FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 08 pro 2019, 04:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 13:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 122
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ještě zkusím přivézt v kanystru 15l benzínu a nalít to tam... Ale říkám si, že přece když ten benzín doteče k přívodní trubici, proč pak nedoteče k přepadový, když tu přívodní napojím? Tam by neměl bejt nějakej zvláštní odpor, ne? Nebo je tam nějakej ten ventil?

Můžu taky zkusit PROFOUKNOUT tu část paliv. okruhu mezi přívodní a přepadovou hadicí vzduchem? Z jedné i z druhé strany?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přívod paliva
PříspěvekNapsal: 05 lis 2019, 22:55 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 122
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Profouknul jsem. Teda - snažil jsem se, ale profouknout se nepodařilo. Nemám asi dost silnej dech. A teď ani kompresor.
Odšrouboval jsem obě hadičky, přívodní i přepadovou. Každá má jinej průměr závitu - asi proto, aby je nikdo neprohodil. Tak jsem jednu hadičku sundal z koncovky a jen ji přiložil - prohozeně, tedy přívod benzínu na přepadovej vývod od palivovýho sběrače (to je ta plochá trubka, ze které jde palivo ke vstřikovačům. možná se tomu říká i vstřikovací lišta?). Zapnul čerpadlo - a neprotejká skrz. Ani se nevypíná čerpadlo, tlak tedy nedojde k tlakovému vypínači. Když dám hadičku tak, jak má být, tedy na přívod, tak se čerpadlo – no jo! Ono se vypínalo, když jsem včera a dřív odvzdušňoval a pak zkoušel startovat, po chvilce se vyplo. Ale teď, najednou – se nevypíná! Že by málo benzínu? Ale je ho tam ¼ nádrže a včera ho tam ještě bylo dost na to, aby čerpadlo natlakovalo a pak se vyplo. Tak sací koš, čerpadlo, nebo filtr?... jakpak se dá změřit čerpadlo? Jen podle tlaku?

Doteď nevím, jestli je v tom okruhu nějakej ventil, kterej by moh bejt zavřenej. Musel by bejt ve sběrači, jinak ty hadice vypadaj nepřerušeně. Samozřejmě jsem se koukal do dílenskýho manuálu, kolem strany 588, a tam jsem nic o ventilu v palivovým okruhu nenašel. Je tam několik tlakovejch zkoušek; na přívodu maj bejt 3 bary; předpokládám, že ten tlak vzniká právě průchodem paliva přes sběrač. Nebo-li - pokud čerpadlo vytlačí třeba jen 2 bary, žádnej benzín se přepadem nevrací, pokud stihne vytlačit víc než 3 bary, benzín ze sběrače odchází přepadem a tím se ten tlak snižuje na 3 bary. Čerpadlo by mělo být schopno vytlačit 5 bar (na 5 bar je nastaven pojistný ventil čerpadla).

Takže pokud se mi podaří sehnat tlakoměr a nějak ho tam našroubovat, mohl bych změřit tlak před sběračem: když bude míň, než 3 bary, je špatný čerpadlo nebo málo benzínu (ten ale vesele teče, když se čerpadlo zapne), když bude víc, než 3 bary, je překážka někde ve sběrači. V manuálu píšou, že v tom případě je vadnej regulátor tlaku paliva za cca 2500 Kč a je potřeba ho vyměnit. Mně přijde divný, že by odešel zrovna v ten moment, kdy se začala rozpadat trubka přívodu paliva (evidentně stářím plastu, chytil jsem to v momentě, kdy ještě žádné palivo neunikalo).

Pořád jsem nepochopil, jestli ten regulátor tlaku paliva je jenom spínač, kterej vypne čerpadlo, nebo jestli to i reguluje průtok benzínu. Našel jsem k němu i obrázek z prodejen ND, ale nevím, jestli mi to nehledá ten novější typ od roku 1998, kterej se osazuje už do nádrže. Neumím si představit, kam a jak by se tady na ten plochej sběrač montoval. Přikládám obrázek. To, co je na obrázku, nejspíš průtok reguluje, ale nemyslím si, že se ta věc nachází na sběrači. Může někdo poradit?

Pokud ten regulátor tlaku paliva průtok nereguluje, tak co tam ale způsobuje, že je tlak 3 bary? Předpokládám, že kdyby moh benzín svobodně protejkat přepadem zpátky do nádrže, bez zúžení nebo ventilu, tak by na přívodu byl tlak benzínu jen minimální. Nebo ne? Snažím se představit si tlak 3 bary - ve vodovodu je prej 2-5 bar, 3 bary má tlak voda v třiceti metrech, nebo v hadici, do který vtejká voda o 30 metrů vejš...

Zkrátka, pořád nevím, proč mi ještě před pár dny stání na dvorku benzín protejkal sběračem a vytejkal rozpojenou přepadovou trubkou, a proč teď už rozpojenou přepadovou trubkou nic neteče. Určitě mi do trubky nevniklo nic, co by ji pevně ucpalo. No, vlastně, tu náhradní hadici jsem vzal ze starý astry, aniž bych, já vůl, ji vyčistil! Teď mi to dochází. Kurník!... nevím, co to je za hadici, snad odvádí z hlavy motoru plyny zpátky do sání? Přikládám na fotce. Každopádně v ní teda nebyl prach, ale možná nějakej šlem... ach jo. Že by mi to ucpalo vstřiky, regulátor, přepad zpátky do nádrže i (při nový cestě z nádrže) sací koš? No, nějak zvlášť špinavá ta hadička nebyla, to bych si všim. Kus jsem z ní odřezával, a tak na první pohled byla bez sajrajtu.

Zejtra teda zkusím najít nějakej tlakoměr a změřit tlak, pokud bude nízkej, tak přivezu benzín, podívám se na sací koš, filtr... A pokud bude víc, než 3 bary, pak mne bude ještě víc zajímat, jestli je v okruhu nějakej ventil, nebo kde by se to tam jako mohlo ucpat... a proč to nejde vyčistit přehozením hadiček.


Přílohy:
Poznámka: Nebo že by ten regulátor tlaku paliva na té druhé fotce byl přece jenom na sběrači a byla to ta desítka na tomto obrázku?
Palivo 16old.png
Palivo 16old.png [ 164.38 KiB | Zobrazeno 202 krát ]
Poznámka: Umístil jsem přes tu hadici červenou čárku, aby bylo vidět, která to je. Tu jsem použil pro benzínový vedení. Snad v ní nebyl sajrajt... no spíš ne, ale jistej si nejsem
Hadice z Opel_Astra_F_Caravan_1993_08.jpg
Hadice z Opel_Astra_F_Caravan_1993_08.jpg [ 199.97 KiB | Zobrazeno 202 krát ]
Poznámka: Takovej regulátor je na sběrači (hliníkový sání), nebo to patří už k tomu novějšímu typu, co je přímo v nádrži?
regulator tlaku paliva.jpg
regulator tlaku paliva.jpg [ 17.12 KiB | Zobrazeno 202 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 12:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 122
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Tak ten regulátor tlaku paliva je skutečně na sběrači. Sice stojí 2500, ale použitej, komplet se sběračem 250. říkají tomu obtokový ventil. A vidím, že k němu nevede žádnej kabel - tak čidlo tlaku paliva, který zastavuje čerpadlo, je asi někde jinde. A tím pádem tenhle regulátor je asi právě tím prvkem, co tam zachovává tlak 3 bar.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 12:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 122
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Už jsem našel i řez tím sběračem a regulátorem. strana 569 manuálu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 18:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4676
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Tak zkus jít přímo k čerpadlu. Tam odpoj hadice (jde to lehce) a zkus tam připojit jinou benzínovou hadičku, tu strč do nádoby a zkus (otočením klíčku v zapalování) jestli čerpadlo vůbec podává. Pokud ano tak je problém v přívodním vedení. Zjišťoval jsi zda máš filtr? (Celé vlákno znovu číst nechci a tak nevím jestli už jsi tohle řešil)

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 18:35 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4676
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Pak bych ještě doporučil, případně vytáhnout čerpadlo z nádrže a vyčistit sací koš (či spíše sítko). I to může způsobovat malý/žádný tlak benzínu.

Jinak, čerpadlo ti bzučí normálně?

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Přívod paliva
PříspěvekNapsal: 06 lis 2019, 21:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 122
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ahoj!
Čerpadlo podává, silnej proud benzínu (mám rozpojenou přívodní i přepadovou hadičku před motorem). Bzučí jako jindy – pokud můžu soudit, sedě u volantu.
Ale nejspíš nemá 3 bary, aby protek kolem regulátoru tlaku paliva zpátky do přepadovýho vedení. Postup je asi jasnej:

- Sehnat tlakoměr.
- zjistit, jestli jsou v přívodním potrubí víc než 3 bary (nejlíp 5), když ho za tlakoměrem zacpu. Pokud ne, je chyba ve filtru, čerpadlu nebo sacím koši.
- Pokud tam je přes 3 bary, tak je chyba v regulátoru tlaku paliva (protože palivo nevytejká z přepadový hadičky). Doufám, že tomu tak není, zdá se mi, že se k regulátoru nedá moc lehce dostat.

Až vyřeším palivo, můžu zase zkusit startovat a řešit dál :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2019, 14:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 122
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Místo 3-5bar je tam půl baru, jestli jsem dobře měřil. Takže vyndavám čerpadlo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2019, 16:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 122
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Mezi čerpadlem a víkem čerpadla vede vlnkovaná černá hadička. A ta byla napůl prasklá. Takže tamtudy stříkal benzín zpátky a v okruhu byl malej tlak.

Přijde mi hodně poučný (často tu o tom píšete a já tomu pořád nevěřil), že se klidně ve stejnou dobu rozbijou dvě na sobě nezávislý věci. Voda mi u motoru stříkla, kam nemá, když jsem to řešil a jemně se opřel o hadičky benzínovýho vedení, praskly (obě už musely bejt načatý, opřel jsem se velice jemně). .. a ještě v nádrži praskla tahle hadička. Jak to spolu souvisí, to bych rád věděl.

Koš zanesenej nebyl.

Teď řeším už jen to, kde seženu tak tenkou, benzínovou a tlakovou hadičku. A jak oddělám ty šílený rychlosvorky, co na ní jsou. Ale to je malá věc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 16:03 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 05 zář 2008, 00:00
Příspěvky: 529
Bydliště: Kutná Hora . Mr.BELL: 603 214 353
Motor: mám
Hadičku seženeš v metráži v každém (snad) obchodě s autodíly.
Svorky sundáš pomocí kombinaček, nebo těch úzkých- nevím přesně, jak se jmenují.
zpátky by měli jít použít, pokud je moc nezmasakruješ.
nebo použij klasické, doporučuji na šroubovák/klíč č.7

_________________
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 96, červená
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 98, Verde Plutone from k_p
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 2000,vínová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 lis 2019, 22:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 122
Bydliště: Tel: 776 376 706, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě.
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Happy End!
To je vždycky tak krásnej pocit, když se povede. To za to snad stojí i všechno to zlobení se nad rozbitym autem.

Motor už si zase přede jako zamlada! Startuje okamžitě, běží plynule a hlavně z výfuku nejde bílej dým. Navíc dokonce i topí.

Takže rozuzlení:

- bílej dým byl vodou, která se mi do motoru nebo k motoru dostala při neopatrnym vymejvání výměníku topení, nikoliv fouklým těsněním
- topení netopilo, protože byl zacpanej výměník topení. Překvapilo mne, že přestalo topit NAJEDNOU a ÚPLNĚ, přitom obě HADICE BYLY HORKÝ, takže bych zanesenej radiátor nikdy netypoval, ale jeden opravář mi říkal, že se takhle zacpe vstup do zadních částí výměníku a voda prochází přímo, z přítoku do výměníku rovnou k výtoku. Nevím, jestli to je pravda, ale každopádně auto už zase topí, a udělal jsem jenom to, že jsem rozpojil obě přívodní hadice a střídavě do nich tlačil zahradní hadicí vodu. Vytekla jenom rezavá voda, žádný cucky, ale - pomohlo to!
- auto nestartovalo nebo běželo jen pár vteřin proto, že uvnitř nádrže byla rozšklebená hadička od čerpadla. trocha benzínu do motoru dotekla, ale tlak byl 6x nižší, takže injektory moc nestříkaly. Jak jsem psal, rozšklebily se ve stejnou dobu hadičky u čerpadla i obě u motoru (ty jsou z jinýho materiálu), takže docela zajímavá náhoda.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 lis 2019, 18:35 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 05 zář 2008, 00:00
Příspěvky: 529
Bydliště: Kutná Hora . Mr.BELL: 603 214 353
Motor: mám
Tak hlavně že už je to za tebou....
A díky za info. Jsou věci, které se mohou přihodit každému a pak je rád za každou informaci....

_________________
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 96, červená
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 98, Verde Plutone from k_p
Fiat Marea Weekend 1,6 16V 2000,vínová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 lis 2019, 00:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4676
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
To zní jak horor s dobrým koncem.

Ukážeš se na srazu?

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz