FIAT Marea Fan Club

Usmívejte se na Marušky, Marušky se budou usmívat na vás!
Právě je 07 lis 2024, 00:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2016, 11:51 
Offline
Člen klubu

Registrován: 03 kvě 2016, 11:18
Příspěvky: 4
Motor: 1,6 16V
Ahoj kolegové,
než se začnete rozčilovat, tak chci podoktnout, že jsem včera prošel všech 59 stránek a řešení jsem nenašel. Hledal jsem, ale bez výsledku. Proto prosím o radu v novém tématu.
Po nastartování auta motor drží cca 3000 ot/min. Po přidání plynu se vrátí na 3000 nebo 2500. Podle informací ze zdejšího fora jsem to viděl na krokový motorek. Tak jsem ho včera vyndal a objednal nový. Ale stále si tím nejsem jistý. Když jsem zkusil krokáč dopojit, motor po nastartování pulzova 1500-2000 ot./min. 1,6 16V s kovovým sáním


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2016, 12:01 
Offline
Guvernér
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 3019
Bydliště: Levice +421908541379
Motor: 2,4 JTD
skontroluj tenkú podtlakovú hadičku medzi 2. a 3. valcom musí byť celistvá a priliehať v koncovkách aby neprisávala vzduch ... ak je popraskaná tak samovoľne zvýši otáčky po štarte aj do obmedzovača :zed

_________________
Peugeot 807 2,0 HDi - 7 miestny autobus
Alfa Romeo 147 JTD 116 koní
Fiat Marea Weekend 2,4 JTD HLX 160++ koní 2/1999 Rosso Barocco
Fiat Marea Weekend 1,9 TD ELX 100 koní 4/1997 ešte jazdí
Alfa Romeo 145 1,8 16V TS 140 koní Rosso Alfa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2016, 12:13 
Offline
Člen klubu

Registrován: 03 kvě 2016, 11:18
Příspěvky: 4
Motor: 1,6 16V
včera jsem ji kontroloval, vypadalo dobře, krásně měkoučká... Proto jsem přistoupil k tomu krokovému motorku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 06 led 2021, 00:53 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 295
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Po menší opravě auta mám najednou strašně vysoký otáčky - kolem 6000.
Začne to hned po startu. Za pár vteřin otáčky vyjedou, jako by někdo šlápnul na plyn; pak se trochu snížej, za chviličku zase vyjedou. Jako by někdo šlapal na plyn a občas stisk pedálu zmírnil, pak zas hned na 6000. Do otáček to leze úplně stejně, ať už to jede na benzín, nebo na plyn.
Krokáč asi teda funguje, když se otáčky mění, ne?
V jinejch vláknech jsem našel, že by to mohlo bejt hadičkou mezi 2. a 3. válcem. Nevím, jestli jsem pochopil, co to je za hadičku, ale překontroloval jsem všechny hadičky a dráty - nikde jsem nenašel nic rozpojenýho.

A přesto to nějakou rozpojenou hadičkou nebo kabelem bejt asi musí:

stalo se mi to totiž poté, co jsem měnil hadičku, co vede od regulátoru tlaku (= reduktoru, = výparníku) k topení. Mám totiž LPG a tenhle regulátor je vsazenej do okruhu vody k topení. Hadička už totiž byla stará, ztvrdlá, popraskaná.
Před tím byly otáčky naprosto v normě.
Výměna hadičky spočívala v tom, že jsem sundal megahadici mezi vzduchovým filtrem a klapkou sání, tím jsem se k ní dostal. Protože jsem nešikovnej, zlomil se mi plastovej vývod z regulátoru (https://www.luckygas.cz/product/redukto ... -120__/905), tak jsem do zbytku plastu, co na reduktoru zbyl, vešrouboval kovovou trubičku, na který jsem udělal závit, na tu trubičku jsem připevnil znova hadičku.
Nic jinýho jsem s autem nedělal, jen jsem si udělal trochu místa na opravu a tak jsem kousek poodsunul svazek drátů, co tam překážel.

No a něco jsem musel rozpojit, když to po takový opravě začalo takhle lízt do otáček. Jenže co? Děkuju za tipy, čím začít. Jak jsem psal, vizuálně tam nic rozpojenýho nevidím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 06 led 2021, 00:55 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 295
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Sání mám kovové


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 06 led 2021, 14:07 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 295
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Ráno jsem nastartoval s chladným motorem, a mám toto pozorování:
nejdřív otáčky vylezly na cca 3000. Tam se držely třeba pět vteřin, pak to spadlo na 1500, za vteřinu to zase začalo lízt nahoru, zase 3000... a jak se auto ohřejvalo, postupně se zvyšovala ta maxima i minima, takže maxima se opět dostávala do těch pěti až šesti tisíc (tam to vylezlo zhruba v momentě, kdy se přepnul benzín na LPG).

A co je důležitý - z výfuku jde hustej BÍLEJ dým. A to i když je ten motor zahřátej.

Hadičku zpětného odsávání olejových par, co prochází mezi svíčkama, jsem našel a zkontroloval - guma je stále pružná a tam problém není.

Předem moc děkuju za brzké rady a nápady, co zkusit. Co by moh znamenat ten bílej dým? Není důvod, aby mi zrovna v tomhle okamžiku povolilo těsnění pod hlavou, s motorem se nic nedělo (ten bílej dým je tam už od včera, akorát jsem na to zapomněl upozornit)

No a ještě poslední věc - během opravy se mi jednou podařilo cáknout vodu na přední sklo a jak byla zdvihlá kapota, voda se odrazila od předního skla a cákla i pod kapotu. Voda nejspíš skrápla prostor kolem rohů, výfuku plynů z motoru. Nejsem si jistej. Nebylo jí moc. Sací potrubí jsem v ten moment ještě sundaný myslím neměl, tak do sání se voda asi nedostala. Motor neměl žádný problémy s nastartováním, chytil hned.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 06 led 2021, 15:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 295
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Začínaj mne napadat i tak nepravděpodobný varianty, jako že jsem něco provedl s tím reduktorem, když jsem do něj šrouboval tu náhradní trubku. Nepřehnal jsem to s dotažením a neprotrh jsem nějakou membránu? Jestli tam je? že by se pak voda dostala do plynového vedení? A voda plynovým vstřikem do motoru?
Je to ale možný? Mohlo by se to takhle chovat? Nebylo by to tak, že by motor nešel, protože by se do něj vstřikovala voda? A nebylo by to tak, že plyn by naopak probublával vodním potrubím ven?
Vyfotil jsem ten reduktor, v místě, kde jsem do něj zašrouboval tu novou trubku. Je na místě, kde trubka končí, nějaká membrána, která by se dala protrhnout?
Vyfotil jsem ten reduktor - 1 je trubka, co jsem tam zasadil, 2 je místo, kde by mohla bejt membrána.
Ale, vlastně je to blbost - předem jsem to kontroloval a žádná membrána tam není - je průchod i do zadní části. Jestli jsem to ale dobře viděl? Vlastně to dává smysl, protože 3 je myslím teploměr, kterej asi snímá teplotu VODY a podle toho přepíná pohon na plyn. Je to tak? Nebo měří teplotu plynu? V hadici 4 je plyn, že? Tak já nevím...
Plynaři, mohlo by to mít tyhle příznaky, kdybych tam nějakou membránu přece jenom protrhnul? Vyndavat znova tu trubku se mi nechce, dokud není pravděpodobný, že se tohle stalo - mám radost, že tam drží.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 06 led 2021, 15:36 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 295
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Tady je ta fotka


Přílohy:
reduktor.jpg
reduktor.jpg [ 65.31 KiB | Zobrazeno 4875 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 06 led 2021, 20:10 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 295
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
TAK, VYŘEŠENO.
Odpojil jsem megahadici sání a taky hadici, která vede plyn z reduktoru do vstřikovačů. Jednak svorka na ní už špatně těsnila, jednak po odpojení zjistím, jestli jí nešla do motoru kromě plynu i voda.

Světe div se - motor si najednou přede jako krotký leopard.

Od reduktoru ale do hadice žádná voda nejde; když jede auto na benzín, tak z ní nejde nic, a když se přepne na plyn, tak jen poctivý propan-butan, a i ten se za chviličku vypne, zřejmě ochrana proti prasklé hadičce.

Tak jsem namontoval hadici zpátky, hadici sání taky, pomyslel si, že to teda vůbec nechápu, ale asi někde špatnej kontakt k čidlu... zapnu motor, a zas ty vysoký otáčky! Nutno říct, že tentokrát to vylezlo na 6000 hned a nekompromisně. Záhada! Není přece možný, aby hadice, co vede k sání, tohle způsobovala. Není čím...

Nezbylo, než při zapnutym motoru hejbat s kabelama a koukat, co se děje.

A je to! Když pootočím reduktorem, otáčky se zklidněj. A už to vidím! Pod reduktorem totiž vede lanko od plynovýho pedálu. Já ho sice už předtím čekoval, jestli se může volně pohybovat, však taky, když jsem sešláp plyn, otáčky se ještě zvýšily. A protože otáčky kolísaly, nepřipisoval jsem ty problémy lanku od pedálu. A přece to tak bylo. Já měl ten reduktor už pár měsíců volně loženej pod kapotou, nenamáhal jsem se s tím ho přišroubovat ke karosérii, jak byl původně. A on, jakmile jsem ho zatlačil ještě víc dolů hadicí od sání, to plynový lanko natáh a ono pak reagovalo takhle.

Takže motor si zase tiše přede a všechno je oukej. A čím byl ten bílej dým? To nevím. Není to normální, že to z výfuku leze, když motor řve na šesti tisících otáček? Nebo mám přece jenom už trochu fouklý těsnění pod hlavou či prasklou hlavu a když jsou vysoký otáčky, dostává se přes to těsnění do motoru voda?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 07 led 2021, 13:31 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2006, 00:00
Příspěvky: 1787
Bydliště: Vysocina-Zdarsko,Tel:608537629
Motor: 1.8 16V + LPG
Je videt,ze trpelivost ti neschazi a neuspech nerozhazi.Pochybuju,ze by nekoho plynove lanko napadlo jen tak z placu,ale treba pri diagnostice by si nekdo mel vsimnout,ye je otevrena skrtici klapka,a vydal by se badat proc.
Bilej dym,pokud uz se neobevuje,jenom dobre,ono vytocenej motor v podzimnim pocasi nejspis dejmit bude,v lete bys to treba ani nepostrehl.
K plandavymu reduktoru.Reduktor,jeho instalacni poloha ve vozu je relativne dulezita,tvar reduktoru a jeho fyzicka orientace je volena tak,aby jeho reakce na jizdni rezim byla co nejmensi.Zejmena zrychlovani,brzdeni a v neposledni rade jizda v kruhu(kruhace,zatacky).LPG do nej tece ve forme kapaliny,a ruzne druhy pretizeni budou zpusobovat kolisani tlaku lpg na vystupu,coz je z hlediska davkovani vstrikovani nezadouci.Obzvlast pri systemu do sani,pri sekvencnim,kdy se strika primo pred dany vstup sani valce,je vliv mensi.
Ono teplotni cidlo na reduktoru by melo slouzit pouze k tomu,ze je dost reduktor ohraty,a povoli prepnout na lpg.Co vim,jinak by se ucastnit na provoznim rezimu nemel.Technicky,pokud by teplota poklesla pod danou mez,bezne cca 45 stupnu,shodil by lpg na benzin.Takze snad jen v pripade,kdy by doslo k naruseni el. cesty od cidla,muze shazovat provoz z lpg do benzinu.

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet,Rubína alias Ruby LPG
Marea Weekend 1.8 16V HLX - Popelka LPG (pomalu a jiste zkorodovala,a je urcena ke kanibalizaci,snad uspesne)
Obrázek
Fiat Panda II - manzelka,LPG Magic 3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoké otáčky po startu
PříspěvekNapsal: 08 led 2021, 00:40 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2017, 19:05
Příspěvky: 295
Bydliště: Tel: 776 376 706, Boreč (okres MB)
Motor: LPG Marea W 1997 1,6 16v, 77kW
Otevřenou klapku by neviděli, protože když jsem hadici k sání odmontoval, netlačila na ten reduktor a ten zas netlačil na plynový lanko. Ale když už by pak viděli, že to leze do otáček jen s namontovanou hadicí od sání, asi by se zaměřili na to, že tam něco mechanicky zavazí, tak by se k tomu lanku nakonec asi dostali...
Bílej dým se objevuje při otáčkách nad 5000 i teď - já s takovejma otáčkama nikdy nejezdím, tak bych to jinak asi nezjistil. A jestli je to normální, tak to nechám být.
Ten teploměr, ten mne zajímal jen z důvodu, že v té části reduktoru je asi voda, ne plyn. Ale zdá se, že jsem plyno-vodní bariéru neporušil, tak dobrý. Skutečně, shodí plynovej režim na benzinovej při přerušení vodiče, ověřoval jsem to.
Dneska ráno jsme měli ještě legrační dohru - měnil jsem sponu na hadičce, kterou se plyn odvádí z reduktoru, špatně už těsnila. Novou sponu jsem špatně dotáh... a ráno, když žena vezla dcerku do školky, uslyšela z pod kapoty syčení, od auta utekla, že vybuchne, a domů se vrátila pěšky :-) Teď už je utažena pořádně a žena si konečně nechala ukázat, že se plyn dá taky tlačítkem vypnout :-)

Tak, už mám auto zase v pořádku. Už jsem si zvyknul na to, že po dojezdu musím vždycky odpojit baterii, jinak se vybije přes rádio, co se už nevypíná (a trochu proudu si i v klidu bere i LPG systém), a že větrák topení už musím zapínat externím vypínačem. Až bude čas, zkusím tyhle věci vyřešit, a taky snad seženu nový ojetý pneumatiky, jedna šíleně nadskakuje, asi brzo odejde. Až bude čas...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz