Nejde o Mareu,ale o Pandu s motorem 188A4000 (bejvaly i v Punto)
Roku 2014 jsem poridil zene Pandu.Roku 2015 se Pandu povedlo tak skulit do prikopu cca 2m hluboko,ze byla prohlasena za neopravitelnou.Hnuta kastle.Nicmene motor bezel bez problemu,najeto 33t.Verze Dynamic bez klimatizace. Koupena dalsi Panda,ve slusnem stavu,s motorem cca 230t.Verze Emotion s klimatizaci z roku 2003.V planu bylo jezdit,dokud to pujde,a az to nepujde,vmontovat motor z bourane Pandy 2010.Ta byla pravidelne co 3 mesice startovana a prohrata,bez pohybu,na volnobeh. Nyni probehla vymena komplet motor s katalyzatorem,prevodovka a polosy.Prehozeny remenice kvuli silnejsimu alternatoru a klimatizaci.Prestoze oba motory jsou typove stejne 188 A 4.000,motor pandy 2010 rizeny RJ z roku 2003 188A4.000 trpi spatnym nacasovanim vstriku,volnobeh klidny,do 2.000 ot reakce na seslapnuty plyn vlazna az bezna,nad 2.000 vlastne nulova,citit cukani.Problem predjet i traktor.V otackach 3.000+ je citit jemne pocukavani.Vymena svicek,kabelu,civek,kontrola prisavani falesneho vzduchu,nic.Jako dalsi odlisnosti se nakonec ukazalo,ze r. 2004 ma zavit svicky 14mm a r.2010 12mm.Jinak reseny drzak civek,dolevaci hrdlo pro olej jsme nepovazovali za podstatne.Zadne dalsi duvody se nepodarilo nalezt.Uz se kontrolovalo vse,rozvody,vyfuk,katalyzator,tlak paliva,vymena vstriku. Problem asi bude nakonec v provedene modifikaci,kdy novy motor byl upraven na Euro4 emise,a RJ co obsluhovala Pandu 2003 byla nejspis jen Euro3
Dalsi pruzkum,modifikace motoru,co sel pryc > D7145 RJ Panda 2 r.v. 2003 Modifikace motoru darce > D12228 RJ Panda 1 r.v. 2010 Bylo by fajn vedet,kde se modifikovalo,ale to uz pres EPER nedam.
Nema vyznam.rekl bych,uvazovat i o prehozeni elektriky,lisi se provedenim palubky.Auto stejne bude jezdit na LPG,docasne vyrazeno ze systemu. Podle vseho je problem v nejakem posunu predstihu 2000ot a vys,nebo zpusob vstrikovani,napr. ne v 1 davce naraz,tomu ale neverim na 8V motoru. Jsou jine pisty (takze se muze lisit tvar spalovaciho prostoru),jine svicky,muze byt zmena i na vackach.Nicmene diagnostika vse v zelene,zadny problem nikde nevidi,startuje na brnk,tichy rovnomerny chod na volnobeh.Dokud se drzite do 2000 ot.,je to dobre,takze rozjet se neni problem na jednicku i dvojku.Radit vejs jde jen na rovine nebo z kopce,a kdyz staci 2000 ot.klidne tam muze i petka.Jak potrebujete vykon(do kopce),mate smulu.
Vedet o nekom sikovnem,kdo dokaze upravit mapy aspon tak,aby auto dokazalo jet ve vyssich otackach a propasovalo se emisema,stacilo by to.Beznej provoz je stejne na LPG,a to co tam ted je,bylo predtim na motoru darce,takze LPG jednotka dostelovat pujde(premosti BA vstriky a nastavuji si vlastni parametry,casy a velikost davky. Mam fotky oznaceni obou RJ.
Takze,mel by nekdo nejakej tip? Jako cca do 50 km by se s tim dalo dojet,a nechat na miste.Protoze tohle by nebyla prace na pockani.Stejne nemuze do bezneho provozu.
Diky
Tak nakonec se proste komplet premistila i kabelaz s RJ z darcovskeho auta.Klima se zprovoznila,tedy chova se jak by mela,na skutecne chlazeni je moc zima. O dalku jsem ale prisel,bodycomputer proste veri,ze ji nema,tak tam pujde neco neorigo.Auto bylo asi vyrobene v dobe,kdy se prodavaly jako housky na krame,a po urcitou dobu se tam montovaly i dily urcene pro Punto.Co jsem dokazal dohledat,z roku 2003 a 2004 zhruba 1/10 1.2 Pand mela RJ co Punto,od verze Dynamic a vys.
Prilezitostne mozne smazat.
Diky
_________________ Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim) Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3
|