FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 25 zář 2018, 21:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 16 lis 2017, 06:28 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4625
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Už po dvou třech měsících mimo provoz se umí nafouknout alternátor... Tedy že rzí nabobtná vinutí rotoru a už nejde protočit. Klidně i pukne obal.

I to tě může potkat.

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 lis 2017, 13:57 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
No už se těším! :-)

Altík zrovna asi protočit jde - zkoušeli jsme startovat, to by, myslím, skřípal řemen, ne? Nastartovat se samozřejmě nepodařilo a motor se protáčel jen líně, protože tam byla ta odešlá baterka a startovací kabely z druhýho auta to nezachránily... ale všechno se točilo.

Zejtra v poledne pro to auto jedem. Těším se, až se do něj vrhnu!

Držte palce


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 19:29 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1632
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
K optimismu prihod i kus stesti,kopec sikovnosti a zkusene poradce.
Hodne trpelivosti a uspech preji.

_________________
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka
LPG Magic2 od HL Propan
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 19:33 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Tak, auto je doma!
Převoz se nakonec protáhl až do tmy, tak zítra se uvidí :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 16:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ozývám se až teď, protože jsem nakonec přes víkend musel do práce. První zprávy:
1) na prostředním přívodu k zapalovací cívce je skutečně kostra. Což si umím vysvětlit jenom tak, že se vodič, kterej k tomu konektoru vede, někde prodřel a dotýká se kostry?
2) Je propálená pojistka 25A, která, pokud se nepletu, napájí Multifunkční relé (ještě to zkusím najít v manuálu, obrázek je tady: http://sarka.mysteria.cz/pojistka_25A.jpg. )
Takže zkusím najít vodič, kterej vede od relé k cívce, a obejít ho náhradním drátem. Pokud bude zkrat na kostru někde mezi relé a cívkou, mělo by to problém vyřešit. Dám vědět


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 16:18 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Pokud to ta náhrada vodiče nevyřeší, zkusím nahradit vodič mezi pojistkou a relé... a pokud ani to nepomůže, vada bude asi přímo v relé


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 16:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ještě jsem si to trochu zjednodušil: při vyndanym relé na přívodu k cívce spojení s kostrou není (mezi +baterie a přívodem k cívce je 0,00V), takže tenhle vodič je v pořádku. Zato mezi konektorem, co vede od vyndaný pojistky k vyndanýmu relé a plusem na je napětí 0,02V - nemám moc zkušeností, ale myslím, že by tam měla bejt přesně nula a že teda ten zkrat by moh bejt na tomhle vodiči?
Zkusím teda tenhle vodič zkontrolovat nebo nahradit, podle toho, jak se mi podaří se k němu dostat. Trochu mne mate, že na schématu v manuálu (na straně 547) vede od pojistky k relé vodič, kterej se ale rozdvojuje a napájí dva kolíky na relé (15 a 8), a v relé se tyhle dva vodiče zase spojujou. Proč to tak je?
myslím, že to je spíš tím vodičem (a ne závadou na relé) i proto, že relé nemá spojení s kostrou žádným vodičem, takže i kdyby na něm byla závada, nemělo by se s kostrou jak spojit? Jsem naprostej laik, tak mne prosím opravte, jestli jsem teďka řekl úplnou pitomost... díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 17:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
No, trochu pitomost to ode mne byla, už to chápu: minimálně v tom, že mezi prostředním přívodem k cívce a +baterie bylo při nasazeným relé 12,65V (takže plný spojení s kostrou), zatímco moje napětí 0,02V, o kterým jsem se zmiňoval v předchozím příspěvku, je přece mnohem menší, nevysvětluje to plný propojení s kostrou (a podobný napětí je i mezi +baterie a přívodama 8 a 15 relé). Může teda na kostru zkratovat nějakej jinej přívod k relé? Přes vadnej komponent, nebo přímo prodřeným drátem? Napadlo mne: přeměřím všechny přívody k relé, jestli na některým nebude zkrat na kostru. Jdu na to!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 18:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
No vida, jak jsem blbej. Spojení s kostrou bylo na většině přívodů k relé. Uvádím napětí mezi +baterie a přívodama k relé (relé tam není) - při vypnutým zapalování

č. přívodu | napětí s vypnutým klíčkem zapalování | napětí se zapnutým klíčkem
1 12,64 6,0
2 - -
3 0 0 (podle schématu má být propojeno s +baterie, takže je ta 0 v pořádku)
4 12,64 (= spojení s kostrou) 12,11
5 12,64 12,11
6 12,30 12,07
7 12,24 11,72
8 0,01 0,14 (od vypálené pojistky)

9 - -
10 12,24 11,74
11 0 0 (podle schématu má být propojeno s +baterie, takže je ta 0 v pořádku)
12 12,64 0,36
13 0 0,02 (k rozpojenému konektoru k cívce)
14 - -
15 0 0,14 (od vypálené pojistky)

Poznali byste z toho, prosím, někdo, jestli je někde zkrat na kostru (kde nemá být, takže zkrat mezi příslušným vodičem a kostrou nebo vadný komponent), nebo jestli je chyba v relé, které propojuje na některý ze (správně) ukostřených vývodů?


Naposledy upravil petr_ dne 21 lis 2017, 17:21, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 18:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Snad ještě dodatek, že včera jsem do auta dal plně nabitou, funkční baterii, měla přes 12,6V (nepamatuju se, kolik přesně měla, ale asi i přes 12,7)... když jsem dneska k autu přišel a ještě při vypnutým zapalování baterii přeměřil, bylo na ní jen 12,3. Když jsem pak vyndal relé, bylo na ní 12,64.
Pokud se vybila nějakým problémem kolem multifunkčního relé, tak ale samozřejmě ne přes tu 25A pojistku, ta byla vypálená.


Naposledy upravil petr_ dne 21 lis 2017, 14:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 18:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Už jenom když se, jako opravdu úplnej laik, koukám na schéma, tak minimálně na přívodu 12 bych spojení s kostrou nečekal, protože vede například ke klíčku, kterým se startuje. Ale když jsem pak otočil klíčkem, tak už tam to spojení nebylo, takže tam asi zkrat nebude


Naposledy upravil petr_ dne 22 lis 2017, 02:07, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017, 15:30 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Tady je schéma, abyste ho nemuseli hledat... sám se v něm vyznám jenom částečně. Pomůžete mi někdo? díky, Petr


Přílohy:
zapalovani-schema.jpg
zapalovani-schema.jpg [ 194.82 KiB | Zobrazeno 265 krát ]
Poznámka: Tady je schéma, abyste ho nemuseli hledat... sám se v něm vyznám jenom částečně
zapalovani-schema_cele.jpg
zapalovani-schema_cele.jpg [ 144.8 KiB | Zobrazeno 265 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 lis 2017, 22:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2006, 00:00
Příspěvky: 25
zkus napsat sz členovi s nickem majster
ten by ti mohl poradit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017, 02:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Díky... Taky jsem si všiml, že často a dobře radí... akorát jsem neměl odvahu ho otravovat se SZ... ale už jsem mu napsal.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017, 13:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 79
Bydliště: V Šáreckém údolí, Praha 6. Jedete do Prahy a potřebujete zaparkovat? Můžete zadarmo na mojí zahradě
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Zatím si můžu zase alespoň trochu odpovědět sám (abych se u auta nenudil):
- ze schématu se mi zdá, že v relé jsou ty dva obvody úplně oddělený... a jestli je zkrat v jedný části, nemusím se zabejvat tou druhou. Vylučovací metodou: jsou tam konektory 15,8,7,14,12,13,6,5,4.
15 a 8 vedou k vypálený pojistce
7 k řj, tam nic nevysleduju
14 je bez vodiče
12 vede k zapalování, ale po otočení klíčkem už tam napětí není, takže ani zkrat na kostru asi
13 vede k cívce, konektor jsem rozpojil

takže zbejvaj konektory 6 5 a 4. Nejvyšší napětí je na 4 a 5. Opravdu netuším, jestli tam má bejt to spojení s kostrou nebo ne, přes ty elementy, který to napojuje (lambda sonda, vstřikovače, palivový čerpadlo), ale můžu je odpojit, pokud pak nikde spojení s kostrou už nebude, po odpojení elementů (tím vyloučím zkratovanej vodič, vadnou izolaci), nahradit vypálenou pojistku, a postupně elementy zpátky zapojovat - v momentě, kdy se pojistka znova propálí, může to znamenat, že ten element je vadnej, nebo že je vadný to relé a spojuje něco, co spojovat nemá.

Přemejšlím, jestli se může i stát, že se pojistka už nepřepálí a všechno bude normálně fungovat? Nu - těžko, když na konektoru k cívce je kostra, místo aby tam bylo 12V.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz