FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 10:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 lis 2017, 16:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Děkuju za hezká slova, Majster!

majster píše:
petr
gratulujem, az dnes som sa dostal na net po dlhsej dobe, a nevedel som ti pomoct.
musim uznat si sikovny, a mysli ti to, a pravom mozez byt na seba pysny.
pravda skuseny elektrikar by postupoval inak, ale ....
prajem hodne spokojnych a bezpecnych km.

ps.
poistka sa mohla vypalit prave na cerpadle, auta na lpg mavaju problem s cerpadlom, lebo majitel jazdi casto s minimom benzinu v nadrzi a tym sa cerpadlo rychlejsie opotrebuje, a ked k tomu pridas dlhe odstavenie tak sa cerpadlo moze zastavit a vyrazit poistku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 lis 2017, 16:12 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Přece jenom ještě není dořešeno: Jak se mi zdálo, že se baterie v autě postupně vybíjí, tak je to pravda... Dneska se skoro netočí starter. Baterii zase nabiju (už jsem si i přečet, že to musím dělat mimo auto, jinak bych ho moh poškodit... tyhle novější auta, to je pro mne samý překvapení), ale budu muset najít, kudy to utíká (a nejspíš to není omylem zapnutejma světlama při pootevřenejch dveřích :)). Tak se radši ptám, jak to řešit co nejjednodušejš, abych zase neobjevoval Ameriku... Mohlo mít vliv to, že jsem v zapalování nechal klíček (ve vypnutý poloze)? Jinak asi, předpokládám: při vypnutém zapalování měřit, ve které větvi je PROUD? A předpokládám, že nejspíš to zjistím na pojistkách, když pojistku vytáhnu a místo ní přiložím oba vývody z ampérmetru? A taky předpokládám, že na některých pojistkách proud být má, třeba deset (?) vteřin? (nabíjí se kondenzátory, napájí se některé obvody?)

Pokud by se mi příčinu najít nepodařilo: vadilo by dlouhodobě, kdybych vždycky před delším stáním odpojil baterii? Je to opruz, jasně, ale spíš mne zajímá, jestli by se tím to auto ničilo, hůř by jelo apod.

díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 lis 2017, 16:19 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Asi vám ušetřím práci a zase si odpovím sám, přítel google už mi našel třeba tohle: "Auto se po nějaké době od otevření a zavření dveří postupně povypíná a odběr z alternátoru klesne na nějakou tu výslednou klidovou úroveň. Ta by tedy měla být do 0,10A. Doba za kterou ten pokles nastane bude kolem dvou minut....Začněte tedy vytahovat pojistky a zase je vracet" :)

Spíš mám jinou otázku: na autě budu muset i něco svařit... v manuálu píšou, že před el. svařováním se mají "odpojit všechny řídící jednotky" - kde je nejlíp odpojit, aby byly fakt odpojený a abych žádnou nevynechal?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 lis 2017, 21:48 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 07 pro 2005, 01:00
Příspěvky: 4922
Bydliště: Vacenovice tel 602 470 492
Motor: 1,6 SX - sedan
Ahoj. Tvoje téma sleduji, ale než jsem na cokoliv stihl zareagovat tak jsi si sám odpověděl a posunul dál... 8O

ad Nabíjení baterky - nemusíš nabíjet mimo auto. Můžeš nabíjet přímo tak, že napíchneš nabíječku na koncovky. Jen nestartovat a neotáčet klíček... Pro klid duše případně můžeš sundat koncovky a nabíjet přímo jen baterku. Je to ale zbytečné.

ad Samovybíjení - klíček, pokud není otočený do polohy MAR tak ničemu nevadí. Marušky si samy zhasnou světla (i v kufru) do těch dvaceti minut od vypnutí motoru. Neplatí to tuším pro osvětlení schránky řidiče. (A možná i pro kufr u předfaceliftu.)
S detekcí bych začal jednoduše - prostě zkotroluji, jestli někde něco nezůstalo svítit - třeba to osvětlení schránky...
Teprve pak bych skoumal co dál. Přesně jak píšeš - měřil bych proud a vytahoval různé pojistky. Tak zjistíš okruh, ve kterém je zrada...

Taky to ovšem může být jen starou baterkou. Jak se desky vevnitř "rozpadají" tak umí nějaká špóna vyzkratovat desky. Takže můžeš třeba odpojit baterku (stačí jenom jeden pól) a změřit ji po dni, dvou.

ad Svařování - záleží jak a čím budeš svařovat. Doporučení odpojení elektroniky platí jen pro elektrické svařování (které je na prd. Plyn je lepší)
Odpojit - případně úplně vytáhnout ŘJ motoru (ta je zcela jistě nejcenější) je záležitostí okamžiku a snad jen jednoho šroubku...

_________________
Užívejte života!!!
100SX sedan -'99

ex Punto Cabrio 60 S - '95 made by Bertone
ex Audi A4 (B8) 2,0 TDI - '2010
ex Audi A4 (B8) 1,8 TFSI - '2008 - služební...
ex Renault Laguna Grandtour II 1,9 dCi - '2001
ex Fiat Punto 55S - '95
ex Škoda 120 L - '79


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 lis 2017, 08:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2008, 01:00
Příspěvky: 1240
Bydliště: Šenov u Nového Jičína
Zjišťování zkratu a tím odběru proudu z baterie zjistíš tak, že mezi odpojený plus kabel na baterii a baterií vložíš ampérmetr. Pak vytahuj jednotlivé pojistky. Pokles proudu označuje vadnou větev.
Osobně to vidím na baterii nebo nějaký prodřený drát.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk

_________________
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX
182A4000 - 7/1998 Dark Blue Metallic Paint
ex F/I/A/T TIPO 1.6 DOHC i-e DGT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 lis 2017, 14:01 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Díky, Adyne.

Když jsem odpojil kostru, mezi baterií a kostrou bylo jen 55mA, což je prej v normě (auta bez alarmu 25-50mA, s alarmem 100mA). Baterií to ovšem taky nebude, protože do auta dávám baterii z jinýho auta, kde normálně funguje. Tak asi nezbude než to přiřadit k malejm nevysvětlitelnejm záhadám. Pokud už se to nestane, dobrý, pokud jo, tak holt baterie sice ještě dobrá, ale přece jenom už svoje roky má, tak to svedu na ni, nebo na nějaký to zapomenutý světlo.

Teď už mi zbejvá jen vymyslet, jak znova přidělat nosník chladiče, kterej jsme urvali při tažení auta (nejdřív jsme jeli s tyčí, ale náhodnej chodec způsobil, že soused zašlápnul brzdu a prasklo očko a tyč prorazila plastovej nárazník... pak jsme použili lano, ale ten nosník na to není stavěnej...), s tím mi snad pomůže soused (chudák chladič tam teď visí jenom na hadicích) a - auto může znova vyrazit na silnici. Za dva měsíce to bude muset na technickou, tak si ji asi nechám udělat už teď, místo evidenčky, ať je klid.

Ještě jednou děkuju všem za pomoc!
Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 pro 2017, 18:03 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 2403
Bydliště: Velke Kapusany SR t: +421918464284
Motor: 1,9 JTD
odber sa meria priamo na odpojenom kontakte baterky, pripojis avomet na rozsahu 10A a počkas kym sa vypnu riadiace jednotky, tak sa ustali kludovy prud, ak je viac ako 10-20mA tak niekde je zrada, casto byva v radiu, a ak mas lpg tak preverit aj jeho napajanie.
prepokladam ze osvetlenia si kontroloval a nesvietia.
zrada moze byt aj na vnutornom osvetleni, ak sa tam namontuju ledkove svetla, rj nemusi vzdy zistit obvod s ledkou, a maly prud tam stale tecie.
dalsi zdroj odberu byva dodatocne montovane stmievace, dialkove ovladace, imobilizery, a ine dorabky, tie sa musia tiez preverit, alebo rovno odstranit.
ak je na pohlad vsetko ok a prud neklesa tak pride na rad odpojovanie okruhov vyberanim poistiek.
ak meras na poistkach tak sa moze cas merania prilis pretiahnut lebo musis pri kazdom merani cakat na casovac.
k tej baterke z druheho auta, ak mas na svojom odber viac ako je na druhom aute tak tam baterka je dobra no u teba to uz neplati.

_________________
FMarea Sedan 1,9 JTD 77/105 rok2000 ROSSO PONENTE
FTipo 1,9 TDS 66/90 rok1990 je prec
Akumoto A10-70
F PUNTO 1,2 44 rok2000 sivy metal-darovany za 280€
F STILO 16 R.2001 SIVY METAL sytnator je tiez fiatak
MB B180 čierna perleť


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2017, 02:24 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Děkuju za typy, Majster! Proměřím to.

TeĎ zrovna se snažím nějak zcelit přední plastovej nárazník, utrpěl tím tažením a je na dvě půlky. Co nejdřív na technickou, ať už to je přepsaný. S autem už jsme párkrát byli venku... jezdí pěkně, myslím. Kromě tohodle: Po ujetí několika km sice lze nastartovat, ale nedrží volnoběh a chcípne. Až mi pak přijde, jestli nejede na tři válce. Nevěděl bych, jak to otestovat, protože já na to sluch nemám a odpojit vždy jednu svíčku, jestli je vidět změna, to se prej nemá, zničí se katalyzátor. Za studena ani pak po delší jízdě už drží volnoběh docela dobře. Zatím se ale stran toho na nic neptám, protože musím to auto víc okoukat, abych si byl jistej, co vlastně dělá a co ne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 pro 2017, 13:26 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Jak pise Majster,radio to byva casto,obzvlast pokud je jine nez orginal.
Co se tyka LPG,samotna jednotka by nejake mA mohla brat i v klidu,zalezi na typu i instalaci.Trvale seply LPG ventil by bral radove stovky mA(cca 10 az 20W),o necem podobnem jsem se nikdy nedocetl,casteji ma problem s prechodakem na kostru a pak spatne spina,ci problem trvale funkce za provozu.
Odpojit baterii,no kdyz budes stat mesice,snad,ale ztraci se autoadaptace,a pokazde se je auto bude ucit znovu.
Chcipani neohrateho auta,az ti nekdo bude delat LPG diagnostiku,at se mrkne,v kolika stupnich teploty vody prepina na LPG,minimum by melo byt 35 az 40 stupnu.Z doslechu od servisaku,nekeri si to nechavaji ponizit na 25.V lete prilis nevadi,ale v zime...A nad 45 take nenastavovat,pak muze prepnout az po 20km.
Tak si odzkousej,kdyz odstavis moznost jet na LPG,zda to v te situaci dela i na BA.Muze prepinat na LPG malo ohrate.Jinak to muze byt nekery z vice beznych problemu,co mivaji i auta bez LPG.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017, 16:44 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Zjistil jsem, že na benzínu jede auto normálně, na LPG jede dobře jen když je rozjetý, jinak docela cuká - musím mít motor ve větších otáčkách. To je možná normální? Nikdy jsem auto s LPG neměl. Hezký Vánoce všem přeju!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 pro 2017, 21:58 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2006, 01:00
Příspěvky: 1480
Bydliště: Nitra,+421907754110
Motor: 1,9 JTD 105
Normálne to nie je. Malo by ísť rovnako ako na LPG aj na benzín.

_________________
Weekend 1.9 JTD 105 SX rv.00 - 130 PS
Stilo 1,9 JTD 115 PS rv.03 otcove
RENAULT Mégane III rv.09 1.6 manželkine
motorka Honda CBR 600F4i rv.2004 110 PS
Renault Mégane III 1.6 rv. 2009 81kw


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 led 2018, 16:50 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
V nejakych srovnanich provozu LPG/BA jsem si kdysi povsiml faktu,ze pri shodnych otackach potrebuje smes LPG vyssi energii jiskry nez BA,coz souvisi s elektrickou vodivosti nasate smesi do valce...BA je kapalina,respektive kapalinova mlha,a tak ji postaci nizsi napeti pro preskok jiskry.Co se tam ale psalo dale,ze pri vyssich otackach se potrebny rozdil napeti snizuje,nejvyssi je na volnobehu a nizsich otackach.
Potreba vyssiho napeti pro jiskru na svici je docela dobre patrna v prispevcich o zapalovacich civkach 1.8 16v,kera ma civku na kazdem valci.Zatimco jezdci na BA ji spali pomerne ojedinele,jezdci na LPG mohou menit nejakou treba kazdych 50t. km(mozna je tam i vliv pozice,kdy teplo na valci 2 a 3 je vyssi a izolace na civce degraduje rychleji)
Ja jsem jich menil myslim uz 5.
Az budes menit svicky,skus doporucene NGK,pozor na rozdil,aspon myslim ze plastove a hlinikove sani nemaji shodnej typ.
Taky muze probijet pri potrebe silnejsi jiskry civka,1.6 by mela mit 2+2 civky,obcas pry mivaji prasklinu.Nicmene u mne kdyz zacal problem s civkou,je to tak na dojeti,maximalne par stovek kilometru,tendence probijet se rychle zvysuje.
Take to muze byt cokoliv jineho,treba nastaveni LPG systemu pro volnobeh.
Nepostrehl jsem,zda to je sekvencni nebo do sani,coz je vhodne vedet.A take jake znacky...hlavne kdyz budes hledat servis.Melo by to byt v papirech od LPG u velkeho TP.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2018, 12:51 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ahoj Marejčáci... zrovna jsme se vrátili ze zimních cest. Autem do Wroclawi, letadlem za 20 euro na Sicílii...

Bystro, to zní docela možně - že by to bylo svíčkama.

Ujel jsem teď 2x250km a tak jsem zaznamenal, že opravdu na benzín to jezdí dobře, ale na LPG to cuká docela dost. Zajímavý ještě bylo, že při studeným motoru to necukalo, a to ani po přepnutí na plyn - až po zahřátí (nebo po opětovnym nastartování - přesně, kdy to nastane, musím ještě okoukat; jestli to je pokaždý takhle nebo to byla náhoda, že to cukalo až za tepla, atd). No a když to cuká, tak dost nepříjemně, při volnoběhu to někdy i zhasne, když ale jedu nějakou slušnou rovnoměrnou rychlostí (na pětku 70 a víc), tak necuká. Jsem schopnej to takhle snášet, zvyknu si na to - jen se bojím, že autu to asi neprospívá.

Mám teda vyměnit svíčky? A to sání, to je ta tlustá trubice nahoře? Nebo to, co je označený číslem 1? http://postimg.org/image/p3gzwsiat/ (omlouvám se za takovou hlubokou neznalost). R.v. 1997 měl hliníkový sání?

Jak bych poznal, jestli to je cívkou nebo svíčkama?

A můžu něco sám štelovat na tom LPG systému?
LPG je: výrobce Autogas centrum s.r.o Strakonice, souprava SQAC STAG4

Svíčky NGK: koukal jsem na jejich stránky... svíčky NGK pro LPG stojej 4x400 - 4x700, to je docela pálka, až se skoro obávám, že nad moje možnosti... Bedlivě jsem pročetl diskuze o svíčkách tady na fóru... pochopil jsem (nevím, jestli správně), že většina lidí používá i na LPG svíčky na benzín, tj NE speciální LPG svíčky. A i když většina lidí přísahá na NGK, část z vás zase miluje třeba Brisk, dává jim přednost před NGK. Budou ty Brisk DR15TC fungovat i s LPG?
Od jinejch výrobců jsou tam svíčky NA LPG i za 40 Kč/ks, například https://autodily.automedik.cz/code/BOSC ... 151-331323. Tuším, že nejlepší bude asi nějakej kompromis mezi cenou a osvědčeností. Že by zkusit ty DR15TC?

No. A aby toho nebylo málo, tak nám na tom náledí 17.12. nebyly nic platný naše zimní gumy, ani to, že jsem do tý zatáčky vjížděl 20km/h... hezky pomalu jsme se svezli do svodidel, a odneslo to pravý přední světlo, nárazník, a blatník. Blatník jsem trochu vytvaroval zpátky (k dokonalosti to má daleko), nárazník a světlo musím někde sehnat. A ještě začal prdět výfuk. Až malá usne, vlezu pod auto a podívám se, kde přesně je problém. Kdybyste někdo měli na prodej nárazník (možná by autu slušela i jiná barva nárazníku než stříbrná?) nebo světlo, uvítám.

Mějte se všichni pěkně
Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2018, 14:32 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
ještě ke svíčkám:
NGK jsem našel nejlevnější za 87 Kč, k vyzvednutí na Proseku; https://www.autodily-cardo.cz/svicky/za ... at-lancia/

Brisk jsem našel i za 45 Kč, ale jsem jelen z toho, že za tímhle označením DR15TC uváděj prodejci eště další čísla, třeba
BRISK DR15TC EXTRA 1329 nebo BRISK svíčka DR15TC Fel.1,3, a ty se pak lišej cenou atd.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 led 2018, 21:49 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1772
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Obecne neni nutne porizovat special svice na LPG.
u Svici na LPG je obvykle slabsi stredova elektroda,casto postribrena ci jinak pokovena,a mensi vzdalenost mezi jiskristi/ ,kde skace jiskra.
Neni to tak,ze pri problemu na LPG se porizenim lpg svici neco spravi.
Mne treba vubec nechodily Championy,a to ani na benzin,hroznej chod.
Co beru NGK,snazil jsem se brat Made in Japan,jednou jsem mel France a vydrzely sotva 25t. km,Japan mi uz 2x daly 60t.+,a menene prevenivne pro ovalitu elektrod (maji 2x elektrodu a stred mezi,dvoubod.Obvykle cca 175 az 200 kc/kus.S cardo autodily jsem nikdy problem nemel,at mech dily,nebo treba lambda...jen osobni spotreba.
Nekdo si chvali 4bod,nekdo 1 bod,jinemu staci brisk silver,a nekdo to vubec neresi,co mu zapaluje,hlavne kdyz to jezdi.
Sani plast/hlinik, je to dil mezi skrtici klapkou a blokem motoru,ta 1 by sedela.
1.6 ale jen vidam na fotkach,nanetu neni problem najit fotky motoru 1.6 jak v plastu,tak v hliniku.

Posilam SZ na kontakt v Praze.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (v pozici zalozni vuz,prozatim)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz