FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 10:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 říj 2008, 20:48 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 15 říj 2008, 00:00
Příspěvky: 14
Bydliště: Kladno
Kdo máte problém s plastovými díly, vyzkoušel jsem na opravu tavné lepidlo na plasty. Zatím jsem ho použil na ulomený kryt rozvodů (včera) a na ulomené dolní úchyty (oka pro šrouby) středního dílu nárazníku (před rokem). Zkusil jsem ho i jako těsnění světel, protože se rosily. Vše zatím ok.
Aplikuje se pomocí tavné pistole.
Typ výrobku:HOT MELT PLAST,
Výrobce: Superfix produktion s.r.o. , nám. Svobody 1054 , 75201 KOJETÍN
Telefon: 00420/581 764 107
Cenu si už nepamatuji

_________________
MAREA WEEKEND 1,6/16 vínová metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 pro 2008, 04:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 25 pro 2008, 01:00
Příspěvky: 1
trafopájka a stehy jak u doktora:) zatim drží vše plastovýho co mi přišlo pod ruku :D a jako příklad nejpádnější může sloužit docela dost rozbitej nárazník včetně kusu odpadlýho úplně. drží jak nowej :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2009, 06:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Příspěvky: 133
Bydliště: Říčany u Brna
fogrty píše:
trafopájka a stehy jak u doktora:) zatim drží vše plastovýho co mi přišlo pod ruku :D a jako příklad nejpádnější může sloužit docela dost rozbitej nárazník včetně kusu odpadlýho úplně. drží jak nowej :wink:

Mohu jedine potvrdit ;-) Ted jsem tak slepil asi 60cm prasklinu na narazniku a drzi to fakt perfektne. Clovek si s tim sice chvilku vyhraje , ale zato se to da udelat primo na aute bez demontaze.

_________________
Marea Weekend 1.9 JTD 81kw St.Moritz
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2009, 07:00 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 13 dub 2007, 00:00
Příspěvky: 1374
Bydliště: Olomouc
Motor: 1,6 16V
A jak to děláte s tou pájkou?
To jenom nahřejete prasklé místo a ono se to spojí, nebo nad těmi prasklinami roztavujete takové ty tyčinky do tavných pistolí?

_________________
Suzuki Vitara 1.4, 4x4 automat, 12/2019, tyrkysová
Mařenka víkendová 1,6 16V SX, 2/1998, světle modrá metalíza
Renault Thalia 1,2 16V Privilège, 9/2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Jak to dělat s pájkou??
PříspěvekNapsal: 04 čer 2009, 02:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008, 00:00
Příspěvky: 566
Bydliště: Frýdek-Místek
Motor: 1800
zeli píše:
A jak to děláte s tou pájkou?
To jenom nahřejete prasklé místo a ono se to spojí, nebo nad těmi prasklinami roztavujete takové ty tyčinky do tavných pistolí?

Ahoj
toto je popis , jenž jsem používal při opravách plastů,když jsem dělal s plasty a bylo zapotřebí spojit polámané části plastů.Je rozdíl v typech plastů:
-tvrdé jako jsou na chladiči a podobně ideálně použití pájky pouze k nadráždění povrchu,pokud se chytá, (jinak mechanicky upravit povrch) protože ten se nespojuje, ale díky tomu zdrsnění není plocha rovná, a epoxyd se potom líp udrží.
-termoplastické ty jdou přetvářet a i spojovat za pomoci tepla, takže pájka je jedna z možností. Pokud máte hrotovou s tou je lepší práce, jelikož smyčková trafopájka se používá přerušovaně a tak je jiný postup (rychlostní) natavování materiálu. Prasklinu natavuji tak, že po ní po kouskách přejíždím a prohřívám, tím se propojují navzájem obě strany spoje a z míst kde je materiálu více roztahuji do spoje či zeslabené prohlubně. Přídavný materiál lze použít ze skrytých částí-žebra, část výztuhy, jež ale nemají nosné funkce!Pájku lze s výhodou použít i u vlasové trhliny nárazníku ze spodní strany, jelikož prohřívá jen lokálně tak pokud nedojdete až k laku, nepoškodí barvu jako pistole a zůstane jen vlasová porucha laku a dále se nerozšiřuje,ale to není vždy jisté že .
-tyto měkké plasty lze svařovat horkovzdušnou pistolí-svářečky mají plynulou regulaci teploty a úzkou hubičkou proudí vzduch, a přídavný materiál se dodává jako při svařování klasickém, jen pozor na teploty a taky příliš prudký tlak vzduchu taky mění povrch sváru.
Další nástroj je tavná pistole s tyčinkami, použití je jasné, jen pod ním opět nadráždím plochu aby nebyla hladká.Někdy stačí i teplota hrotu této pistole k prohřívání místo pájky, ale vždycky z ní něco vytéká, tak se mísí materiály s originálním, a některý to nemusí mít rád.

Tady odjinud můj převzatý příspěvek o lepení
:http://www.aukro.cz/phorum/read.php?f=365&i=3677&t=3624
Prodavaj dvouslozkove lepidla primo na chladice, smirglem zdrsnis povrch kolem, odmastis a naplacas to tam, mam stim docela dobre skusenosti.
je to tak můžu doporučit ze zkušeností v servisu, některé plasty- termoplasty maji možnost oprav teplem- pistolí, nebo svářečkou používají se ale většinou na držáky a nárazníky atd. pokud jde o ty tvrdé, je to třeba použít ty epoxydové podle velikosti otvoru použít plniva, ideálně u většího otvoru i armovacího podkladu -kousek pletiva, jemný tahokov nebo kousek plastu jako výztuž.Pokud mi třeba u nárazníku chybí materiál, odejmu část výztuže- žeber někde v skrytu, nevyhazuji ani části po vyřezání mlhovek... Pro zalití závitů ukotvit namastěný šroub (aby šel v pohodě vytočit a zůstal čistý závit )do čisté nýtovací matice částečně namáčknuté, nebo pokud je místo zapravené do nosného plechu (neprotočí se) pokud seženete nereznoucí variantu matice jste štastni při další demontáži :) plech používám s navrtanými dirkami pro prostoupení lepidlem které se pak rozprostře i nad plechem a propojí do vrstvy.

Ještě doporučím hlavně u větších ploch a nosných částí (ale na velikosti nezáleží zpevnění se vždycky hodí) použít armování-kousek plechu (děrovaný, nebo tahokov....) a ten se propojí do materiálu či epoxydu.
Omlouvám se že jsou některé věci zminované nadvakrát - i v přeneseném příspěvku, ale díky obsahu se to snad pomine.
Tak ať se daří vaše dílo, a pokud Vám to bude ku pomoci, budu rád.

_________________
Již není mezi námi, však dříve byla naše milá :-(
©Camell FM Wekend ELX 1,8 16v r.v.1997 - do stříbrna se nám vybarvila
T-Mob 731 466 731; skype=nonazdar
jinak básník a poeta klubový, jenž co lze ve verších odpoví :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2009, 18:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2009, 00:00
Příspěvky: 48
Bydliště: Handlová,SR
Zdravím. Nemá niekto skúsenosti s opravou úchytov reflektorov? Na Puntíkovi som to opravoval plynovou mikropájkou, ale po čase sa to zase odtrhlo. Na Marejke (nedávno kúpený "sekáč") mám ten istý problém - popraskané pätky reflektorov... :(

_________________
Milan / FIAT Marea Weekend 1,9 JTD 110 ELX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2009, 20:39 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 09 kvě 2006, 00:00
Příspěvky: 2651
Bydliště: Poblíž vlaku
Motor: 1.4i 16V 95k
Zkusil bych dvousložkové lepidlo. Já měl od bernera a slepil jsem tím nejen plasty, ale zalepil jsem tím i různé praskliny. Povrch se musí očistit, odmastit a potom nechat dobře vytvrdnout. Až to bude suché místo bude šedé a tvrdé jako kámen.

Takže se poohlídni po značce berner. S tou mám dobrou zkušenost. :wink:

_________________
Fiat 500L 1.4i - Orgy
Honda SH 125 PGM-FI
Opel Crossland X 1.2i - omyl jak sviňa
EX VW Passat Var. 1.9 TDI (jezdí okolí HK)
EX Marea Week 1.8i 16V (asi sešrotovaná)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009, 14:53 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2009, 00:00
Příspěvky: 48
Bydliště: Handlová,SR
Vďaka za radu. Budem zháňať to lepidlo a vyskúšam to zalepiť :) Ono to zatiaľ drží, len neviem, ako by to rozchodilo prípadnú manipuláciu s reflektorom...
Ešte raz dík.

_________________
Milan / FIAT Marea Weekend 1,9 JTD 110 ELX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Souhlas epoxydy umí věcí
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009, 17:59 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008, 00:00
Příspěvky: 566
Bydliště: Frýdek-Místek
Motor: 1800
Lenoši píše:
Zkusil bych dvousložkové lepidlo. Já měl od bernera a slepil jsem tím nejen plasty, ale zalepil jsem tím i různé praskliny. Povrch se musí očistit, odmastit a potom nechat dobře vytvrdnout. Až to bude suché místo bude šedé a tvrdé jako kámen.

Takže se poohlídni po značce berner. S tou mám dobrou zkušenost. :wink:

Ahoj.Značku neřeším, ale souhlasím s tím dvojsložkovým lepidlem.Pokud máš kolem prostor doporučuji podpořit soudržnost podložením jakoby dlahou a tím se docela zvýší šance.Více nahoře v dřívějším příspěvku.Já jsem slepil i převodku zadního stěrače co byla na kusy a maká OK i s namáháním si poradí. :)

PŘED ROKEM A NĚCO JSEM ROZDĚLÁVAL PŘEVODOVKU ZADNÍHO STĚRAČE A BYLA NA KUSY, SLEPIL JSEM TO EPOXYDEM A DODNES STÍRÁ a drží a že tam jsou pěkné síly - nešetřím jej ani v zimě.

Prominte caps ale už to nepřepisuju.

_________________
Již není mezi námi, však dříve byla naše milá :-(
©Camell FM Wekend ELX 1,8 16v r.v.1997 - do stříbrna se nám vybarvila
T-Mob 731 466 731; skype=nonazdar
jinak básník a poeta klubový, jenž co lze ve verších odpoví :)


Naposledy upravil camell dne 03 led 2011, 01:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 črc 2010, 21:43 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 15 říj 2008, 00:00
Příspěvky: 14
Bydliště: Kladno
Zatím jsem ho použil na ulomený kryt rozvodů (včera) a na ulomené dolní úchyty (oka pro šrouby) středního dílu nárazníku (před rokem). Zkusil jsem ho i jako těsnění světel, protože se rosily. Vše zatím ok.

kromě těsnění světel už není ok.asi dlouhodobě vyšší teplota (více jsem jezdil)
tímto se omlouvám pokud mne někdo napodobil se stejným výsledkem.
další pokus jsem provedl s černou čepelí od florbalové hole zn AREX, kterou synátor vyhazoval popraskanou. přidával jsem do spoje a tavil to trafopájkou(100W) s krátkým hrotem (vyšší teplota). Zatím použito na spodní úchyty středního dílu zadního nárazníku (marea weekend). při tavení se hmota chovala velmi podobně jako orig, uvidím pošlu info o výsledku.

_________________
MAREA WEEKEND 1,6/16 vínová metla


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz