FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 11:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 led 2006, 11:44 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2005, 00:00
Příspěvky: 1617
Bydliště: Nový Vestec 603474843
Tamer tam asi chce dát nějakou spešl baterii :?:

_________________
Hyundai Santa Fe 2,7 V6 AT 4x4
Obrázek
ex FIAT Marea Weekend 1,9JTD ELX 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 led 2006, 11:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1183
Bydliště: Blansko
Motor: 1.6 16V
No teoreticky kdyby jsi dal slabou baterku, tak s tím v zimě vůbec neotočíš. Ale to už je asi extrém. Třeba 44 Ahodinovou by jsi diesela 2,4 možná v krutých mrazech po nažhavení už ani neroztočil.

_________________
ex Fiat STILO ABARTH 2,4 20V 125Kw *03/2004
ex Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004
ex Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999
ex Fiat Barchetta - 1,8 VFD 96Kw limited edition *1998
ex Fiat Panda 750 *1988


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 30 led 2006, 12:25 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 40
Bydliště: Kladno
Zdar,
proste jsem nekde cetl, ze nove CA-CA baterie potrebuji vyssi nabijeci napeti a ze to ma souvislost s zivotnosti. A protoze jsem byl nedavno v casove tisni a koupil prvni vhodnou baterku tohoto typu, byl jsem zvedav,
zda jsem neudelal nejakou botu.
Baterka je to Topla TOP 58Ah a protoze byla dost draha, budu si rikat, ze
lepsi neni :wink: .

A jak jsem psal, vse funguje OK.

Howgh! :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 02 úno 2006, 11:08 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2006, 01:00
Příspěvky: 21
Bydliště: Příbram
tamer píše:
Zdar,
proste jsem nekde cetl, ze nove CA-CA baterie potrebuji vyssi nabijeci napeti a ze to ma souvislost s zivotnosti. A protoze jsem byl nedavno v casove tisni a koupil prvni vhodnou baterku tohoto typu, byl jsem zvedav,
zda jsem neudelal nejakou botu.
Baterka je to Topla TOP 58Ah a protoze byla dost draha, budu si rikat, ze
lepsi neni :wink: .

A jak jsem psal, vse funguje OK.

Howgh! :P


Cau

Ja mam v manualu pro 1,8 psanou 50ku,pred rokem,když jsem mařenu kupoval mi tam dali uz dost vydechlou 44ku a ted v mrazech měla co dělat,no a když jsem zapoměl zhasnout vnitřní světýlko tak dosloužila.Koupil jsem taky v časové tísni TOPLU 55Ah a plná spokojenost.Horší je,že odpůrkyně se pokusila nastartovat s tou vybitou baterkou a mam poruchu airbagu.
No a co se týče životnosti baterie tak si myslím že na to má nabíjecí napětí zanedbatelný vliv,záleží především na stavu elektrolitu a počtu "studených startů " se zapnutýmy světly,ventilátor na maxdef...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 úno 2006, 00:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 led 2006, 01:00
Příspěvky: 47
Bydliště: České Budějovice
drtikols píše:
mam 74ku a nemuhu si stezovat.vejde se tam akorat ...ale vyndavat ji je porod :wink:


A já tam mám 80Ah, Barenku, ale naštěstí jsem jí tam nemusel dávat a ani vyndavat. Je koupená v srpnu 05 stála 2000,- a už byla v autě který mám od ježíška v roce 05.

_________________
Marea Weekend White and Black
1.9 JTD 81kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 úno 2006, 00:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1880
Bydliště: Chotěšov, tel. 608 13 70 70
zby píše:
drtikols píše:
mam 74ku a nemuhu si stezovat.vejde se tam akorat ...ale vyndavat ji je porod :wink:


A já tam mám 80Ah, Barenku, ale naštěstí jsem jí tam nemusel dávat a ani vyndavat. Je koupená v srpnu 05 stála 2000,- a už byla v autě který mám od ježíška v roce 05.
s tim bys uz mohl svarovat ocelove konstrukce :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: to uz je poradna baterka :D :D :D :D

_________________
Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex ALFA ROMEO 2.4 JTD
ex Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V Ti
ex Fiat Marea 1.9TD
2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 úno 2006, 09:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 144
Bydliště: Jihlava
Dovolím si nesouhlasit s názorem, že nabíjecí napětí nesouvisí s životností baterky. Když bude napětí vyšší, bude se rychleji odpařovat voda z elektrolytu a pokud hladinu nebudu stíhat udržovat nad deskama, baterka rychle odejde. Když bude napětí nižší (u klasiky pod 14V) budu využívat jenom část kapacity baterky a ani to jí moc nesvědčí. Ani při nabíjení 14V není baterka využitá na 100% ale myslím, že je to někde okolo 80%. Ne nadarmo dodnes doporučují někteří výrobci aku jednou až dvakrát do roka dobít nabíječkou. Nejde o to, že by se tím těch 100% udrželo,ale i u olověných aku funguje něco , co se vzdáleně podobá paměťovému efektu u NiMh. Nejlepši je pomalu vybít a pomalu nabít na 100%, což je skoro 16V (ty hodnoty nejsou přesné, protože se mi je nechce hledat). Baterka se tím znovu naformátuje(nevím, jestli je to ten nejvhodnější termín) a částečně se jí obnoví kapacita. Někdy se tak dá zregenerovat i dost zdevastovaná a skoro nepoužitelná baterka. A co se týká používání a zatěžování, řekl bych, že čím víc se baterka používá, tím déle vydrží. Podmínkou je ale právě správné dobíjení.

_________________
Bílá Marea Weekend 1.9 JTD SX 105


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 úno 2006, 13:59 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 1880
Bydliště: Chotěšov, tel. 608 13 70 70
a jak bys ji asi chtel vybit mi rekni..jinak to ze se ma dvakrat do roka nabit je i v zarucaku v navodu na pouziti.ono jako kazdy den straci nejaky % sve kapacity

_________________
Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex ALFA ROMEO 2.4 JTD
ex Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V Ti
ex Fiat Marea 1.9TD
2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 úno 2006, 18:53 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 144
Bydliště: Jihlava
Profi nabíječky mají vybíjecí odpory a ty lepší dokonce hlídají min napětí a umí se přepnout na nabíjení. Na malé baterky používám starou H4, která bere zhruba těch 5A, a je to dost dobře poznat, když baterka dochází.

_________________
Bílá Marea Weekend 1.9 JTD SX 105


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2006, 23:53 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2006, 01:00
Příspěvky: 21
Bydliště: Příbram
MilosV píše:
Dovolím si nesouhlasit s názorem, že nabíjecí napětí nesouvisí s životností baterky. Když bude napětí vyšší, bude se rychleji odpařovat voda z elektrolytu a pokud hladinu nebudu stíhat udržovat nad deskama, baterka rychle odejde. Když bude napětí nižší (u klasiky pod 14V) budu využívat jenom část kapacity baterky a ani to jí moc nesvědčí. Ani při nabíjení 14V není baterka využitá na 100% ale myslím, že je to někde okolo 80%. Ne nadarmo dodnes doporučují někteří výrobci aku jednou až dvakrát do roka dobít nabíječkou. Nejde o to, že by se tím těch 100% udrželo,ale i u olověných aku funguje něco , co se vzdáleně podobá paměťovému efektu u NiMh. Nejlepši je pomalu vybít a pomalu nabít na 100%, což je skoro 16V (ty hodnoty nejsou přesné, protože se mi je nechce hledat). Baterka se tím znovu naformátuje(nevím, jestli je to ten nejvhodnější termín) a částečně se jí obnoví kapacita. Někdy se tak dá zregenerovat i dost zdevastovaná a skoro nepoužitelná baterka. A co se týká používání a zatěžování, řekl bych, že čím víc se baterka používá, tím déle vydrží. Podmínkou je ale právě správné dobíjení.


Samozřejmě s tebou souhlasím,předpokládal jsem,že dobíjení je OK,protože když není tak jde do rititi každá baterka.Vycházím však podle mne z logického předpokladu,že dobíjecí napětí v automobilech je snad u 95% výrobců automobilů stejné a tedy i výrobci akumulátorů tomu přizpůsobují parametry svých výrobků no a pokud ne tak nám pomáhej svatej grebeníček!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 úno 2006, 08:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 144
Bydliště: Jihlava
Možná bych to řekl naopak, že nabíjecí napětí se přizpůsobuje dle vývoje akumulátorů. To je totiž snažší. CCA mají myslím o pár dasetinek V víc než klasika. To je vývoj. Když se potom dá tato moderní baterka do starýho auta se 14 V, mohla by se (teoreticky) nabíjet na nižší kapacitu, protože ta přímo souvisí s nabíjecím napětím.

_________________
Bílá Marea Weekend 1.9 JTD SX 105


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
PříspěvekNapsal: 23 úno 2006, 22:25 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2006, 01:00
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
vladik píše:
Tak jsem byl dnes nucen koupit novou baterii. Starou jsem o víkendu nabil, dnes dopoledne jezdil a odpoledne přijdu k marči, zapnu zapalování a ono nic. Ani jedna kontrolka nesvítila. S bráchou jsme se to snažili nahodit přes kabely asi hodinu a nic. Byla po smrti. Nezbylo nic jiného, než koupit novou. Dal jsem za ni 1250,- BOSCH 55Ah, docela jsem byl tou cenou překvapený, ještě měli Vartu za nějakých 1500,-, ale dal jsem přednost té BOSCH, tak jsem zvědavý jak dlouho vydrží. Ta stará byla v autě co jej mám tj. asi tři roky a kdoví jak dlouho před tím. No dostala marča opožděný dárek na vánoce.


Tak tohle se mi stalo dneska...otočil jsem klíčkem,dvakrát to cvaklo a nic. Takže jdu zítra baterku vytahovat a pokusím se jí oživit nabíječkou. Popřípadě ji odnesu dobít do servisu...ale pro jistotu už scháním novou baterku (to kdybych zjistil,že ta stará už definitivně odešla za velkým Manituem)..akorát si nejsem jistý kapacitou, protože tam mám přidaný i vyhledávací systém...tak snad bude 55 stačit...

_________________
Adrianka Marea Sedan 2.0 20V HLX, červená metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 úno 2006, 22:35 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2005, 00:00
Příspěvky: 1617
Bydliště: Nový Vestec 603474843
Předepsána je 50 takže 55 by měla stačit bohatě.

_________________
Hyundai Santa Fe 2,7 V6 AT 4x4
Obrázek
ex FIAT Marea Weekend 1,9JTD ELX 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 úno 2006, 23:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2006, 01:00
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
osud píše:
Předepsána je 50 takže 55 by měla stačit bohatě.


super...dík...asi místo první pomoci půjdu zítra na nákup...přece jenom je to jistější...

_________________
Adrianka Marea Sedan 2.0 20V HLX, červená metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: HOROR
PříspěvekNapsal: 27 úno 2006, 18:00 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 30 led 2006, 01:00
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha 9 - Horní Počernice
Tak jsem se dostal k výměně baterie a při vyndávání té staré jsem zažil horor...asi jsem naprostý antitalent na práci ,ale po dvouhodinovém pokusu odšroubovat matku z pojistného šroubu jsem musel konstatovat,že už asi nikdym arejku nerozjedu...to je síla...jediný místo,kudy se k němu dostat,je zadem kolem kabelů,ale tam zase neotočím žádným klíčem,jestli se to už někomu povedlo,tak budu vděčný,za malou instruktáž...pomoc by se totiž šikla....děkuju.... :cry:

_________________
Adrianka Marea Sedan 2.0 20V HLX, červená metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz