Tak jsem se rozhodl taky namontovat dálku ke stávajícímu centrálu (vždycky jsem to chtěl) a vybral jsem na
www.levnealarmy.com, mají podobné produkty a prakticky stejné ceny jako na
www.levnealarmy.cz , takže co nemaj skladem jedni většinou mají druzí.
Vybral jsem již zmíněný univerzál
rc-102a. Byl přiložen origo návod ve slovenštině a přiložili k němu na žádost seznam přípojných míst do Marejky a do Bravy (bral jsem dvě) v AJ. Ještě jsem si pro jistotu nechal poslat seznam přípojných míst v CZ od Miňona - Díky, a pustil jsem se do montáže.
Měl jsem nejdřív trochu obavy z té hromady drátů, ale nakonec stačilo zapojit jen 6 drátů (pro funkci dálkového ovládání centrálu) , takže to zvládnou opravdu i ne-odborníci.
Postup montáže - (Brava i Marejka)
1.Odmontovat vnitřní plastový kryt prahu (dva šrouby, vyklonit a vysunout směrem dopředu, jsou tam ještě dvě sponky, pokud budete tahat nahoru ulomíte je jako já)
2.Z řídící jednotky dálk.ovl. spojit černý a hnědý drát a připojit na kostru
-u Bravy (rv.99) pod šroub, který drží bezpečnostní spínač - vlevo od spojky
-u Marejky (rv98) je bezpečnostní spínač pod sedadlem řidiče, tak jsem to připojil pod šroub, ktrerý drží plast palubovky. Je ve stejném místě, vlevo od spojkového pedálu.
3. z kabelového svazku, který vede od dveří řidiče, jsem našel bílý a světle modrý drát (jsou nejslabší) a přestřihl, znovu spojil (aby fungoval dále centrál i na klíč) a připojil k nim bílý a modrý drát z řídíci jednotky dálk. ovl.
-u Bravy - tady je to naopak bílý k modrému a modrý k bílému ( jinak budou tlačítka ovladače fungovat obráceně)
-u Marejky - tak jak má být dle barev - bílá k bílé a modrá k modré
4. Oranžový drát vedoucí z řídící jednotky dálk. ovl., rodvojit na dva a připojit přiložené diody. Odmontovat kryt pojistkové skříňky u řidiče. V jednom z konektorů jsou modrý a modročerný drát (od blinkrů)
-u Bravy jsou v konektoru zhruba uprostřed na pravé straně skříňky
-u Marejky jsou v konektoru zhruba uprostřed na levé straně skříňky
ke každému z nich se připojí jeden výstup z diody. Je nutné připojit diodu tak aby směr proudu byl od řídící jednotky dálk.ovl. směrem k poj. skříňce. Jinak by blikali blinkry při odbočování oba zaráz.
5. nakonec je třeba přpojit červený drát k plusovému v pojistkové skříňce
-u Bravy je to tlustý červený 4mm je úplně vpravo nahoře
-u Marejky je to tlustý červeno bílý 4 mm úplně vpravo nahoře.
6. nakonec zbylé nepoužité dráty dobře zaizolovat, v některých je proud, tak ať to někde neškrtne.
Jednotku jsem umístil tak, že jsem oddělal krycí plast levého sloupku u řidiče, a za pojiskovou skříňkou prostrčíl jednotku až nahoru (kam to šlo) a anténu (ten černý drát z druhé strany), jsem přichytil právě v řidičově sloupku.
A funguje skvěle
Snad to někomu pomůže, protože jsem hodně bádal nad kupou drátů, nakonec jich je třeba polovina. Jinak doba montáže první 2,5 hodiny i s bádáním a druhá už v poho za hodinku.