FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 18 zář 2018, 18:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Specialista na RJ Magneti Marelli
PříspěvekNapsal: 16 zář 2018, 04:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1632
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Nejde o Mareu,ale o Pandu s motorem 188A4000 (bejvaly i v Punto)

Roku 2014 jsem poridil zene Pandu.Roku 2015 se Pandu povedlo tak skulit do prikopu cca 2m hluboko,ze byla prohlasena za neopravitelnou.Hnuta kastle.Nicmene motor bezel bez problemu,najeto 33t.Verze Dynamic bez klimatizace.
Koupena dalsi Panda,ve slusnem stavu,s motorem cca 230t.Verze Emotion s klimatizaci z roku 2003.V planu bylo jezdit,dokud to pujde,a az to nepujde,vmontovat motor z bourane Pandy 2010.Ta byla pravidelne co 3 mesice startovana a prohrata,bez pohybu,na volnobeh.
Nyni probehla vymena komplet motor s katalyzatorem,prevodovka a polosy.Prehozeny remenice kvuli silnejsimu alternatoru a klimatizaci.Prestoze oba motory jsou typove stejne 188 A 4.000,motor pandy 2010 rizeny RJ z roku 2003 188A4.000 trpi spatnym nacasovanim vstriku,volnobeh klidny,do 2.000 ot reakce na seslapnuty plyn vlazna az bezna,nad 2.000 vlastne nulova,citit cukani.Problem predjet i traktor.V otackach 3.000+ je citit jemne pocukavani.Vymena svicek,kabelu,civek,kontrola prisavani falesneho vzduchu,nic.Jako dalsi odlisnosti se nakonec ukazalo,ze r. 2004 ma zavit svicky 14mm a r.2010 12mm.Jinak reseny drzak civek,dolevaci hrdlo pro olej jsme nepovazovali za podstatne.Zadne dalsi duvody se nepodarilo nalezt.Uz se kontrolovalo vse,rozvody,vyfuk,katalyzator,tlak paliva,vymena vstriku.
Problem asi bude nakonec v provedene modifikaci,kdy novy motor byl upraven na Euro4 emise,a RJ co obsluhovala Pandu 2003 byla nejspis jen Euro3

Dalsi pruzkum,modifikace motoru,co sel pryc > D7145 RJ Panda 2 r.v. 2003
Modifikace motoru darce > D12228 RJ Panda 1 r.v. 2010
Bylo by fajn vedet,kde se modifikovalo,ale to uz pres EPER nedam.

Nema vyznam.rekl bych,uvazovat i o prehozeni elektriky,lisi se provedenim palubky.Auto stejne bude jezdit na LPG,docasne vyrazeno ze systemu.
Podle vseho je problem v nejakem posunu predstihu 2000ot a vys,nebo zpusob vstrikovani,napr. ne v 1 davce naraz,tomu ale neverim na 8V motoru.
Jsou jine pisty (takze se muze lisit tvar spalovaciho prostoru),jine svicky,muze byt zmena i na vackach.Nicmene diagnostika vse v zelene,zadny problem nikde nevidi,startuje na brnk,tichy rovnomerny chod na volnobeh.Dokud se drzite do 2000 ot.,je to dobre,takze rozjet se neni problem na jednicku i dvojku.Radit vejs jde jen na rovine nebo z kopce,a kdyz staci 2000 ot.klidne tam muze i petka.Jak potrebujete vykon(do kopce),mate smulu.

Vedet o nekom sikovnem,kdo dokaze upravit mapy aspon tak,aby auto dokazalo jet ve vyssich otackach a propasovalo se emisema,stacilo by to.Beznej provoz je stejne na LPG,a to co tam ted je,bylo predtim na motoru darce,takze LPG jednotka dostelovat pujde(premosti BA vstriky a nastavuji si vlastni parametry,casy a velikost davky.
Mam fotky oznaceni obou RJ.

Takze,mel by nekdo nejakej tip?
Jako cca do 50 km by se s tim dalo dojet,a nechat na miste.Protoze tohle by nebyla prace na pockani.Stejne nemuze do bezneho provozu.

Diky

_________________
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka
LPG Magic2 od HL Propan
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz