FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 10:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 08 lis 2014, 18:02 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 264
Bydliště: Praha 9, tel. 602364969
Motor: 1.6 100V
Jak už jsem psal jinde, stalo se mi to, že mi kompletně vytekla servokapalina. Ne že by postupně ubývala, ale po vytočení plného rejdu něco luplo a kapalina kompletně vychrstla na silnici. Při tom řízení normálně funguje, volantem můžu točit, ale nejde samozřejmě posilovač. Auto jsem nakonec nechal odtáhnout ke svému automechanikovi, teď se řeší, kde by mohl být zádrhel. Jeho první "nástřel" byla prasklá tlaková hadice mezi čerpadlem a vlastním řízením (po doplnění kapaliny se hladina kapaliny v nádržce nemění, ale v okamžiku, kdy nastartuju a "zabere" servočerpadlo, tak všechna kapalina vyteče během okamžiku na silnici).
Chci se zeptat - je možné, aby bylo na vlastním řízení (hřebenu) něco prasklé takovým způsobem, že kapalina okamžitě proteče? Sice pořád doufám, že to je nějaká hadice nebo trubka, ale pokud by to bylo nakonec na výměnu řízení (hřebene), má cenu kupovat použité přes bazar nebo na vrakárně? A dá se v takovém případě nějak ověřit jeho funkčnost? Rozhodně nehodlám kupovat nové servo za 14tisíc a upřímně, moc se mi nechce kupovat ani repasované za nějakých 5-6tis, přeci jen auto už má svoje roky.
Jo aposlední dotaz - pokud by došlo na nákup přes bazar, liší se řízení podle motorizace nebo je to stejné?

_________________
Marea Weekend 1,6 SX, r.v 99
tm. zelená-VERDE PLUTONE MET


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 08 lis 2014, 20:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 5325
Bydliště: Nikol-city 608479374
Motor: 2,4TDS
vetsinou byva praskla hadice. musis najit odkud to tece kdyz nastartujes

_________________
Lancia Kappa 2,0 16v turbo
subaju impjeza 1,6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 08 lis 2014, 21:04 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 11 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1974
Bydliště: Teplice
Motor: 2,0 JTDm2/103kw
Řízení jsou ze všech aut stejné já třeba do mojí ex 1,6 dával řízení z 2,4TD :-) a k tvému problému ze servočerpadla vede tlaková hadice s kouskem trubky na řízení a z řízení přes chladič oleje (jen obyčejná trubka přišroubovaná k řízení ) zpět do nádobky. Prasklé to můžeš mít buď někde v tomto (všude je tlak) a nebo potom na řízení jsou dvě trubičky a ty mohly buď proreznout a nebo se o něco přebrousit. V každym případe to chce na kanál a nebo rampu a zjistit odkud to teče.
Příloha:
řízení.jpg
řízení.jpg [ 90.14 KiB | Zobrazeno 3263 krát ]

_________________
Rebel a tím zústanu :-D
ex :-( Fiat Marea Weekend 1.6/16V
ex :-( Alfa romeo156 SW 1.9JTDm
Fiat Marea Weekend 1.9JTD/105
Alfa romeo147 1.9JTDm
Fiat Punto 1.2/8V
Alfa romeo Giulietta 2.0JTDm2/103kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 10 lis 2014, 09:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 264
Bydliště: Praha 9, tel. 602364969
Motor: 1.6 100V
Dík za rady. Pořád doufám, že je opravdu prasklá nějaká hadice. Pokud se ale ukáže, že to přeci jen bude na výměnu hřebene a budu kupovat nějaký z rozebraného auta, na co dát pozor-dá se nějak ověřit, že není "mrtvý"?

_________________
Marea Weekend 1,6 SX, r.v 99
tm. zelená-VERDE PLUTONE MET


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 10 lis 2014, 22:42 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 812
Bydliště: Hronec, Slovensko 0903733022
Mne sa stalo to isté pred asi 8 rokmi pri stave cca 180 tis. km. Netesnosť vznila v samotnom telese riadenia - je tam nejaký tesniaci krúžok, gufero alebo tak nejak. Po zdemontovaní sme zistili príčinu: bola roztrhnutá manžeta na tyči riadenia a tak sa tam dostávala špina a prach. Kúpil som použité na inzerát z Brava a funguje spoľahlivo. Mám už najazdených 320 tis.km

_________________
Weekend 1.6 16v, SX, r.v.99, Bianco banchisa,
"Ital proste chytí za srdce a pak mu člověk odpustí lecos"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 13 lis 2014, 00:47 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 264
Bydliště: Praha 9, tel. 602364969
Motor: 1.6 100V
Tak už vím, co bylo s řízením - prasklé tělo serva - to, v čem "jezdí" hřebeny řízení. Ještě jsem to neviděl, dneska mi volal automechanik. Dal tam repasované servo, trochu mne mrzí, že nezavolal předem, měl jsem na S-bazaru vyhlídnuté dva kouska za míň peněz, ale zase na druhou stranu, takhle mám jistotu, že je servo 100% ok.

_________________
Marea Weekend 1,6 SX, r.v 99
tm. zelená-VERDE PLUTONE MET


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 16 pro 2014, 20:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 17 pro 2006, 01:00
Příspěvky: 269
Bydliště: Brno
komare: vidím, že máš servořízení ve svěráku tak mám dotazy.
Jde servořízení v jámě vytáhnout bez demontáže výfuku a reakce na převodovce? Nebo to musí dolů jak je napsáno v servisním návodu. Dá se servořízení doma zrepasovat opravnou sadou?
Dík. zuki

_________________
Marea W 110 JTD HLX r.v. 2002
Croma 150 MJTD r.v. 2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 16 pro 2014, 21:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 1480
Bydliště: Nitra,+421907754110
Motor: 1,9 JTD 105
Ja som menil bez demontáže prevodovky a pod., ale bol to pôrod. Ježek v kleci.

_________________
Weekend 1.9 JTD 105 SX rv.00 - 130 PS
Stilo 1,9 JTD 115 PS rv.03 otcove
RENAULT Mégane III rv.09 1.6 manželkine
motorka Honda CBR 600F4i rv.2004 110 PS
Renault Mégane III 1.6 rv. 2009 81kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 22 úno 2016, 21:33 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
kope píše:
Tak už vím, co bylo s řízením - prasklé tělo serva - to, v čem "jezdí" hřebeny řízení. Ještě jsem to neviděl, dneska mi volal automechanik. Dal tam repasované servo, trochu mne mrzí, že nezavolal předem, měl jsem na S-bazaru vyhlídnuté dva kouska za míň peněz, ale zase na druhou stranu, takhle mám jistotu, že je servo 100% ok.


Presne to same se stalo mne,pri vyjezdu z parkovaci rady u Kaufu lup...a bylo.Domu jsem 20km dojel jak koralecnik,pekne zesiroka a pomalu zatackama. Prasklo podelne v ose,potfora,zhruba ve stredu.Ale uz zase jezdim,diky zasobam pana Jezevce :modla

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 23 úno 2016, 12:18 
Offline
Člen klubu

Registrován: 11 lis 2015, 07:38
Příspěvky: 12
Bydliště: Brno
Motor: 1.6 76kW
Zdarec,
minulý týden se začaly při otáčení volantem ozývat hučení a poté jsem zjistil, že mám málo oleje v nádržce na servo kapalinu. Bylo to asi 1 cm pod čárku MIN, tak jsem koupil správný olej, dolil jsem až po čárku MAX, odvzdušnil a hluk zmizel. To byl pátek. V neděli jsme vyrazili na výlet, ujel jsem cca 200km a poté zkontroloval stav oleje a byl na čárce MIN. Tak jsem dolil na MAX v domění, že při odzvdušnění hladina trochu klesla. Dneska ráno jsem zkontroloval a je to zase o něco níže a když jsem popojel autem, našel jsem na asfaltu v místě cca kolmo po nádržkou olejový flek. Takže mi teče servo, ale nevím kudy.

Poradíte nějaký dobrý a ověřený servis v Brně, kam bych s tím mohl skočit, aby mi našli kde to teče abych to mohl začít řešit? Únik není zatím moc velký, ale nerad bych se dočkal toho, že mi někde na cestách klekne servo úplně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s řízením
PříspěvekNapsal: 23 úno 2016, 21:36 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 1480
Bydliště: Nitra,+421907754110
Motor: 1,9 JTD 105
Pozri pod baterkou (je tam na trubke hadica a zvykne povoliť) a či nie je od oleja intercooler

_________________
Weekend 1.9 JTD 105 SX rv.00 - 130 PS
Stilo 1,9 JTD 115 PS rv.03 otcove
RENAULT Mégane III rv.09 1.6 manželkine
motorka Honda CBR 600F4i rv.2004 110 PS
Renault Mégane III 1.6 rv. 2009 81kw


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz