FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 15 pro 2018, 05:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Matka na poloose
PříspěvekNapsal: 02 srp 2014, 20:08 
Offline
Člen klubu

Registrován: 25 kvě 2014, 19:57
Příspěvky: 5
Motor: Marea 1.6 ,Stilo 1.9 JTD 88kW
Ahoj fiaťáci,mám mařku kombi 1.6 rok 2000 a mám s ní dost trápení jediné co spolehlivě funguje je klima :roll:
V současné době potřebuji vyměnit manžety na poloose co jsou u převodovky. Nemůžu povolit matku na ose. Je tam normální závit nebo na jedné je opačný? Už jsem ohnul dvě trubky a zbývá mi zkusit lešenářskou pak to zapálim. Nebo mám radši koupit celé poloosy z vrakáče a rozdělat to i s těhlicí? Tahle sranda mě ale vyjde tak na 1500kč nejmíň co? Díky za rady ohledně té matky.
Jakub

(povolovací sprej i mrazící sprej jsem již zkoušel)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Matka na poloose
PříspěvekNapsal: 02 srp 2014, 21:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 12 zář 2010, 00:00
Příspěvky: 34
Sundej to celé s těhlicí odpoj spodní rameno, tlumič a brzdič přivaž drátem k peru aby neprekážel čidlo ABS se ani nepokoušej odpojit od těhlice většinou se ulomí. Ty vnitřní manžety mají ložiska a není to tak jednoduché je na poloosu naklepnout bez poškození.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Matka na poloose
PříspěvekNapsal: 03 srp 2014, 06:58 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5278
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
zavit je na poloose normalni, pokud mas tu moznost tak s tim zajed nekde k servisu at ti to povoli pistolou a pak si to doma udelas. jinak staci shodit spodni cep ramena z tehlice a celej kus vyklonis do boku a poloosu pak vytahes,ale to uz urcite vis

_________________
Lancia Kappa 2,4 TDS
Iveco Daily 35C12
Renault master


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Matka na poloose
PříspěvekNapsal: 03 srp 2014, 11:48 
Offline
Člen klubu

Registrován: 25 kvě 2014, 19:57
Příspěvky: 5
Motor: Marea 1.6 ,Stilo 1.9 JTD 88kW
Takže by mi stačilo jak píšeš, vyndat spodní čep od ramena z těhlice a půjde to se vším vyklonit do strany a poloosa mi potom půjde vytáhnout z převodovky? Potřebuji vyměnit jen tu manžetu u skříně,ten kloub s kamenama co pak vytáhnu ze skříně drží nějaké perko že a pak bych měl tu manžetu i s guferem(ložiskem) stáhnout? Jaký je fígl při nasouvání té nové manžety s ložiskem?
díky za radu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Matka na poloose
PříspěvekNapsal: 03 srp 2014, 17:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5278
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
ja ted nevim jak to ma presne 1,6 tka abych nekecal, ale bud to vycvaknes cely z prevodovky a nebo tam budou po obvodu sroubky ktery oddelas a s manzetou to vytahnes z prevodovky. pokud tam mas kameny jak rikas tak je na konci segrovka,tu oddelas a ten triang stahnes z poloosy a vymenis manzetu :wink:

_________________
Lancia Kappa 2,4 TDS
Iveco Daily 35C12
Renault master


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Matka na poloose
PříspěvekNapsal: 03 srp 2014, 19:44 
Offline
Člen klubu

Registrován: 25 kvě 2014, 19:57
Příspěvky: 5
Motor: Marea 1.6 ,Stilo 1.9 JTD 88kW
Díky zítra to zkusím :wink:

Tak jsem to vyrubal celý tou nejhorší cestou rozpojený,tlumič,řízení,rameno a v pravo i sundaná brzda a rozpojenej drát od ABS páč je ta poloosa dlouhá jak pracovní týden a není ji kudy vytáhnout.
Po asi 200km poloosy netečou to je dobrá zpráva.
Po příjezdu ke tchánovi na zvedák...
Následovala oprava pravého zadního ramene. To už byla hrubší práce,navařená šroubovice na hlavě nevytáhnutelnýho šroubu se širokou matkou a rozpěrnou trubkou za stálého mlácení kladivem a stříkání povolováku se šroub cca za hoďku dal do pohybu. Převložkováno novou sadou z vrakáče asi za 500kč.
Dále zjištěná vůle v kuláku a zadním silentbloku pravého předního ramene-výměna nového ramene z vrakáče asi 850kč.
Při rozborce zadního ramene zjištěn katastrofální stav bubnových brzd,takže výměna 2xprasátek a dvou sad paken a levého lanovodu ruční brzdy nefungujícího kvůliva připálení o výfuk. Ten lanovod vedoucí přes výfuk je teda extra detajl 8O
Ještě tomuto všemu předcházela výměna potrubí posilovače které bylo prožrané v úchytech a teklo. Teď jsou tam na míru udělaný hyd. hadice pečlivě vyvázaný tak snad se neprodřou.
Plus nějaký spreje na spodek sakum prdum cca 6000 Kč,řekl bych slušná investice do auta za 30tis. Kupoval jsem to v Auto esa docela draho jak jsem posléze zjistil. No původní majitel věděl proč to prodává 3 měsíce před technickou to chtělo investice,ale klima funguje ,motor a plechy super tak to mě přimělo investovat mám to tak na dva roky jako druhý auto v rodině.
Ovšem nedovedu si představit kolik by tohle stálo v servisu ,dva dny na zvedáku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Matka na poloose
PříspěvekNapsal: 14 říj 2015, 16:30 
Offline
Člen klubu

Registrován: 02 úno 2015, 18:54
Příspěvky: 93
Motor: 1,6 16V
Kluci kolikatka orech na tu matku poloosy patri?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz