MilosV píše:
Dovolím si nesouhlasit s názorem, že nabíjecí napětí nesouvisí s životností baterky. Když bude napětí vyšší, bude se rychleji odpařovat voda z elektrolytu a pokud hladinu nebudu stíhat udržovat nad deskama, baterka rychle odejde. Když bude napětí nižší (u klasiky pod 14V) budu využívat jenom část kapacity baterky a ani to jí moc nesvědčí. Ani při nabíjení 14V není baterka využitá na 100% ale myslím, že je to někde okolo 80%. Ne nadarmo dodnes doporučují někteří výrobci aku jednou až dvakrát do roka dobít nabíječkou. Nejde o to, že by se tím těch 100% udrželo,ale i u olověných aku funguje něco , co se vzdáleně podobá paměťovému efektu u NiMh. Nejlepši je pomalu vybít a pomalu nabít na 100%, což je skoro 16V (ty hodnoty nejsou přesné, protože se mi je nechce hledat). Baterka se tím znovu naformátuje(nevím, jestli je to ten nejvhodnější termín) a částečně se jí obnoví kapacita. Někdy se tak dá zregenerovat i dost zdevastovaná a skoro nepoužitelná baterka. A co se týká používání a zatěžování, řekl bych, že čím víc se baterka používá, tím déle vydrží. Podmínkou je ale právě správné dobíjení.
Samozřejmě s tebou souhlasím,předpokládal jsem,že dobíjení je OK,protože když není tak jde do rititi každá baterka.Vycházím však podle mne z logického předpokladu,že dobíjecí napětí v automobilech je snad u 95% výrobců automobilů stejné a tedy i výrobci akumulátorů tomu přizpůsobují parametry svých výrobků no a pokud ne tak nám pomáhej svatej grebeníček!