FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 22 úno 2020, 21:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 27 říj 2019, 14:44 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ahoj! Unavila se mi palivová trubička a já zaboha nevím, jak ji znovu nasadit! Hledal jsem na fóru, radu nenašel, a tak moc prosím - povedlo se vám to někomu? Jak jste to udělali?
- jedná se o modrou trubičku z celkem tvrdého plastu, kolem ní je ještě černá gumová hadička (ta modrá vede v té černé). Podobné trubičky jsou vidět i v okolí, je použita na víc místech. Plast je tak tvrdý, že není šance nasadit ji bez nahřátí, zdá se mi. Potřebuju ji nasadit zpátky na kovový náústek na motoru
- nahříval jsem horkou vodou, skoro vůbec nezměkla. Nahříval jsem fénem úplně zblízka, taky nic.
- je to PALIVOVÁ trubička, vevnitř jsou zbytky benzínu - nevím, jestli si můžu dovolit ji třeba nahřát žhavým hřebíkem - nezačne to hořet? Horkovzdušku nemám, ale stejně bych se ji bál použít, díky benzínu. Napadá mne teda někde v plameni nahřát tlustej hřebík, vrazit ho do hadičky, nahřát hadičku - ale zase se bojím, abych hadičku neponičil - nemáte s tím zkušenosti? Dík moc (včasná rada bude pro mne nad zlato)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 říj 2019, 15:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Tady jsem našel na internetu obrázek trubičky ze stejnýho materiálu, pro ilustraci (fotka je z jinýho auta a z jinýho místa na autě)


Přílohy:
modra_trubicka.jpg
modra_trubicka.jpg [ 13.72 KiB | Zobrazeno 848 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 říj 2019, 17:21 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 05 zář 2008, 00:00
Příspěvky: 536
Bydliště: Kutná Hora . Mr.BELL: 603 214 353
Motor: mám
Tak s tím jsem nikdy žádný problém neměl, vždy to šlo nasadit v pohodě ručně.
Ale tuto modrou hadičku vidím u Márey snad poprvé. To je originál?
Může být už časem třeba vytvrdlá.
Nebylo by tedy jednodušší koupit třeba 0,5 metru nové benzínové hadičky a vyměnit jí celou?
(Samozřejmě nevím, odkud a kam ji máš...)

_________________
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 96, červená EX
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 98, Verde Plutone
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 2000,vínová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 říj 2019, 21:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Nevím, jestli to je originál... ale vypadá to tak. Znova jsem tu potvoru různě nahřejval - vroucí voda (to nepomohlo vůbec), fén z největší blízkosti: to hadička změkla tak, že se mi povedlo nasadit první půlcentimetr, ale další 2cm ani ťuk. To se spíš začala znetvořovat ta hadička.
Máš pravdu, Bobane, nejjednodušší bude koupit benzinovou hadičku. Já, jak nemám zkušenosti, tak jsem trochu úzkostlivej a většinou nevím, jestli to "smím" zaměnit za něco jinýho, ale vypadá to, že v tomhle případě: proč ne! Navíc typuju, že to není tlakový vedení, možná zpětnej tok benzínu do nádrže...
(Mezitím ještě hledám na fóru, proč mi netopí topení, když horká voda do topení cirkuluje, horkej přítok i odtok... zkusím asi prohodit přítok a odtok, jestli je radiátor ucpanej, tím může ucpávka povolit... ale to sem nepatří)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 říj 2019, 21:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ahoj Bobane a ostatní! Tak jsem tam dal jinou hadici, v pohodě. Byla načatá i ta druhá hadice, vedle, tak tu jsem vyměnil taky - takže jsem spravil přívod paliva a zpětnej proud do nádrže.
Jenže motor chvilku běžel a pak zhasnul. Pak jsem startoval dlooouho - občas na chvilku motor naskočil, pak zase zhasnul. Pak dlouho nestartoval vůbec, pak zase na chvilku...
Nevíte, co s tím? Mám to nějak odvzdušnit? Na fóru jsem našel jenom jak odvzdušnit naftový čerpadlo, ale ne benzín... Nebo je tam nějaká jiná past? Před opravou palivovýho potrubí auto normálně běželo, teď nenastartuje. Dík, Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 říj 2019, 23:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1678
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
To je asi tezke poradit,kdyz jsi s tim delal vselicos.Mohla se nekam dostat voda,nebo uvolnit nejaka necistota,mohl jsi pri vymene poskodit nejakou kabelaz ci kontakt na konektoru...
Vratim se k te hadici,jakou poridit v nahrade...kdyz se prehazoval motor v Pande,a nasledne dlouho resila jeho spatna funkce,zena mi jezdila asi 2 mesice s Mareou.Leta jsem do ni cpal 100 okt. benzin(tamse bezne ethanol nemicha),kvuli blizsimu okt cislu LPG 105 az 110. Nicmene zena tam nacpala klasik 95(rizlej ethanolem) z vesnicke pumpy,kdyz ji dosel benzin v nadrzi.Par tydnu nato se mi rozpadla privodni palivova hadice,mozna souhra nahod,uplne rozleptana.Sehnal jsem v servisu pulmetr z metraze,prej benzin udrzi,pukla taky.Koupil jsem v autodilech,stejnej efekt.
Nakonec jsem uspel v servisu pro traktory a bagry,kde mi prodali za 40kc kus hadice pro hydrauliku s vhodnym vnitrnim prumerem.
Teprve ta byla bez problemu,a uz netecu (a v nadrzi se zase povaluje par litru 100 okt benzinu).
Taky jsem mohl chytnout,kdyz za jizdy topeni zacalo do kabiny cpat hutne benzinove aroma. :modla

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 říj 2019, 00:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
No jo, takže se s hadicí mám na co těšit. Já tam dal z jinýho auta takovou tuhou gumovou hadici, vedla k hlavě motoru, tak by mohla vydržet benzín. Uvidíme.

Nejde nastartovat: určitě to není poškozenou kabeláží nebo kontaktem, protože motor nejdřív tak 15 vteřin šel - než benzín došel. Takže to asi není ani vodou - ledaže by se dostala do tý trubky, ale to je dost nepravděpodobný. A to by se za chvilku vytlačila, ne? Možná nečistota z tý nový trubky. Ani to si nemyslím, no ale budiž. Pokud by tomu tak bylo, co mám rozebrat, abych ji odstranil?
Spíš si ale myslím, že tam je prostě vzduch. Funguje to jako u dieselu? Tam jsem čet, že
"Před čerpadlem musí stát nafta, pokud tam vznikne vzduchová bublina tak si jí samo nenačerpá. Motor taky po startu bežel cca 5-10sec, než spotřeboval naftu v čerpadle a pak chcípl a nastartovat nešel. Lze to vyřešit odvzdušněním čerpadla- povolit odvzdušňovák na vstupu nafty do čerpadla a pumpovat balónkem "
Dá se to někde odvzdušnit?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 říj 2019, 12:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Dneska ráno šlo auto nastartovat v pohodě, chytlo skoro hned. Chtělo zase chcípnout, ale když jsem pumpoval plyn, vydrželo běžet až do momentu, kdy se zapnulo LPG, a pak už jsem nemusel pumpovat a spokojeně si předlo na volnoběh. Žeby přece vzduch či voda v přívodu benzínu?
Jak jsem vylez z auta, viděl jsem ale z výfuku hustej bílej kouř. Zpanikařil jsem, že to je fouklý těsnění pod hlavou, a motor jsem hned vypnul, aby se ještě nezkroutila hlava. Kdybych to nechal ještě chviličku běžet, moh jsem zjistit víc. Teď si myslím, jestli ten bílej dým nemoh bejt z toho, že mi třeba do benzínovýho vedení vnikla trocha vody? Je fakt, že jsem před nastartováním čistil radiátor topení proudem vody (ze zahradní hadice střídavě do obou hadic, které k topení vedou; voda stříkala v motorovém prostoru všude kolem, mohla natéct do sání, které jsem měl vymontované...) Udělalo by to hustej dým, na tak dlouho, nebo je to jasnej znak fouklýho těsnění? Když jsem předtím, když ještě motor běžel normálně, testoval, jestli je těsnění v pořádku, do expanzky nešly žádný bubliny (netopilo mi vůbec topení, i když ale přívodní i odvodní trubky byly velice horké, takže jsem si říkal že bud je ucpaný radiátor nebo z nějakého důvodu nefunguje klapka, to by fouklé těsnění asi nezpůsobilo) – těsnění samozřejmě mohlo fouknout až teď...

Teď už auto nastartovat zase nejde (na LPG se přepne až po benzínovém startu) – olej na měrce není bílej, není s vodní emulzí – neznamená to, že to těsnění fouklé není? Když startuju, na vteřinu to chytne, a hned zhasne. Nedá se systém nějak dočasně nastavit, aby to startovalo rovnou s LPG? Motor je ještě trochu teplej. Nalejt horkou vodu na trubky s LPG a na nějaké čidlo?

No. A teď mi nějakej pes zranil na pastvině kozu a já pro ni ani nemůžu zajet. Vím, to sem nepatří. Stejně tak si uvědomuju, že téma příspěvku se začíná trochu odklánět, jak se situace s autem vyvíjí. Omlouvám se za to.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 říj 2019, 16:47 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 05 zář 2008, 00:00
Příspěvky: 536
Bydliště: Kutná Hora . Mr.BELL: 603 214 353
Motor: mám
Tak za jeden den, kdy jsem tu nebyl, pěkně dlouhé čtení.....
To, že říkáš, že palivové vedení není pod tlakem, není zas tak úplně pravda, bacha na to.
hadičky vedení musí být tlakové!!!
Prostě koupit v metráži hadičku určenou pro benzín. je to na ní i napsané a misí být tlaková.( v průřezu vidíš min. 2 vrstvy a mezi nimi "vlákna", nebo jak bych to nazval...
Na konce hadičky musíš dát svorky!!! Za prvé by ti mohla vypadnout a za druhé by mohla i přisávat vzduch.
Po výměně hadičky otoč (bez startování!!!) několikrát klíčkem. Uslyšíš, jak sepne čerpadlo. Až se systém natlakuje- a jsme u toho tlaku- čerpadlo se vypne. toto doporučuji třeba 3x. Nic tím nepokazíš.
To chcípání bych přisuzoval právě zavzdušnění vedení.

Pokud jsi "vypláchl" půl motoru a jeho okolí vodou, tak se bílému kouři nediv. Ta voda se dostane všude okolo a pára může být i z výfukového potrubí/vedení. Z venku....

S LPG neporadím.....

....A možná, kdyby jsi dal do svého profilu telefon, tak by se třeba někdo našel, kdo nemá čas psát....
Ale chápu, že ho každý nechce zveřejňovat všude.

_________________
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 96, červená EX
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 98, Verde Plutone
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 2000,vínová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 říj 2019, 22:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
JJ, svorky jsem tam dal hned. Kdyby tohle prasklo, zkusím tu hydraulickou, jak tu psal Bystro. S tím otočením klíčku bez startování jsem to taky někde čet, tam psali 8x (ale pro diesel)... Musel jsem vždycky počkat, natlakování nějakou dobu vydrželo, čerpadlo se nezapínalo hned. Udělal jsem, nepomohlo. No - pořád nestartuje. Chytne se na vteřinu, na pár vteřin, občas na dýl, ale pak chcípne. Nevím, co ještě zkusit.
Pokud se mi zejtra nastartovat podaří: Pokud by to těsnění přece jenom fouklý bylo: můžu tím, že ten motor poběží, něco ještě víc podělat? Podělá se to hned, nebo teprv až by se motor hodně zahřál? Napadá mne, že kdyby se do válce dostala voda, ta je nestlačitelná, tak to by byl průšvih - ale to by motor neběžel ani chvíli, kdyby byl plnej vody, ne? Na to LPG běžel pěkně pravidelně. Spíš, jestli se teplem nezkroutí hlava. Ale to se stane až když to chvíli běží, ne? Za jak asi dlouho? Díky.
Telefon mám 776 376 706


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2019, 15:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Dneska jsem dál zkoušel startovat. Asi desetkrát nic, potom se mi to jednou podařilo, motor se zase držel při pumpování pedálu několik minut, pak chcípnul. Z výfuku šel celou dobu hustej, hojnej bílej dým. Teď už to zase nastartovat nejde.
Opravdu ocením nějakou radu - zkoušet to startování ještě? Vidím v tom smysl v případě, že je palivovej systém či motor stále zavzdušněnej nebo tam natekla voda. Co udělat, aby to startovalo? Co zkontrolovat? Speciální náčiní doma nemám.
Pokud myslíte, že to je určitě prasklý těsnění pod hlavou, pak se budu muset pustit do opravy - předpokládám, že na to bude zvláštní vlákno, tak ho budu hledat.
Možná by bylo lepší tohle vlákno přejmenovat a přesunout do nějakýho, co líp odpovídá tomu, co se teď snažím vyřešit (už vůbec neřeším, jak nasadit palivovou trubičku), ale neumím to. Taky nevím, jestli je pro vás ostatní lepší nechat to vlákno tady, nebo přesunout. Za případnou pomoc admina děkuji, a ostatním za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 říj 2019, 15:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Přijde mi ale dost velká náhoda, že by uletělo těsnění zrovna v tom samým okamžiku, kdy měním palivovou trubku a proplachuju radiátor topení. Před tím auto normálně startovalo a jelo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 lis 2019, 00:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Nikdo?

Dneska jsem zase startoval... podařilo se na dvacet vteřin... a to z toho žádnej bílej dým nešel.
Už nevím, jak to nastartovat. Snad zkusím tam nastříkat startovací sprej...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 lis 2019, 16:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Pořád mi auto nestartuje a já jsem dost zoufalej. Jsem rád, že ho mám na zahradě a ne někde u krajnice, ale i tak nevím, co mám dělat. Dneska jsem do sání stříkal startovací sprej a auto běželo... když jsem přestal stříkat, zdechlo. Jinak to nestartuje.
Jestli jste někdo poblíž Prahy 6, máte nějaký to nářadí a byli byste ochotní se mi na to podívat, zaplatím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 13:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 141
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Nevím, jestli je lepší psát dál tady, aby bylo vidět, jak se věc vyvíjí, nebo pro jednotlivý součásti problému najít odpovídající vlákno a dát to tam. Ale je dobrý to vidět v souvislosti...

Došlo k posunu, mám se čeho chytit:

Něco je teda s přívodem paliva. Jak to tedy začalo, ještě jednou: všiml jsem si, že (modrá - viz foto na začátku) hadička přívodu paliva je unavená, je v ní i trhlina. V tu dobu ještě motor startoval a běžel normálně. Nahradil jsem ji jinou hadicí. Když jsem sepnul zapalování, z hadice tryskal proudem benzín. Nasadil jsem ji, zasvorkoval.

Taky jsem si všim, že poškozená je i hadička ODVODU paliva (mám hliníkové sání a tedy 2 hadice). Tak jsem ji taky nahradil novou hadicí. Když jsem sepnul zapalování, z hadice tryskal proudem benzín.
Nasadil jsem ji, zasvorkoval.

V tu chvíli jsem nevěnoval pozornost tomu, jestli je v hadicích třeba zbytek vzduchu.

Pak jsem tedy několik dní nemoh nastartovat. Na chvíli to chytlo, pár vteřin, někdy dokonce i na pár minut, když se mi podařilo správně pumpovat plyn. A pak zas nic.

NO, A TEĎ TA NOVINKA:
Komár se zmiňoval, že lze povolit obě hadice a zapnout čerpadlo a počkat, až z hadic vyleze vzduch. Udělal jsem to u přívodu, šlo to, ale potom u přepadové hadice to najednou nešlo - z hadice vůbec nejde benzín! Zkoušel jsem při tom silou foukat do nádrže (zasunul jsem do plnicího hrdla gumovou hadici a foukal do ní), to nepomohlo. Nádrž s benzínem ukazuje 1/4.

Je někde v tom palivovým okruhu (blízko vstřikovačů, někde mezi přívodní a přepadovou hadicí) ventil, kterej by zabraňoval proudění benzinu? Nebo to musí bejt tím, že je v nádrži málo benzínu (ale před pár dny bylo dost, a nejezdil jsem) nebo slábne čerpadlo?

Ještě mne napadlo prohodit na chvilku přívodní a přepadovou hadici - pokud se okruh něčím ucpal, tohle by ho mohlo odecpat. Nepoškodím tím ale něco?

Rád bych, kdyby mi někdo už zase jednou odpověděl, kluci a holky. Děkuju.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz