsou bezne vetsi.

Pokud by to byly kabely nebo civka,projevovalo by se to(aspon by melo) prave na LPG silneji.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 pro 2008, 16:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 25 kvě 2007, 00:00
Příspěvky: 645
Bydliště: Mírovka, H. Brod tel.+420608272823
Motor: 2,0 HDI
:diky Vyborna odborna odpověď,moooc dik. No,a co to teda je? Napada už mě jedine-hodiť vstřiky do ultrazvuku. :roll:

_________________
LANCIA PHEDRA HDI 2,0 80 kW
ex FIAT MAREA WEEKEND 1,6 16v SX 76KW LPG- ELPIGAZ 01
ex FIAT BRAVO 1,6 16V 76KW
ex LANCIA Y 1,2 16V 63KW 2000


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz