FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 28 bře 2024, 10:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor škube
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2018, 13:41 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Zdravím vás všechny! Mám problém s motorem... dělá toto:

startuje dobře...
po startu jede normálně, než se zahřeje

a potom:
- na volnoběh celkem jede, i když maličko nepravidelně
- když je ve velkých otáčkách, jede dobře
- ale když pedál plynu jen lechtám, nebo přidám trochu víc, motor skáče, jede škubavě. Můj styl jízdy byl přidávat plyn jen pomalu, pomalu se rozjíždět, žádnej spěch, ale na tenhle styl jízdy můžu zapomenout - když auto nedržím ve vyšších otáčkách, je to škubavá herka. No a hlavně se bojím, že takhle neprojdu emisema - tu technickou pořád ještě nemám :(

Co jsem udělal: vypojil jsem lambda sondu. Slyšel jsem, že když se vadná lambda sonda vypojí, auto jede líp. Ne dobře, ale líp. A mně přijde, že jede stejně se zapojenou sondou i bez ní.
A taky jsem zjistil, že dostávám ránu, kdykoliv se dotknu čehokoliv v blízkosti motoru - klidně i plastový trubice. Takže je potřeba vyměnit kabely, že? To udělám. Nevím ale, jestli by to způsobilo celý tohle trhání? A proč by to jelo dobře, když je motor studenej?

Dělá to na benzínu i na plynu, na plynu víc.

Děkuju za rady. Co mám zkusit vypojit, proměřit? Pokud někdo od Prahy máte diagnostiku, rád přijedu. Nechci s autem moc jezdit, dokud tu technickou nebude mít, ale tenhle výlet bych absolvoval. Kromě peněz můžu nabídnout i náš domácí med :-)

děkuju
petr (Marea 1,6 16v LPG)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2018, 23:13 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 10 říj 2010, 00:00
Příspěvky: 65
Bydliště: Dvůr Králové
Motor: 2.4 JTD HLX 2000
ahojky kámošovo auto blblo podobně .při studeném motoru to jelo dobře ,ale jak se ohřál tak to kuckalo a trhalo pořádně se s tím nedalo jezdit. mechanik mu řekl že to blbne zapalovací modul (indučka) .je zalitá nějakým izolačním gelem nebo co to je a stářím to popraská .pohledem to nejde poznat. jízdou se ohřeje i indučka tím teplem se roztáhne a šlehá to i do válcu kde to zrovna šlehat nemá a muže to skákat i na kostru. po výměně modulu auto zase lítá jako z praku :)

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 SX - proveden upgrade na 2.4 JTD HLX pro moji rodinku a Citroen Xsara VTS Coupe 1.6 16V 110 PS pro mě pro radost :)) ...není nad rychlou kabelku pro holky :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2018, 18:00 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
AHoj!

Tím by to asi opravdu bejt mohlo! Ještě před přečtením Tvé odpovědi jsem si všiml, že je zapalovací cívka prasklá. Prasklinu jsem zalil chemoprénem. Sundal a znova nasadil zapalovací kabely. Pořád jsem dostával rány, ale mnohem menší. Jo teda ale, už po startu to má mírně kolísavej volnoběh a blbnout to začne už po několika stech metrech, tak nevím, jestli se za tu dobu stihne roztáhnout obal cívky? Můžu ji zkusit celou potřít nějakou izolací, eště vymyslím, jak to udělat a čím to potřít.

Taky jsem objevil díru v sání - viz foto. Měla asi 1cm čtvereční, tak to mohlo dělat docela paseku (?). Tu jsem taky zalepil chemoprénem.

Auto už jede o poznání líp. Poskakuje jen při opravdu nízkejch otáčkách, na kterejch bych stejně asi neměl jezdit (když tam dám pětku při rychlosti 40km/h a podobně).

Tož jsem dneska zajel na emise. ALE NEUDĚLAL JSEM JE. Tak už jsem z toho opravdu špatnej. Výsledky přikládám. Pán na emisích říkal, že to má vysokou lambda. Což prej znamená, že tam je chudá směs, moc vzduchu. Prej to bejvá často tím, že je někde díra ve výfuku a ten přisává. Byl tak hodnej že vzal auto na rampu a podíval se na výfuk. Prej to nikde nepřisává ani neuchází, takže chyba je asi v seřízení. Prej to ukazuje vysokou lambda i při nízkejch otáčkách i při vysokejch, shodně na plynu i na benzínu.

děkuju moc, předem, za odpovědi


Přílohy:
Poznámka: tady byla v sání díra
foto_obr-273876-a.jpg
foto_obr-273876-a.jpg [ 106.42 KiB | Zobrazeno 1969 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2018, 18:05 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
tady jsou ty přílohy


Přílohy:
Poznámka: emise 2
EMISE (2).JPG
EMISE (2).JPG [ 152.89 KiB | Zobrazeno 1969 krát ]
Poznámka: emise 1
EMISE (1).JPG
EMISE (1).JPG [ 153.55 KiB | Zobrazeno 1969 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2018, 18:52 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Cívku jsem teda vyndal z auta...otřel hadříkem, prohlíd... kromě hlavní, už zalepený trhliny, jsem objevil eště několik vlasovejch minitrhlinek, který zalepím taky. Řekněte ale, rádci dobří, může bejt vysoká lambda zaviněná opravdu tímhle? Skoro bych si laicky myslel, že jestli jde do motoru špatná jiskra (ať už to je netěsnou cívkou, staršíma kabelama nebo svíčkama), nebyla by směs naopak spíš bohatá než chudá? Nesetkal se s tím někdo? Že by měl chudou směs, a čím to bylo zaviněný? A znovu prosba: pokud někdo máte diagnostiku a trochu se v tom vyznáte, nepodívali byste se mi na to auto? Mohu platit vlastním medem i penězi :) Na emisích mi dali tři dny, abych si to dal dopořádku, jinak je budu platit už potřetí :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2018, 19:55 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 10 říj 2010, 00:00
Příspěvky: 65
Bydliště: Dvůr Králové
Motor: 2.4 JTD HLX 2000
Tu cívku nezachranuj to nemá cenu protože je popraskaná a to napětí se tluče i ve vnitř a to se nedá opravit.tam tluče tak 20-30tis.-V. Sežeň jinou . Na 100% se zlepší chod motoru

_________________
Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 SX - proveden upgrade na 2.4 JTD HLX pro moji rodinku a Citroen Xsara VTS Coupe 1.6 16V 110 PS pro mě pro radost :)) ...není nad rychlou kabelku pro holky :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2018, 21:17 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
TeĎ mne právě napadlo zakapat tu cívku polyetylénem - prostě vzít prasklej kýbl, zapálit a nakapat.

No, jasně - pokud se to tluče vevnitř, tak to nepomůže. Jenže to bych takhle moh povyměňovat půl auta. Kdybych věděl jistě, že ta vysoká lambda = chudá směs je způsobená tímhle, cívku bych vyměnil hned. Ale jistě to teda vůbec nevím. Na druhou stranu, když jsem dostával kopance i od plastový hadice, tak uznávám, že tohle napětí dokáže ledasco. Zakapu a aspoň pak otestuju, jestli ještě dostanu kopanec. A dobře, vyměním i kabely a svíčky. Ale co dál?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2018, 23:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
A ještě jsem objevil, že u některejch motorů (Lean Burn) je hodnota lambda normální až do 1,7. Někdo pak měl problém projít emisema, protože ten model neměli v databázi a vyžadovali běžný hodnoty, teda maximálně 1,03. To ale nebude tenhle případ, že?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 00:09 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Asi 15km před emisní kontrolou jsem měl asi na pět minut vypojenou baterii, takže se asi smazala autoadaptace - nemohly vysoký hodnoty lambda pramenit z toho?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 07:16 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2006, 00:00
Příspěvky: 43
Ahoj zkus napsat klubákovi s nickem Miňon, mám tušení že dělá na STK a přímo na emisích
PatrikPleskac@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 10:49 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Díky, Jaryne, napíšu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 11:43 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Jinak teda, na těch emisích je pokaždý ten samej člověk, a vždycky mi říká: já vám říkal, že jste si měl koupit jinou značku auta! Když mu říkám, že mám Marejku rád, že je fajn, tak tu první větu eště dvakrát zopakuje. Nemám ho rád :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 12:56 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Změřil jsem odpor kabelů -
6,9
9,6
9,8
11,0
Což mi přijde OK, čím delší kabel, tím větší odpor.
Na jednom kabelu jsem poopravil objímku, kterou se nasazuje na svíčku - přišlo mi, že špatně zacvakává. Teď už OK. Kdyby ale šla do motoru špatná jiskra, tak by emise vypadaly jinak, ne? Vyšší obsah nespálenejch uhlovodíků... Teď ještě jednou sundám sání a podívám se, jestli někde není netěsnost. Měl bych ale hledat netěsnosti ZA škrtící klapkou, ne? Jsem laik, ale myslím, že díra před škrtící klapkou by moc nevadila, protože motoru je jedno, jestli si nasaje přes vzduchovej filtr, nebo dírou, ne? (myslím tím i na tu díru v sání, kterou jsem objevil na začátku - jestli mohla mít nějakej vliv na chod motoru)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 15:07 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Objevil jsem konektor, kterej nikam není zapojenej... a v dosahu jeho vodičů není žádnej samičí konektor, kam by se dal zapojit, a nemá ani záslepku. Nevíte někde, co to je? Případně, jestli by byl pes zakopanej v tomhle? Viz obrázky. vedou k němu tři dráty - zeleno/červenej, modro/červenej a oranžovej. Předpokládám, že analyzér hlavní řj se připojuje na jinej konektor (4 vodiče, viz poslední foto)?


Přílohy:
konektor_3.JPG
konektor_3.JPG [ 105.19 KiB | Zobrazeno 1932 krát ]
konektor_2.JPG
konektor_2.JPG [ 84.77 KiB | Zobrazeno 1932 krát ]
konektor_1.JPG
konektor_1.JPG [ 255.99 KiB | Zobrazeno 1932 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor škube
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2018, 15:08 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 291
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
a tenhle je od hlavní řj?


Přílohy:
jinej_konektor.jpg
jinej_konektor.jpg [ 96.88 KiB | Zobrazeno 1932 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz