zeli píše:
A jak to děláte s tou pájkou?
To jenom nahřejete prasklé místo a ono se to spojí, nebo nad těmi prasklinami roztavujete takové ty tyčinky do tavných pistolí?
Ahoj
toto je popis , jenž jsem používal při opravách plastů,když jsem dělal s plasty a bylo zapotřebí spojit polámané části plastů.Je rozdíl v typech plastů:
-tvrdé jako jsou na chladiči a podobně ideálně použití pájky pouze k nadráždění povrchu,pokud se chytá, (jinak mechanicky upravit povrch) protože ten se nespojuje, ale díky tomu zdrsnění není plocha rovná, a epoxyd se potom líp udrží.
-termoplastické ty jdou přetvářet a i spojovat za pomoci tepla, takže pájka je jedna z možností. Pokud máte hrotovou s tou je lepší práce, jelikož smyčková trafopájka se používá přerušovaně a tak je jiný postup (rychlostní) natavování materiálu. Prasklinu natavuji tak, že po ní po kouskách přejíždím a prohřívám, tím se propojují navzájem obě strany spoje a z míst kde je materiálu více roztahuji do spoje či zeslabené prohlubně. Přídavný materiál lze použít ze skrytých částí-žebra, část výztuhy, jež ale nemají nosné funkce!Pájku lze s výhodou použít i u vlasové trhliny nárazníku ze spodní strany, jelikož prohřívá jen lokálně tak pokud nedojdete až k laku, nepoškodí barvu jako pistole a zůstane jen vlasová porucha laku a dále se nerozšiřuje,ale to není vždy jisté že .
-tyto měkké plasty lze svařovat horkovzdušnou pistolí-svářečky mají plynulou regulaci teploty a úzkou hubičkou proudí vzduch, a přídavný materiál se dodává jako při svařování klasickém, jen pozor na teploty a taky příliš prudký tlak vzduchu taky mění povrch sváru.
Další nástroj je tavná pistole s tyčinkami, použití je jasné, jen pod ním opět nadráždím plochu aby nebyla hladká.Někdy stačí i teplota hrotu této pistole k prohřívání místo pájky, ale vždycky z ní něco vytéká, tak se mísí materiály s originálním, a některý to nemusí mít rád.
Tady odjinud můj převzatý příspěvek o lepení :http://www.aukro.cz/phorum/read.php?f=365&i=3677&t=3624
Prodavaj dvouslozkove lepidla primo na chladice, smirglem zdrsnis povrch kolem, odmastis a naplacas to tam, mam stim docela dobre skusenosti.
je to tak můžu doporučit ze zkušeností v servisu, některé plasty- termoplasty maji možnost oprav teplem- pistolí, nebo svářečkou používají se ale většinou na držáky a nárazníky atd. pokud jde o ty tvrdé, je to třeba použít ty epoxydové podle velikosti otvoru použít plniva, ideálně u většího otvoru i armovacího podkladu -kousek pletiva, jemný tahokov nebo kousek plastu jako výztuž.Pokud mi třeba u nárazníku chybí materiál, odejmu část výztuže- žeber někde v skrytu, nevyhazuji ani části po vyřezání mlhovek... Pro zalití závitů ukotvit namastěný šroub (aby šel v pohodě vytočit a zůstal čistý závit )do čisté nýtovací matice částečně namáčknuté, nebo pokud je místo zapravené do nosného plechu (neprotočí se) pokud seženete nereznoucí variantu matice jste štastni při další demontáži
plech používám s navrtanými dirkami pro prostoupení lepidlem které se pak rozprostře i nad plechem a propojí do vrstvy.
Ještě doporučím hlavně u větších ploch a nosných částí (ale na velikosti nezáleží zpevnění se vždycky hodí) použít armování-kousek plechu (děrovaný, nebo tahokov....) a ten se propojí do materiálu či epoxydu.
Omlouvám se že jsou některé věci zminované nadvakrát - i v přeneseném příspěvku, ale díky obsahu se to snad pomine.
Tak ať se daří vaše dílo, a pokud Vám to bude ku pomoci, budu rád.
_________________
Již není mezi námi, však dříve byla naše milá
©Camell FM Wekend ELX 1,8 16v r.v.1997 - do stříbrna se nám vybarvila
T-Mob 731 466 731; skype=nonazdar
jinak básník a poeta klubový, jenž co lze ve verších odpoví