FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 21 čer 2018, 04:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 07 lis 2017, 14:49 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 73
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ahoj,
Mařenka (1997 1,6 LPG+benzín, 77 kW, kombi, u Prahy) nejede. Nestartuje. Jela normálně, a najednou mezi polema ztratila sílu, motor se zastavil a už nenastartoval. Startér jím točí, a nic.
Kamarád vyndal svíčky a zkoušel při startování jiskru - jiskra není.
Odpojil konektor, vedoucí k cívce, a žárovkou zkoušel, kterej z těch tří drátů by byl +: propojil postupně všechny tři drátky přes žárovku s kostrou, a nikdy se nerozsvítila. Potom naopak zkoušel propojit ty drátky přes žárovku s plusem na baterii, a u krajních žárovka nesvítila, zatímco u prostředního drátku svítila – to znamená, že ten prostřední je kostra nebo je někde zkratovanej (nebo je vadný multifunkční relé – může bejt vadný až tak, že zkratuje na kostru?).

Neodvážil jsem tady založit téma, dokud jsem nepročítal aspoň dva dny všechny relevantní témata, a z jednoho jsem pochopil, že na prostředním drátku má bejt +12V a je to tam přivedený od multifunkčního relé, na krajní dráty maj jít impulzy z ŘJ?

znamená to, že přívod od relé je zkratovanej na kostru, nebo je vadný relé, když po propojení tohodle drátku přes žárovku s plusem baterie žárovka svítí?
Nemoh kamarád nějak poničit řj, když propojoval ty koncový drátky přes žárovku s kostrou a posléze plusem baterie?
Předpokládám, že vadný bylo spíš relé či vedení k němu než řj či nějaký čidla, který řj ovlivňujou, třeba snímač otáček na klikovce, když na prostředním drátku není 12V, ale kostra? Nebo by porucha na řj měla vliv i na relé? Maj různý čidla vliv i na relé? A nebylo by to při poruše relé jen tak, že na výstupu z relé jen není +12V, ale ukostřený by to ani při poruše relé nebylo?
To relé se nachází na stěně pod předním sklem v motorovym prostoru? Řj taky?

Ptám se otázky, který bych samozřejmě mohl vypátrat přímo na autě, ale mám k autu jenom omezenej přístup, tak se snažím co nejvíc zjistit předem, abych, až se k autu dostanu, už věděl, na co se zaměřit

Nu. A potom kamarád kontroloval tu cívku. Řekl bych, že se zachoval spíš jako barbar, nevěděl dopředu, že by se daly proměřit odpory a neměl ani ohmmetr, jen kus drátu... Postupně přiložil drát, kterej vedl od plusu baterie, k jednotlivejm kontaktům, který vedly k cívce. Cívka nedávala jiskru ani u jednoho z kontaktů (když jsme se přitom pokoušeli startovat). Když se na to dívám zpětně, ani se moc nedivím, předpokládám, že by pro jiskru muselo bejt +12V na prostředním drátku a přitom by na krajní drátky musely přicházet impulzy od řj? Je to tak? Pak ještě myslel, že cívka je třeba dvojitá, takže propojil s + baterie oba dva krajní drátky najednou. Ani tehdy samozjřejmě nepřišla jiskra, zato ale se drátek zahřál (i když se nestartovalo) – byl sice tenoučkej a železnej, takže by se asi zahřál i při ne moc vysokym proudu, ale přesto si myslím, že by tam asi tak velkej proud, aby se drátek zahřál, procházet neměl, ne? Nemohl tím tu cívku poničit? V jednom tématu jsem četl, že cívka se dá změřit takto:na primáru ma byt 0,5 ohm, a to madzi 2-1, aj medzi 2-3
na sekundaru meras vyvody pre sviecky a to ma byt cca 9kilo ohm medzi 1-4, a aj 2-3.
otestovat by mozno bolo vypovedne, pripojis 4ks sviecky, ukostris ich, a na pin2 privedies 12v, a na pin 1 a 3 skrtas kostrou, ale len skrtas, nesmies ich pripojit na kostru trvalo, trafo by sa mohlo prehriat (škrtám oběma zároveň, nebo vždycky jen jedním z nich?).

Takže vám, milí marejčáci, prosím o rady. Jednak na otázky, co už jsem napsal výš, a pak taky, co si myslíte, že by tak nejspíš mohlo bejt příčinou, že ten motor najednou přestal pracovat a už se nenastrartuje.... jaký jsou asi možnosti, co do složitosti nápravy a kolik by to asi tak stálo práce, odbornosti a v dílech, který bych musel sehnat. Bylo by mi moc líto, kdyby auto muselo do šrotu,,, a taky máme doma děti, včetně jednoletý dcerky, a bez auta není úplně snadný existovat...

děkuju, Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2017, 16:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1239
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
A jaký je odpor na té cívce? Měřil si to ohmetrem nebo jen žárovkou baj voko?

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2017, 17:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 73
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Právě že cívku jako takovou jenom "připojím a dá jiskru, nebo nedá" - jak jsem popisoval. Nedala, což se nedivím, podle toho, jak jsme to zapojovali. Kdybych měl k autu přístup, hned to celý proměřím, ale nemám, tak se musím co nejvíc připravit, než k autu zase budu moct.

Přesně je situace takováhle:
To auto zatím není moje. Závada se stala původnímu majiteli, před rokem... pak si koupil nový auto a tohleto odepsal. Sám ho měl deset let, bylo to jeho první auto, měl ho rád... ale už nemá čas se jím zabejvat. Chtěl ho zkusit prodat za 4 tisíce, ale když zjistil, že to jen tak spravit nepůjde, chce ho dát do šrotu. Mně to přijde líto, navíc našemu původnímu autu (Opel) včera skončila technická a novou už neudělá - bude teda muset taky do šrotu. Máme malý děti, moc peněz nemáme, a tahle Marea je levná a kromě tý závady motoru zachovalá. navíc na LPG, takže levnější provoz - moc by nám pomohlo, kdyby se nám povedlo ji za ty 4 tisíce zprovoznit a koupit.

Z toho teda plyne, že k autu nemám přístup (je u původního majitele na dvorku, 45km ode mne, nenastartuje).
A z toho taky plyne, že se snažím co nejvíc zjistit dopředu, protože kdybych se měl pokusit o opravu, nejspíš bych si ji musel koupit a přitáhnout domů na laně (technickou má do února 2018, LPG nádrž do 2019) - takže jestli to má cenu, jestli se mi to podaří za nějakou rozumnou cenu opravit, jestli to zvládnu sám na dvorku...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2017, 23:25 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1239
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
No jak to tak čtu, tak Ti spíše doporučím si sehnat něco jiného, jestli si chceš ušetřit nervy. Pokud se chceš trápit, tak čti dále.
Tím jak to ten kamarád (majitel?) zkoušel, tak zřejmě odepsal cívku. Základ je prověřit jednotlivé komponenty se specifikací (doporučuji si stáhnout servisní manuál k autu - odkaz na fóru - necelé 3tis stránkové pdf). Dále kontrola stavu pojistek i v motor.prostoru, funkčnost relátek - palivové, lambda, motorové.
Jestli to chcíplo jen tak, může být i fouklé těsnění pod hlavou a motor nemá kompresi - také se dá změřit.
Je třeba postupovat systematicky. Určitě je dobré začít s diagnostikou - hned po kontrole těch výše uvedených věcí. Předpokládám, že ji nemáš, ale v okolí Prahy určitě seženeš nějakého dobrovolníka tady z klubu.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2017, 02:36 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 73
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Né, ten kamarád, co to zkoušel, není majitel. To je můj kamarád. Autům rozumí, ale tady, zdá se mi, to trochu po*ral :) Stejně ho mám rád :)

Majitel je sympaťák, i když ho znám jen přes inzerát. Teď mi nabíd, abych si to auto vzal za 1000 a přepsal ho na sebe. Tomu se nedá odolat :) Takže - mám ten vrak :)

Servisní manuál bych si stáhnul rád, ale všechny ty odkazy ve vláknech vedou k uloz.to, který schraňujou soubory jen půl roku. A jelikož jsou ty odkazy starší, hází mi to: stránka nenalezena. Pokud někdo servisní manuál máte a dáte ho na internet či mi ho pošlete, budu vděčen.

Myslíte, kluci, že je moje šlamastyka řešitelná? Ten kamarád, co asi teda odepsal cívku, mi říkal, že bych se do toho ROZHODNĚ NEMĚL POUŠTĚT, budu z toho mít jen šedivý vlasy či fousy. Dráty korodujou a najít špatnej drát v tý džungli je prej horší než spalničky - že nemá pravdu?

Ano, diagnostiku nemám, a hodila by se. Pokud ji někdo v okolí Prahy má a je ochoten mi pomoci, budu moc vděčen a auto tam na laně dotáhnu :)
Stejně tak, pokud někdo máte doma vrak (určitě vám to nepřeju) a máte cívku, čidlo klikovky a podobně, odkoupím ho od vás.

Jinak, dcerka Živa včera udělala první krok! Asi se to sem nehodí, ale stejně z toho mám strašnou radost, tak to sdílím, no. Kluci (7 a 9 let) ke mně chtěli od zítřka (docela se divím, že jim to moje bejvalka dovolila - nedávno vyhrála soud, Střídavka zamítnuta, a může si tedy dělat, co se jí zlíbí), ale holt auto zatím nemám, tak bych je nemohl vozit do školy, tak si budou muset počkat.

Mějte se všichni krásně, děkuju za reakce, snad se někdy uvidíme na srazu

Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2017, 15:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4610
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Nezapomeň, že přepis stojí s ekovýpalným další tři tisíce... Plus odtah... Plus vlastně nepojízdné auto...

Já sám v průběhu posledních dvou let koupil dvě plně funkční marey za částky, které se blíží tomu co by to vyšlo tebe... A bez ekopřepisu bo to byly roky 2000 a 2001

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2017, 15:46 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 73
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ekovýpalný už je prej zaplacený... odtah bude na tyči od souseda, takže mu dám jenom něco v rámci sousedskejch vztahů. No, kdybys někde viděl Mareu za 1000, jak ji teď budu mít já, či i za několik málo tisíc, asi by se mi hodila minimálně na náhradní díly :) (nebo s nima i jezdil, pravda :)) Mám radost z toho LPG - sice to prej namáhá svíčky a tak, ale budu jezdit fakt levně...

Kluci, poradíte mi někdo k mejm původním otázkám, prosím? A nemáte někdo doma cívku atd? A diagnostiku?

Odkaz na stahování už jsem, zdá se, našel, tenhle vypadá, že pořád funguje:
Servisní manuál Marea: https://uloz.to/!fav6X4JT/marea-servisny-manual-zip
Přiručka pro majitele: https://uloz.to/!wdCBN1ADp/fiat-marea-w ... jitele-rar


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2017, 20:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4610
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Cívku mám. Má jen puklinu na plastovém obalu, takže blbla za mokra. Jestli chceš je tvoje. S tavnou pistolí si ji můžeš popravit...
Předání možné příští týden v Praze. (Přes den dělám na Újezdě nebo navečer na Letné)

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2017, 20:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4610
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Ještě k tomu ekovýpalnému. Fakt je placeno? Jestli má auto deset let tak si nejsem jistý, jestli ten ekopoplatek platí už tak dlouho. I když pravda - ten čas tak letí...

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2017, 20:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1239
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
Jak jsem psal, zjistí si nejprve co je třeba. Je třeba se více hrabat v autě než mudrovat u PC [WHITE SMILING FACE]
Jinak eko poplatek je zapsán ve velkém TP, pokud byl zaplacen. Pokud ne, tak bude vyžadován při přepisu.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 lis 2017, 23:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 73
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Jé, děkuju!!! :diky Doufám, že už do tý doby budu mít auto doma a stihnu tu cívku, co tam je, proměřit. Třeba ji potřebovat nebudu. Nebo mi to vytrhne trn z paty.
Vrtá mi hlavou, jak to, že na prostředním drátu k cívce byla kostra. TeĎ si přočítám servisní manuál, třeba to najdu, ale pamatuju si, jak komár kdysi psal: " zapalovací modul. Ten je napájenej 12V na svorku 2 svorka 1 a 3 vedou na ŘJ motoru. Pokud ti tam nejde 12V tak zkontroluj multifunkční relé které je ukryté pod krytem v motorovém prostoru pod oknem asi uprostřed." Zapalovací modul, to je ta cívka, ne? Na prostředním drátě má mít 12V, a má tam kostru. Tak že by se podělalo to relé? Ale je rozdíl nemít tam napětí a mít tam kostru... Jako první teda zkontroluju, jestli není zkratovanej ten drát mezi cívkou a relé... jestli jde z relé na vývodu č.5 napětí... pojistku, co je před tím relé... Je dost možný, že budu potřebovat to relé vyměnit - uvidíme.

Taky mi přišlo divný, že už eko platil, když ho má deset let... byla zavedena v roce 2009... Ale tak třeba to jen tak odhadnul, těch deset let... věřím mu, vypadá charakterně. no, a pokud kecal, tak ty 3 tisíce ještě zvládnu, no. Hlavně abych to auto někdy dokázal zprovoznit...

V autě bych se hrabal milerád, už se na to těším! Ale to budu moct až teprv, když ho koupím a přivezu. Čekám, až mi majitel napíše, kdy bude mít čas to auto předat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017, 12:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1239
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
Tak co, nějaký posun?
Jen přidám svou zkušenost ze včerejška. Ráno sednu do auta a chci jet do práce. Bohužel motor točí a nechytá. Musel jsem přesednout do druhého a v práci přemýšlel nad příčinami. Napadli mne dvě. Chybné sdružené relé (lambda, paliv.čerpadlo,vstřiky) nebo hallův senzor na klice - ten motor má jen jedno čidlo, na vačce tam není (je to facelift s plast. sáním).
Po návratu z práce jsem udělal diagnostiku a potvrdila se mi druhá možnost. Čidlo jsem demontoval a proměřil. Ukázalo se, že je dobré, ale konektor byl zaoxidovaný. Takže jsem jen očistil kontakty a zase to jezdí.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 lis 2017, 19:55 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 73
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ahoj

Díky za optání... momentálně se snažím zkoordinovat tak, aby mohl ve stejnej čas soused (kterej mi odtáhne auto na moji zahradu na tyči) a prodávající. Ten mi asi s autem dá plnou moc, abych ho přepsal na sebe.

Mezitím se koukám, kde bych případně sehnal náhradní díly: už jsem zjistil, kde maj i řídící jednotku (s FIATCODE), kdyby byla ta moje zničená. Ještě jsem nikde neviděl to multifunkční relé / dvojitý relé / NDRS 240113.

Dám pak hned vědět, jak to auto vypadá. Vlastně - zkusím ho proměřit už před odvozem, jestli bude trocha času - pojistky v motorovym prostoru, kontakty u dvojitýho relé, jestli z něj jde napětí, odpor na zapalovací cívce. Jestli není zkrat na tom vodiči od relé k cívce (Jak jsem psal, zarazilo mne, že na tom prostředním přívodu k cívce byla kostra)

A jak tak koukám podle posledního příspěvku, podívám se i na kontakty na čidle na klikovce - jestli ho najdu :)

Mám to auto vzít i když z těchhle měření na nic nepřijdu, ne? Z vašich příspěvků a ostatních vláken mi to připadá, že na závadu se dá vždycky přijít :) a případná oprava by neměla stát víc než třeba tisíc korun za nějakej vadnej díl?

Hezkej večer všem!
Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 lis 2017, 01:18 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1617
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Nikdo jeste nehodil do placu,ze to auto rok stalo.Uz nemusi mit jen rok stary problem,ale i neco noveho z odstavky v koprivach.
Takze otazka do placu,zda ty hodiny,co zprovoznujes,ci budes, auto koupene za 1000kc,venovat tomu,ze si slehnes nejakou vanocni brigadu a vydelas si na neco funkcniho.
A tohle na nahradni dily....pripadne.
LPG nadrz za dva roky musis novou,jen nahrada novou a prace aspon 5000t Kc.To uz by bylo rozumejsi pri stejnem motoru vybagrovat LPG system a nechat prehodit do noveho,kdy zaplatis praci,novou nadrz,par LPG hadic a trubek.Pokud jsi teda nechtel auto jen na dva roky.

_________________
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka
LPG Magic2 od HL Propan
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 lis 2017, 14:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 73
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Minimálně mu odešla baterie, to jsme zjistili už minule... ale můžu si tam dát baterii z mýho původního auta. No, kdybych nebyl nevyléčitelnej optimista, tak do toho asi nejdu...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz