FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 25 čer 2018, 00:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 376 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2011, 21:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2011, 01:00
Příspěvky: 263
Motor: 1,6 16V
Neoddaluju, auto mám něco přes měsíc. Pravda, na termostat jsem přišel hned, ale zatím s tím jezdím, výměna naplánovaná, jen co bude mít dvorní mechanik volnějc. Na lambda sondu jsem vlastně příšel až teď, kdy při odpojené sondě mám menší spotřebu než s ní. Takže tu si musím sehnat, vyměním sám.
Do dovolený to chci mít všechno v cajku.

_________________
FIAT Marea 1.6 SX 16V Weekend, r.1996, tm.zelená met.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2011, 23:34 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2010, 00:00
Příspěvky: 391
Bydliště: Jablonec n.N.
při odpojený lambdě máš spotřebu menší než s ní? :D to je vtip viď :D za jedno tankování že si měl spotřebu nižší o 0,7litru než posledně?předminule si měl spotřebu zase o 0,4 nižší a i s lambdou ses jak sem koukal jednou dostal i níž na 8,2..sám říkáš že máš vadnej termostat a období s odpojenou lambdou bylo mnohem teplejc takže se vsadím že ten půllitr je jeho záležitost a navíc nikdy nemáš stejný podmínky(přezul si i ze zimních na letní) a normálně spotřeba i na stejnejch trasách prostě lítá i v rámci litrů,nikdy nemáš stejný teploty,stejnej vítr, stejnej provoz a hlavně stejnou nohu v každý vteřině,je jasný že lambda nebude úplně ok ale kvůli tvojí spotřebě bych jí fakt nekupoval to sou vyhozený prachy,jezdíš za papírovou spotřebu co bys chtěl víc?je viděť že si měl diesel a seš typicky zaslepenej spotřebou,spotřeba problém je ale dát 2500 za lambdu ne?si spočítej když si snížíš spotřebu o 0,25l kolik km musíš najet na vrácení nákladů 30tkm,pokud o půl litru tak 15tkm a úplně v klidu to se spotřebou vůbec hnout nemusí a můžeš jí mít furt stejnou,spíš si s autem vyzkoušej různý jízdní režimy a uvidíš kdy máš spotřebu nejmenší,já když spotřebu neřeším tak jezdím za cca 7,5 teď sem jí jednou řešil a snažil se neblbnout a spotřeba 9,2 a jak tu píšou všichni tenhle motor prostě má rád svižnou jízdu a otáčky, si vem že účinnost u tohodle motoru je nejlepší někde při 4000ot..

_________________
ex Fiat Uno
Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1999 Nero seta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 čer 2011, 15:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2007, 00:00
Příspěvky: 7
Bydliště: Brno
Ahoj,
vídím že se tu celkem do detailu probírá lambda. Přidám se se svým problémem na Bravě 1,6. Po napojení na osciloskop nové lambdy je v otáčkách vše jak má být včetně emisí. Na volnoběh je ale lambda vyřazena / nefunkční / vrací 1V. Prostě nereguluje. Nevíte čím by to mohlo být?

Díky za každý nápad


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 čer 2011, 21:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2362
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
ak si preštudoval celé vlákno tak si sa dozvedel ako lambda funguje, podmienky.
lambda musí mať určitú teplotu, možno ti nefunguje ohrev.

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011, 14:22 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2007, 00:00
Příspěvky: 7
Bydliště: Brno
Tak vlákno jsem si prostudoval a přesto nevím.

Ten stav který jsem popsal je ihned po výměně za novou lambdu s originálním konektorem, myslím že EPS. Přesto to nefunguje jak má.

Otázka je jestli hledat problém v Lambdě nebo někde jinde - v elektronice nebo tak. Proto se tu ptám jestli někoho něco nenapadne.
Může to být lambdou přesto že je nová a v otáčkách je to OK?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011, 19:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2009, 00:00
Příspěvky: 479
JayDeeSq-sice nejsem řidič, který testuje spotřebu, ale subjektivně mám spotřebu s odpojenou lambdou menší...Jelikož jsem měl vadnou a díky tomu měl motor bohatou směs, dokonce tak, že mi nešel na volnoběh..Při ubrání plynu se motor zatřásl a chcípl..Po odpojení pohádka..Dokonce se mi stalo, že při vadné lambdě motor kouřil jako diesel , černě..Ale to nebyl fiat, ale ford. Záleží na druhu vstřikování... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011, 21:24 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2362
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
lambda sa da celkom dobre diagnostikovať počítačom, vačšina programov má funkciu diag. lambdy, to je totiž hlavný prvok pre emisie, a pre emisie sú motory riadené elektronikou.
pre teba bude potrebné zohnať diag pre tvoje auto a hodnotiť.
teraz som si všimol tu 1,6 brav. ak ti ukazuje na volnobeh 1V znamena že bud nemerá, alebo nemá vyhrievanie.
1V je bohata zmes.
no 1,6 L motorov je niekoľko každá je trochu iná skús doplniť popis o viac info.

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak


Naposledy upravil majster dne 01 led 2012, 13:06, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011, 21:45 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2010, 00:00
Příspěvky: 391
Bydliště: Jablonec n.N.
kriz
já nepopírám že špatná lambda dělá vysokou spotřebu,jen popírám jeho případ kdy má spotřebu 8.20, 8.58, 8.54, 8.95 a pak odpojí lambdu da letni pneu a je teplejc nez byvalo(pise za ma vadnej termostat) a ma 8.39 což pěkně zapadá do jeho průměru a hned dělá závěry za jedno vyzkoušení že lambda je špatná a musí koupit novou,bohatá směs je vidět na autě na více věcech třeba na svíčkách vejfuk atd a nebo je vidět i chudá protože ta taky zvedne spotřebu,proto řikám že u něj to sou vyhozený peníze protože úspora bude nula nula nic podle me je celkem ok a ta spotreba jen odrazi ostatni podminky..kdyz je spatna je rozdil klidne 2litry v pohode

_________________
ex Fiat Uno
Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1999 Nero seta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011, 23:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 říj 2009, 00:00
Příspěvky: 479
Já se setinami netrápím.., nejsem měřič, jen by mne to štvalo...A třeba ten případ s tou lambdou, jak to kouřilo černě, tak to byl a sierra 2.0 DOHC a i po výměně sondy se nic nedělo, muselo se na mašinu a tam "zrušit" poslední hodnotu vadné sondy a pak ŘJ začla přijímat nové hodnoty..U fiata patrně při rozpojení sondy naskočí střední hodnota ... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 čer 2011, 00:05 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2010, 00:00
Příspěvky: 391
Bydliště: Jablonec n.N.
nevim jak to ma marena..na unu to reagovalo hned,spotřeba 10-11 vs 8:D

_________________
ex Fiat Uno
Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1999 Nero seta


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: lambda
PříspěvekNapsal: 10 srp 2011, 07:48 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 15 říj 2010, 00:00
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Po odstranění cukání 1,6 za studena jsem sjel na diag, protože mi marča na okreskách s lehkou nohou baštila 8litrů na 100( což mi přišlo dost). Diagnostika vypsala jedinou chybu:
Autoadaptační parametry lambda sondy na horní hranici rozsahu/intervalu-nevim přesně.
Nějaké napětí lambda dává, výhřev má správný odpor. Myslíte, že mám koupit novou. Víte prosím někdo, co ta hláška přesně znamená?
Nemělo by se náhodou něco změnit při odpojení lambdy(otáčky)?
Zkoušel jsem jí odpojit a naprosto beze změny.

_________________
FIAT MAREA WEEKEND 1,6 16V r.v. 1998 cervená hlikové sání
Fiat 127 II


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lambda sonda - funkce a životnost
PříspěvekNapsal: 26 čer 2012, 23:04 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2007, 01:00
Příspěvky: 89
Bydliště: Jihlava
Motor: 1.8 16V
Po výměně lambda sondy ( najela cca 185000 km) za úplně novou nejetou se volnoběh usadil. Konečně. Bacha - diagnostika původní lamdu nevyhodnocovala jako špatnou - nevím proč. Prostě jsem to risknul, vyměnil a v pohodě. 8)
Jo a k diskusi o letování konektorů : dráty od lambdy nejsou měděné a tak se na ně nechytne cín, no a pak to blbě převádí proud a časem to stejně upadává úplně... :cry:

_________________
Muzikantova Marejka tmavomodrá 1.8 16V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lambda sonda - funkce a životnost
PříspěvekNapsal: 27 čer 2012, 10:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2011, 01:00
Příspěvky: 263
Motor: 1,6 16V
Přesně tak, mně diagnostika o špatné lambdě taky nic neřekla, dokonce ani když jsem ji měl odpojenou. Je to divný, už jsme o tom debatili teď na srazu, ale je to opravdu tak.

Teď jsem koupil novou, a zatím se zdá vše ok (ťuk-ťuk)

_________________
FIAT Marea 1.6 SX 16V Weekend, r.1996, tm.zelená met.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lambda sonda - funkce a životnost
PříspěvekNapsal: 23 bře 2013, 19:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 08 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 812
Bydliště: Hronec, Slovensko 0903733022
Dnes som diagnostikoval motor a zarazil ma priebeh signálu lambdy. Podľa mňa klesá k velmi nízkym hodnotám. Vedel by niekto poradiť či je to už chyba lambdy alebo je to OK. Motor bol zahriaty na prevádzkovú teplotu a bežal na voľnobehu.
http://jozefh.rajce.idnes.cz/nastenka/#Lambdasignal.jpg

_________________
Weekend 1.6 16v, SX, r.v.99, Bianco banchisa,
"Ital proste chytí za srdce a pak mu člověk odpustí lecos"
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lambda sonda - funkce a životnost
PříspěvekNapsal: 23 bře 2013, 23:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2008, 00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Medzibrod
Jozef ale ty máš LPG a tie hodnoty majú trochu iný priebech ako na benzíne.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 376 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz